E-ticaret krizde patladı

E-ticaret krizde patladı

*Tüketicinin krizde evden çıkmadan, mektup, telefon ve internet üzerinden yaptığı alışveriş, 2009’un 10 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 15 milyar 629.7 milyon TL’ye ulaştı. Bu dönemde e-ticaret geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.5 oranında artarak, 7 milyar 279.6 milyon TL’ye çıktı.

*Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre 2009’un 10 aylık döneminde sanal mağaza sayısı 20 bin 500’e dayandı. Yerli kartların yurtiçinde ve yurtdışında kullanılmasıyla, sanal ortamdaki işlem sayısı yüzde 7.1 artarak 54 milyon 647 bin 137’ye çıktı. Geçen yıl aynı dönemde 50 milyon 971 bin 750 işlem gerçekleşmişti.