Ekonomi Efsane Corolla, Efsane Fiyata

Efsane Corolla, Efsane Fiyata

Paylaş
Efsane Corolla, Efsane Fiyata

Efsane Corolla, Efsane Fiyata

1996 yılından günümüze kadar 40 milyonu geçkin satış rakamıyla dünyanın en çok tercih edilen otomobilleri arasında olan Toyota Corolla geçtiğimiz aylarda yenilendi. 10 nesildir piyasada yer alan model 11. nesli ile Sakarya’da üretiliyor. Geçtiğimiz Temmuz ayından bu yana 7500’ün üzerinde satış rakamıyla dikkat çeken model Life, Touch, Active, Advance ve Premium donanımlarıyla müşteriye sunuluyor. Test konuğumuz olan model ise 1.4 litre dizel otomatik versiyonu. Bakalım yenilenen Corolla, Toyota’nın başarılı dizel ünitesiyle nasıl bir performans çizecek.



Tasarım

Toyota Corolla yeni hali ile selefine göre daha dinamik hatlara kavuşmuş. Geriye doğru uzatılmış farlar, daralan ızgara yapısı dikkat çekici. Kaput üzerindeki keskin hatlar ve daraltılmış ön farlar otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Artık tüm otomobillerde olmazsa olmaz LED gündüz farı teknolojisi ise farların ızgaraya yakın olan bölümün üst köşesine konumlandırılmış. Yan bölüme geldiğimizde ise önden arkaya stop grubuna doğru uzanan keskin hat göze çarpıyor. Kapı kollarıyla birleşen çizgi otomobilin bu bölümüne bütünlük kazandırmış. Paralel uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş mesafesi, yükselmeyen omuz çizgisi ve geniş camlar ferah bir iç kabinin sinyallerini bizlere veriyor. Arka bölüm otomobilin genelindeki gibi sade bir tasarıma sahip. Burada stop grubu bagaj kapağı üzerine taşırılarak bütünlük sağlanırken, kullanılan nikelaj çıtaları otomobilin şık tasarımını yansıtmış. Yeni Corolla’nın ölçülerine baktığımızda model 4620 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe, 1465 mm yüksekliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Focus Sedan’dan 86 mm daha uzun, 48 mm daha dar, 19 mm daha yüksek ve 52 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.

İç Mekan

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ailedeki modellerin iç mekanını hatırlatan bir kabin bizleri karşılıyor. Direksiyon ve havalandırma kumandalarını Auris’den, havalandırma ızgaralarını da GT86 modelinden hatırlamak mümkün. Sürüş pozisyonuna erişim oldukça kolay. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan model direksiyon üzerindeki kumandalar ile bu konuda size yardımcı oluyor. Orta konsolda model size 6.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran sunmuş. 800 x 480 WVGA çözünürlüğü olan bu ekrandan Radio, CD ve benzer multimedya işlemlerinizin hepsini yapabiliyorsunuz. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor. Çalışma performansı açısından bu sistem sıkıntı yaratmazken, görsel anlamda araç içi saati ile birlikte revizyona ihtiyacı var. Ayrıca bu sistem Bluetooth ve USB giriş ile zenginleştirilmiş. Küçük eşya gözü konusunda gerek kapı içlerinde gerek orta konsolda yeteri kadar alan bulunuyor. Model önde ve arkada bulunan bireylere yeteri kadar alan sunmuş. Toyota Corolla geniş iç hacminin yanı sıra 452 litrelik bagaj hacmine sahip. Bagaj hacmi konusunda Corolla rakibi Ford Focus Sedan’ı geride bırakıyor.

Performans

Toyota Corolla’nın kalbinde markanın ekonomi konusunda başarılı 1.4 D-4D dizel motoruna yer verilmiş. 3800 d/d’de 90 Bg güç üreten motor 1800 ila 2800 d/d’de 205 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri tek kavrama otomatik şanzıman ile desteklenen ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 14.7 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.1 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite 90 Bg güç ile size ortalama bir performans sunuyor. Ekonomi odaklı olan bu motor bilindik dizeller gibi alt devirleri sevmiyor. Yüksek devirlerde de oldukça canlı olan model size korkutucu tüketim değerleri elde edeceğinizi düşündürebilir. Ancak korkmayın. Model sakin kullanımlarda 5 litre, performanslı kullanımlarda da 6,4 litrelik değer ile ne kadar ekonomik olduğunu bize ispatladı. Model otomatik şanzıman değişimlerini direksiyon arkasındaki kulakçıklardan ve vites üzerinden yapma imkanı sunmuş. Manuel konumda devir kesiciye giren model tek kavrama şanzıman sebebiyle vites geçişindeki yığılmaları size hissettiriyor. Orta konsolda “Es” modu bulunuyor. Bu modda aracın gaz tepkileri daha hızlanıyor.

