Efsane yeniden doğdu

Lüks arazi araçları dünyasının zirvesinde yer alan Range Rover, kullanılan ileri teknoloji ürünü malzemelerle yaklaşık 400 kilogram hafiflemiş. Alüminyum gövde ve tamamen yeni parçalar yüzde 22'lik yakıt tasarrufu sağlıyor. Araç, 2013 başında Türkiye'de

07 Kasım 2012, Çarşamba 05:00
A A

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr


İngiliz Land Rover’ın en prestijli markası Range Rover yenilenen ürün gamıyla otomobilseverlerin karşısına çıkıyor. Kısa bir süre önce satışa sunulan ve tasarımıyla yeni bir hava yaratan Evoque’un ardından sıra Range Rover’a geldi. Şirketin amiral gemisi Range Rover tamamen yenilenmiş haliyle gelecek yılın ilk çeyreğinden itibaren satışa sunuluyor. Yeni araç tasarımı, teknolojisi ve sürüş dinamikleriyle yine sınıfının lideri olmayı hedefliyor.



Yakıt tüketimi azaldı

Yeni Range Rover’daki yeniliklerden biri de 3.0 litrelik dizel motor. Bu motorun ilk kez satışa sunulmasıyla aracın Türkiye’deki fiyatı daha da ulaşılabilir hale geliyor. Range Rover’ın HSE donanım paketli versiyonu 202 bin euro’dan başlayacak. Türkiye’de en çok rağbet gören Vogue paketi ise yaklaşık 230 bin euro. Range Rover kullanıcıları için çok özel donanımların yer aldığı Autobiography adında bir paket daha sunuyor. Kullanılan deri ve diğer malzemelerin dünyadaki en iyi türlerinin yer aldığı bu versiyonun yaklaşık satış fiyatı ise 289 bin euro olacak. Yeni Range Rover yaklaşık 400 kilogram hafifleyen gövde yapısıyla yüzde 22’ye varan oranlarda daha az yakıt tüketiyor.

Talep yüksek olacak

Fuarda Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız, Kurumsal İletişim Direktörü Fatma Tüker ve Land Rover Satış ve Pazarlama Müdürü Aslı Kayadeniz ile konuşma fırsatı buldum. Her üç isim de Range Rover’ın Türkiye’de büyük sükse yapacağını düşünüyor. Aslı Kayadeniz, oluşabilecek yüksek talebi öngörerek İngiltere’den daha fazla araç almaya çalıştıklarını söyledi.

Renault’nun yeni ürün atağı


Renault Tasarım Direktörü Laurens Van den Acker (solda) ve Renault EuroMed Bölgesi Başkanı Jean-Christophe Kugler yenilenen Fluence’ın önünde.

Renault, Autoshow’da geleceğin otomobil konsepti DeZir ve kent ulaşımına çözüm olarak önerilen Twizy gibi yenilikçi araçların yanı sıra kitleler tarafından beklenen modellerini görücüye çıkardı. Bunlar arasında en önemlileri yeni Clio, yenilenen Fluence ve Renault Symbol. Ürün gamını zenginleştiren modellerden Fluence Ocak ayında, Symbol ise Şubat’ta satışa sunulacak. Clio ile kendisini gösteren markanın yeni yüzü ve tasarım kimliği diğer modellerde de belirgin şekilde etkisini gösteriyor. Fluence bu yeni görünümüyle çok daha vurucu ve gözalıcı bir sedan haline gelmiş.

Fuar moral verdi


İbrahim Aybar

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2012 yılının ilk 9 ayında yüzde 12 daralma yaşayan otomotiv sektörü için İstanbul Autoshow’un moral olduğunu söyledi. Aybar’ın değerlendirmesi şöyle: “Fuarın satışlara katkısı olacak. Son iki ay daha canlı geçecektir. Müşterinin fuara yoğun ilgisi var. Bu ilgi siparişlere yansıyor. Üç günde Renault ve Dacia modellerinde toplam 230 satış gerçekleştirdik. Bunun 168 adedi Renault, 62 adedi Dacia modellerine ait. Renault satışlarının 34 adedi Yeni Cilo’ya ait. İstanbul Autoshow süresince yetkili satıcılara tamamen entegre sistemli tabletler ile toplam 15 satış danışmanı müşterilere hizmet veriyor. Fuarın ilk 3 günü boyunca yoğun sipariş aldık. İstanbul Autoshow süresince Renault modellerinde fuara özel 1000 TL, Dacia modellerinde ise 500 TL indirim söz konusu.”


YENİ BEETTLE
YENİ BEETLE İLK KEZ POSTA'DA



Volkswagen’in ‘21. yüzyılın Beetle’ı olarak lanse ettiği yeni model Türkiye gazeteleri arasında gerçek testiyle ilk kez Posta’da. Efsane modelin baştan sona yenilenmiş versiyonuyla ilgili sürüş ve kullanım deneyimlerimi gelecek hafta buradan paylaşacağım. İlk etapta 1.2 ve 1.4 litrelik benzinli motorlarla satışa sunulan Beetle’da her iki motor tipinde de DSG otomatik vites seçeneği sunuluyor. Kırmızı, beyaz, siyah, sarı gibi çarpıcı gövde renklerine sahip olan araçlarda dashboard ve torpido bölümü gövde renginde alınabiliyor.

Yüksek Volvo güvenliği


İsveçli Volvo’nun kompakt premium sınıftaki yeni modeli V40 Türkiye’de ilk kez Autoshow 2012’de 9. salonda sergileniyor. V40 gerçek yol testleri ve güvenlik seviyesiyle öne çıkıyor. V40, Euro NCAP çarpışma testinden en yüksek güvenlik notu olan ‘beş yıldız’ alarak, genel toplamda şimdiye kadarki en yüksek notu kaydetti. Volvo V40 boyutlarıyla daha üst sınıftaki araçlara bile rakip olma iddiasında. Sınıfında ilk kez ‘yaya hava yastığı’na sahip olan otomobilin Türkiye’deki satış fiyatı 72 bin TL’den başlıyor.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;