Eğitim - Kariyer Eğitimdeki başarısızlığın nedeni 'yanlış' teşhis

Eğitimdeki başarısızlığın nedeni 'yanlış' teşhis

Paylaş
Eğitimdeki başarısızlığın nedeni 'yanlış' teşhis

Türkiye'nin eğitimdeki başarısızlıkları uluslararası alanda da konuşulmaya başlandı. Eğitim uzmanları Türkiye'nin eğitimdeki başarısızlığının asıl nedeninin sorunlara yanlış teşhis konmasından kaynaklandığını belirttiler

Türkiye, PISA 2012'de toplam 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada. Matematikte 44, Okuma-Anlama becerilerinde 42, Fen Bilgisi'nde ise 43. sırada. İngilizce yeterlilik düzeyi sıralamasında da 24 Avrupa ülkesi arasında sondan birinci, 63 ülke arasındaysa 47. sırada yer alıyor. Şili’nin OECD’ye yeni üye olması ve tüm istatistiklerde son sırada yer alması nedeniyle Türkiye sondan üçüncülüğe yükseldi. Dolayısıyla bu durum Türkiye’nin eğitimdeki sorunlarını çözdüğü anlamına gelmiyor.

Haberin Devamı

Çözümü var

Türkiye’nin eğitimdeki başarısızlığı “Akademik Başarının Önündeki Engeller” ana başlığıyla Gediz Üniversitesi’nde masaya yatırıldı. Eğitim yöneticileri, öğretmen, veli ve akademisyenlerden oluşan 45 kişinin katıldığı toplantıda eğitimdeki başarısızlığın asıl sebebinin sorunların yanlış teşhisinden kaynaklandığı vurgulandı. Sorunların çözümünün eğitime gönül vermiş, cüzdanlarıyla değil vicdanlarıyla hareket eden, bilgili, tecrübeli, donanımlı, objektif ve bilimsel düşünebilen, eğitimcilerin işbaşına geçmesiyle mümkün olabileceği ifade edildi.

Sayılar kötü

Toplantıda geçen yılın YGS verileri de masaya yatırıldı. 2 milyon 7 bin 685 adayın girdiği YGS’de 900 bin adayın fen, 420 bin adayın da matematik testinden tek doğru yapamadığı kaydedildi. İngilizce yeterlilik düzeyiyle ilgili yapılan sıralamada Türkiye 24 Avrupa ülkesi arasında sondan birinci, 63 ülke arasındaysa 47. sırada. Türkiye’nin notu, 'Çok Düşük Yeterlilik' düzeyinde olduğu dile getirildi.

Haberin Devamı