Eğitim - Kariyer Eğitim uzmanları TEOG'u değerlendirdi

Eğitim uzmanları TEOG'u değerlendirdi

Paylaş
Eğitim uzmanları TEOG'u değerlendirdi

Bahçeşehir Okulları Eğitim Uzmanları TEOG -1 Fen ve Teknoloji, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, İngilizce sınavlarını değerlendirdi

YAŞAR ÖZAY / POSTA EĞİTİM UZMANI

Haberin Devamı

Senem Ertün- Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanı

'Fen ve Teknoloji soruları MEB’in daha önce açıkladığı kazanımlara uygun'

8. sınıf 1. Dönem Fen ve Teknoloji Merkezi Ortak Sınav’ı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın daha önce açıkladığı sınırlamalara ve kazanımlara uygundur. Sınavda iki tane ayırt edici soru bulunmaktadır.

Sınavda; Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünitesi'nden 11, Kuvvet ve Hareket Ünitesi'nden 9 soru sorulmuştur. Birinci ünite soruları ağırlıklı olarak kalıtım konusundandır. Bu üniteyle ilgili sorular çoğunlukla bilgiyi yorumlamaya dayanmaktadır. Sınavda kaldırma kuvvetinden çıkan sorular ağırlıklı olarak deney ve gözleme dayanmaktadır.

Sınavın çelişkiye neden olan sorusu kaldırma kuvveti konusundan gelmiştir. K,L ve M düzeneklerinden oluşan soruda L düzeneğinde yapılan ölçüm doğru ise M düzeneğindeki ölçüm doğru olamaz, M düzeneğinde yapılan ölçüm doğru ise L düzeneğindeki ölçüm doğru olamaz. Bu durumda L ve M aynı anda doğru olamayacağı için aynı seçenek içinde kullanılması öğrencilerde çelişkiye neden olmuştur.

Orçun Barış- Bahçeşehir Okulları Yabancı Diller Bölüm Başkanı

Haberin Devamı

‘Karşılıklı konuşma ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer nitelikte soru sayısı fazla’

2015-2016 eğitim ve öğretim yılı 1. Dönem Merkezi Ortak Sınavı İngilizce sorularının dağılımları ve kazanımları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan kazanımlara ve müfredata uygundur.2015-2016 Eğitim ve Öğretim yılının 1. Döneminde uygulanan Merkezi Ortak Sınav’da karşılıklı konuşma ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer nitelikte soruların ağırlıkta olduğu gözlemlenmiştir. Bu sorular ayrıntılı bir şekilde incelendiğinde, birinci üniteden teklif ve davetleri anlayıp kabul veya reddetme kalıplarını kullanabilme yetileri sorgulanmıştır. İkinci üniteden günlük yaşam ve rutin aktiviteler ile tercihleri olumlu ya da olumsuz yönde ifade edebilme becerisi ölçülmektedir. Üçüncü üniteden ise yemek tariflerini, yemek yapım aşamalarını ve kelime bilgisini sorgulayan sorular mevcuttur.

Soru dağılımlarına bakıldığında ağırlıklı olarak birinci ve ikinci ünitenin test edildiğini gözlemlediğimiz sınav orta güçlükte hazırlanmıştır. Test edilen kazanımlar ve soru dağılımı aşağıdaki tablodaki gibidir;

Haberin Devamı

KAZANIM SORU SAYISI

Understand offers and invitations: 1
Ask and talk about daily routines: 3
Understand how to make a dish: 1
Accept and refuse invitations: 4
Express likes, dislikes and preferences: 2
Understand simple texts on friendship: 1
Understand short, simple offers and invitations letters: 1
Vocabulary: 2
Write the process of making a dish: 2
Understand sentences related to daily routines, likes and dislikes: 3

Ferda Gençel - Bahçeşehir Okulları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı

'Doğu Akdeniz eleyici oldu'

8. sınıf öğrencilerinin temel eğitimden orta öğretime geçiş sürecini belirleyen merkezi sınavlarının ikinci basamağı tamamlandı. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularını içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun ünite dağılımı şöyledir:

Ünite Adı Soru Sayısı

Haberin Devamı

Bir Kahraman Doğuyor: 8
Milli Uyanış: Yurdumuzun İşgaline Tepkiler: 10
Ya İstiklal Ya Ölüm: 2

Sınavı değerlendirdiğimizde MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olduğu görülmüştür. Soru kökleri açık, anlaşılır ve çelişkiye yer vermeyen ifadelerden oluşmuştur. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük soruları geçen yıllara göre kıyaslandığında daha uzun, öncüllü soru sayısının daha fazla ve zorluk derecesinin daha yüksek olduğu söylenebilir.

Sınavda olumsuz soru köküne ait 6 soru vardır. Çeldirici seçeneklere yer verilmesi soruların zorluk derecesini arttırmıştır. Sınav üniteler arası ilişkilendirmeye dayalı sorulardan oluşmaktadır.

Sınavda öğrencilerin coğrafya bilgisini ölçen Ege Adaları ve Mısır’ın geçtiği soru, sınavın en ayırt edici sorusu olmuştur. Mustafa Kemal’in Milli Mücadele’de halkı organize etmesine yönelik olan soru da çeldirici güçlü olduğundan öğrencilerin hata yapabileceği sorulardan biridir. Ayrıca Misakımilli ile ilgili kavram bilgisini sorgulatan soru ile Manastır şehrinin Mustafa Kemal üzerindeki etkisine yönelik olan soru, öğrencilerin hata yapabileceği sorulardandır.

Haberin Devamı