Dünya'nın en ilham verici şehri: İstanbul

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Ajansı, İstanbul için hazırladığı yeni reklam kampanyasını tanıttı

Perşembe, 03 Aralık 2009 - 17:15

Dünya'nın en ilham verici şehri: İstanbul

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı, hem 2010 sürecinin iletişimini yapmayı, hem de 2010'un da ötesinde İstanbul'un sürekli marka yönetimine kalıcı bir katkı sağlamayı amaçlayan yeni reklam kampanyasını Çırağan Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıttı. Ajans Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, kampanyanın kreatif mimarları Paul McMillen ve Hakkı Mısırlıoğlu katıldı. Avdagiç, "'Enerjimiz İstanbul'dan' sloganıyla sadece İstanbulluları değil tüm Türkiye'yi bu enerjiye ortak olmaya, İstanbul'u yeniden keşfetmeye çağırıyoruz." dedi.

İki aylık bir süre içinde hazırlanan kampanyanın Türkiye bölümü 11 Aralık 2009 Cuma günü start alacak. Televizyon, gazete, radyo, internet, dergi, açıkhava ve sinema mecralarının kullanılacağı yurtiçi kampanyanın ilk etapta Şubat ayına kadar devam etmesi öngörülüyor.

Cast araştırması 1 ayda, mekan araştırması 3 haftada, teknik çalışmaları 4 günde, kostüm hazırlıkları ise 2 haftada tamamlanan yurtdışı reklam filmleri, 5 gün boyunca süren toplam 76 saatlik çekimler sonucunda oluşturuldu. Tarihi Yarımada açıkları, Sultanahmet Camii, Ayasofya, İstanbul Modern Sanatlar Müzesi, Kapalı Çarşı, Santral İstanbul, Asmalimescit ve Şişhane'nin yanı sıra, Kanyon Alışveriş Merkezi, Esma Sultan Yalısı ve Boğaziçi'nde yapılan çekimlerin helikopter planları için gece ve gündüz çekimleri gerçekleştirildi.

Dünyaca ünlü Chris Hartwill'in yönetmenliğinde gerçekleştirilen çekimler sırasında 100 kutu 35 mm film harcandı. Yönetmen, görüntü yönetmeni ve operatör dışında, çekimler tamamen Türk ekipler tarafından gerçekleştirildi. Post-prodüksiyon işlemleri 1 ayda tamamlanan filmler, İstanbul Sinefekt ve İmaj stüdyoları ile Londra Prime Focus stüdyolarında yapılan çalışmalar sonucunda bugünkü haline getirildi. Yurtiçi kampanya için ise cast araştırmasının 2 hafta, mekan araştırmasının 2 hafta, teknik çalışmaların 3 gün, kostüm hazırlıklarının ise 1 hafta aldığı ön hazırlık çalışması gerçekleştirildi. Ardından 3 günde 34 saatlik bir çalışmayla, Anadoluhisarı-Küçüksu, Kız Kulesi- Haydarpaşa Garı açıklarında, Ayasofya (dış), Galata Kulesi (dış), Taksim Meydanı ve Metro Levent İstasyonu'nda çekimler yapıldı. Murat Şenöy yönetmenliğinde gerçekleştirilen çekimlerde toplam 49 kutu 35 mm film harcandı. Reklam filmi prodüksiyonun her aşamasında Türk ekipler görev aldı. 30'ar saniyeden oluşan 3 yurtiçi filminin post-prodüksiyonu İstanbul Sinefekt, İmaj ve 1000 Volt stüdyolarında gerçekleştirildi ve toplam 15 günde tamamlandı.

Reklam filmleri için ünlü müzisyen Ömer Ahunbay 5 dakika uzunluğunda "İstanbul müziği" besteledi. Bu müzik reklam filmlerinin yanı sıra İstanbul 2010'un yurtiçi ve yurtdışındaki tüm etkinlik, açılış ve tanıtımlarda kullanılacak ve 2010 iletişim kampanyasının önemli bir unsuru olacak.