Konfor ve Yol Tutuşu

Corolla’da orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede otomobil yolda makul bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda başarılı; yol ve rüzgar sesini kabin içine yansıtmıyor. Ancak çok yüksek devirlerde motor sesi kabine geliyor. Koltuklar orta sertlikte bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuların çabuk yorulmasını geciktiriyor. Yol tutuşu konusunda da model selefine göre epey yol kat etmiş. Orta sertlikteki süspansiyon bu konuda size avantaj sağlıyor. Ancak limitler aşıldığında önden kayma yaşanabiliyor. Bu durumda ESP sisteminin katkısı yaşanıyor.

Güvenlik

Toyota Corolla katıldığı EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı. Önden çarpmalarda kabini sağlam kalan model sürücü ev yolcunun göğüs kafesi dışında her uzvuna maksimum koruma sağlamış. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlayan Toyota Corolla sabit bariyer çarpmalarında bel ve göğüs kafesi dışında tam koruma sağlıyor. Arkadan çarpmalarda da maksimum koruma sağlayan Corolla EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.

Yorum-Alper GÜLER

Toyota Corolla tasarım anlamında mütevazi bir model. Ancak önceki versiyondan daha dinamik olduğunu çok rahat bir şekilde söyleyebilirim. İçeriye geçiyorum aracın sürüş pozisyonu oldukça başarılı. İçeride sunduğu hacim ve ferah kabin iç mekanın başarısına artı katan detaylar. Auris’in iç mekanını andıran kokpit Toyota ailesindeki bir çok modelden toplama parçalarla oluşturulmuş hissi veriyor. Ayrıca kalite algısı yüksek bir iç mekan daha iyi bir saati hak ediyor. Sürüşe geçiyorum ve 1.4 litre dizel motor ilk etapta yakıt ekonomisiyle ön plana çıkıyor. Zaten bu motor kendini ekonomi konusunda ispatlamış bir ünite. Tek kavramalı şanzıman sarsıntılı geçişleri size çok az hissettiriyor. Ayrıca yokuşlarda da doğru viteste kalarak size sıkıntı yaşatmıyor. Dizel ünite olmasına rağmen manuel modda Corolla devir kesiciye de giriyor. Yol tutuş konusunda da model başarılı işler çıkartıyor diyebilirim. Ancak çok fazla limitleri zorlarsanız önden kayma yaşıyorsunuz. Direksiyon daha hisli ancak üst limitlerde hissizleşebiliyor. Gelelim fiyat konusuna… Toyota Corolla, 65 Bin seviyesini geçen fiyat etiketine sahip. Rakiplerine baktığımızda bu fiyat fazla. Ayrıca rakipleri daha güçlü motor seçeneklerini size sunabiliyor.

Yorum – Tulu DARICAN

Hep yazmışımdır… Otomotiv üreticileri otomobillerini çok değerli görebilirler fakat gerçek değeri tüketici alırken oluşturur. Lafı çok gevelemeden Toyota Corolla’nın pahalı bir model olduğunu hemen söylemeliyim. Ama aracın pazara sunulduğu yaz aylarından sonra her ay 1500 adedin üzerinde satıldığı düşünüldüğünde tüketici de bu fiyatlandırmadan çok memnun ve aracın bu değeri ettiğinde hem fikir. Ben kendi düşüncelerime gelirsem... Tasarım olarak yeni Corolla güzel görünen bir araç. Fakat detayları incelediğimizde bu güzel tasarımın garip karoser çizgileriyle ortaya çıkarıldığını görüyorsunuz. Genelde böyle tasarıma sahip araçların çabuk yaşlandığını ve algısal olarak popülerliğini yitirdiğini biliyoruz. İç mekan konusunda ise Auris modeline yaptığım eleştirilerin tümü geçerli. Bu kadar modern görünen bir otomobil çok daha iyi bir iç mekan hak ediyor. 1.4 dizel motor performans anlamında değil ama ekonomi anlamında iddialı. MMT şanzıman Avrupalı muadillerinden daha konforlu olsa da yine de vites değişimlerinde kasılma yaşanıyor.

Teknik Özellikler
Motor: 1.4D-4D
Motor Hacmi: 1364 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 Ps 3800 d/d
Maksimum Tork: 205 Nm 1800-2800 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 14,7 s
Maksimum Hız: 180 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4,9 lt
Şehir Dışı: 3,7 lt
Karma: 4,1 lt
Test: 5,6 lt
CO2 Emisyonu 109 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4620 mm
Genişlik: 1775 mm
Yükseklik: 1465 mm
Dingil Mesafesi: 2700 mm
Bagaj Hacmi: 452 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 55 lt
Boş Ağırlık: 1280 kg
Lastik Boyutu: 205/55 R 16

Haberin Devamı