Ekonomi Dünyanın Yataş’ı olma yolunda

Dünyanın Yataş’ı olma yolunda

Paylaş
Dünyanın Yataş’ı olma yolunda

Yataş Grup CEO’su Nuri Öztaşkın, “Dünyadaki her 5 milyon insana bir Enza Home, her 1 milyon insana da bir Yataş Bedding mağazası açmayı hedefliyoruz. 10 yıl içinde de ciromuzun yüzde 50’sini yurtdışı faaliyetlerimizle sağlamayı hedefliyoruz” diyor

● Türkiye’nin mobilya ve yatak üretimindeki yeri nedir?

Türkiye’de bundan 10-15 yıl öncesine kadar’Mobilya Sektörü’nden bahsetmek mümkün değildi. Genellikle mobilyalar, sadece 3-5 kişinin çalıştığı küçük atölyelerde üretiliyordu. Bu nedenle, adeta’marangoz atölyeleri’ konumundaki bu işyerlerinin kendine has bir koleksiyonu da yoktu. 90’lı yıllardan itibaren ise kapasite artışını gerçekleştiren mobilya sektörü, iç piyasanın taleplerini rahatlıkla karşılamaya başlayınca, bu defa dış pazarlar aranmaya başlandı. Sektördeki rekabet, beraberinde kaliteyi getirdiği için, dış pazarlar Türkiye’nin mobilya ürünlerine itibar etti. Başta Batı Avrupa ülkeleri olmak üzere, İran, Kuzey Irak, Orta Asya Türk Devletleri ve çeşitli Afrika ülkelerinde yepyeni pazarlar bulan mobilyacılar, 2015 itibariyle yıllık 3.5 milyar dolarlık ihracata ulaştı. Mobilya sektörünün önemli firmaları, son on yılda koleksiyon bazında üretime ağırlık verirken, kendi iç bünyelerinde pazarlama ve Ar-Ge birimleri oluşturmayı da ihmal etmedi. Bu hamle sırasında, Avrupa ve Amerika’daki belli başlı mobilyaüreticilerinin kullanmakta olduğu her tür mekanik ve elektronik son model üretim makinelerini ithal ederek, çok kaliteli ürün imal etme imkanına kavuştu. Günümüzde Türkiye’nin mobilya sektöründe çalışan büyük firmaların üretim kaliteleri ile Avrupa ve Amerika firmalarının ürünleri arasında hiçbir fark kalmadığını, rahatlıkla söylemek mümkündür.

‘Ciromuz 500 milyon TL’ye ulaşacak’

● Yataş Group’un pazardaki yerini rakamlarla açıklar mısınız?

2016’nın sonlarına yaklaştığımız bu günlerde ortaya çıkan sonuç 2015’in ilk 9 ayına göre yüzde 51 bir büyüme oldu. Buna göre 2016 sonu itibariyle yaklaşık 500 milyon TL’lik bir ciro gerçekleşeceğini düşünüyoruz. Bu da 2015 yılına göre yaklaşık yüzde 50’lik bir büyümeye işaret etmektedir. Bu oran sektör ortalamasının çok üzerindedir, bunun da bizim için altın bir yıl olacağını söyleyebiliriz. 2019 yılının sonunda ise 1 milyar TL’yi geçerek Türkiye’nin en büyük ilk 100 firması arasına gireceğimize inanıyoruz. Bu başarımız 2012 yılından beri başladığımız yenileme süreci doğrultusunda oluşturduğumuz, Enza Home ve Yataş Bedding markalarımızın yeniden konumlandırılmaları, ürün portföyünün güncellenmesi ve mağaza konseptlerinin yenilenmesi sonucudur. Bugün markamızı uluslararası alanda daha da tanınır hale getirme gayret ve çabası içindeyiz.

● Üretimden de söz eder misiniz?

Bugün Ankara’da 88 bin metrekare açık ve 30 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikamızın yıllık 600 bin metrekare üretim kapasitesi bulunurken; Kayseri’de faaliyet gösteren ana ürün gruplarımızı oluşturan yatak, döşeme (oturma grubu, koltuk grubu, köşe), bazabaşlık, ev tekstili ve sünger fabrikasının ise, döşeme yatak ve ev tekstili alanı 175 bin metrekare açık ve 75 bin metrekare kaplı olan fabrikanın yıllık 200 bin adet döşeme ürünü, 450 bin adet yatak ve 600 bin adet ise ev tekstili üretim kapasitesine sahiptir.

● Yataş Group’un bir dünya markası olmak için attığı adımları sıralar mısınız?

Kuruluşumuzdan bu yana her geçen gün gelişen teknolojimiz, yenilikçi ürün anlayışımız ve artan kalite standartlarımız ile bir dünya şirketi olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Dış pazarlara açılma serüveninde önemli yollar kat ediyoruz. Yurtdışı pazarlarda Enza Home ve Yataş Bedding markalarımız ile Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar ve Çin başta olmak üzere 48 ülkeye ihracat yapıyoruz ve 21 ülkede 47 Enza Home ve Yataş Bedding tabelalı konsept mağazalarımız ile faaliyetlerimize devam ediyoruz. Ayrıca Almanya’da Yataş Europe GMBH olarak kendi öz sermayemiz ile kurduğumuz şirketimiz ile faaliyet ve operasyonlarımızı sürdürmekteyiz. En güçlü ve lider olduğumuz yurt dışı pazarlar ise şimdilik İran, S. Arabistan, İngiltere ve Mısır’dır. Önümüzdeki ilk 5 yıllık planda dünya çapında marka olma yolunda tüm alt yapı çalışmalarını başlattık. Bu kapsamda yeni gireceğimiz ya da hâlihazırda bulunduğumuz ülkelerde stratejik reklam ve tanıtım yatırımlarımızla, kale pazarlarımız başta olmak üzere her bir mağazamızın bulunduğu bölgelerde lider olma ve yerel halk tarafından bilinen ve güvenilen marka olma yolunda özverili bir şekilde çalışıyoruz. Bu yatırımlarımızın ve çalışmalarımızın olumlu sonuçlarını çok yakın bir zamanda alabileceğimizi ön görmekteyiz.

● Yataş Grup’un gelecek planları nedir?

40. yılımızı kutladığımız 2016 yılı için Yataş Grup’un yatırım yılı olacak demiştik, bunu gerçekleştirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Kanepe fabrikamızın kapasitesinin yetersiz noktaya ulaşmasından dolayı 30 bin metrekare kapalı alanda yeni bir kanepe fabrikasını yine bu yılın sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planlıyoruz. Halka açık şirketler arasında en hızlı büyüyen şirket seçilen Yataş Grup olarak yurtiçinde ve yurtdışında toplam 281 konsept mağaza sayımız bulunuyor. 2017 yılında da 80’i yurtiçinde 27’si ise yurtdışında olmak üzere 100’ün üzerinde mağaza açmayı planlıyoruz.

‘4 alanda uzman bir markayız’

● Uzun vadeli hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Yataş Grup’un en önemli özelliği; yatak, mobilya, aksesuar ve ev tekstili alanında uzmanlığının bir arada olmasıdır. Yapacağımız satış noktası yatırımları ile Yataş Grup olarak bu 4 alanda da uzman bir marka olduğumuzu yurtdışında da kanıtlayacağız. Uluslararası alanda amacımız dünyadaki her 5 milyon insana bir Enza Home, her 1 milyon insana da bir Yataş Bedding mağazası açmak. 2023 yılı toplam ciro hedefimizi 2 milyar TL olarak belirledik. 5 yıl içinde yurtdışı ciromuzun yurtiçi ciromuza oranla yüzde 20’sini, 10 yıl içerisinde de yüzde 50’sini yurtdışı faaliyetlerimizle sağlamayı hedefliyoruz.

-Yataş online ticarete nasıl bakıyor?


Haberin Devamı