Eğitim - Kariyer TEOG'da ikinci oturum bitti

TEOG'da ikinci oturum bitti

Paylaş
TEOG'da ikinci oturum bitti

Milli Eğitim Bakanlığı'nın gerçekleştirdiği TEOG'da ikinci oturum bugün yapıldı. Oğuzkaan Koleji Yönetim Kurulu Üyesi ve Eğitim Uzmanı Hatice Yılmaz, TEOG sorularını değerlendirdi...

Eğitim Uzmanı Hatice Yılmaz, sorulara ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

Her iki günde yapılan 6 sınavı genel olarak değerlendirdiğimizde, Matematik soruları nispeten zor, Türkçe soruları 1. TEOG’a göre daha açık ve net, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları seçici ve müfredata uygun, Fen Bilimleri soruları yorumlama, deney yorumu ve çıkarım yapma bilgisi gerektiren, TC Inkılap Tarihi yorum ve paragraf soruları ağırlıklı, İngilizce soruları ise müfredata uygun sözcük bilgisi ağırlıklı sorular olduğunu söyleyebiliriz.

TÜRKÇE :Tartışmalı soru yok, sorular açık, net ve müfredata uygun. Öğrencileri zorlayacak sadece üç soru vardı. Birincisi A kitapçığı 12. soru, bu soruda öğrencilerin soru köküne çok dikkat etmeleri gerekiyordu. Yazı türü deneme olan metinde öğütlenen günlük türüydü. Soru köküne dikkat etmeyen öğrenciler bu soruyu yanlış çözerler. A kitapçığı 13. soru şiir yorumla becerisi gelişmiş olan öğrencilerin çözebileceği bir soruydu. A kitapçığı 18. Soru sorusunda yüklemi, kelime gurubu olarak alan öğrenciler bu soruyu yanlı cevaplarlar.

MATEMATİK: Sınavda sorulan sorular net ve kazanımlara uygundu. Sorular net anlaşılır şekilde hazırlanmış. Ancak hemen hemen tüm sorular işlem becerisi gerektiriyordu. A kitapçığına göre 2, 4, 5,11,12 ve 14. sorular yorum gücü gerektiren seçici sorulardı. Sorular ağırlık olarak 1. TEOG’dan sonra işlenen konuları kapsamış.Seçici ve işlem gerektiren soruların çokluğu nedeniyle genel olarak öğrenciler matematik testinde zorlanmıştır.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ: İlk TEOG’a göre zorluk derecesi yüksek bir sınavdı. İlk TEOG konularından sorular da vardı. Sorular genelde yorum sorularıydı.Peygamberin örnek davranışlarından olan A kitapçığı 19.soruda öğrencilerin yardımseverlik ve hoşgörü konusunda ikileme düştükleri gözlemlenmiştir. Bu soru seçici bir soru olarak görülmüştür. Sorular din ve akıl, peygamberin örnek davranışları, hac, zekât ve zararlı alışkanlıklar şeklinde yayılmıştır. İlk TEOG konularından olan evrensel yasalar ve kader konusundan da sorular sorulmuştur. Peygamberin örnek hayatından daha ağırlıkta sorular çıktığı gözlemlenmiştir.
İlk TEOG’a göre konular daha fazla olduğundan her bilgi ölçülmüştür. Birinci TEOG’a göre daha zor bir sınav olduğu görülmüştür.

FEN VE TEKNOLOJİ: Müfredata ve MEB kazanımlarına uygun sorular hazırlanmış. A kitapçığı 1. soruda Profesör Aziz Sancar’ın DNA onarımı ile ilgili güncel bilimsel çalışması sorulmuş. A kitapçığı 4.5. ve 13. sorular bilgi, deney yorumu ve çıkarım gerektiren sorular olması nedeniyle seçici sorulardı. Soruların çoğunluğu bilgiyi yorumlama gücü gerektiren sorulardı. (Soruların 3 tanesi net bilgi gerektiren sorulardı.) Çelişkili soru yoktu. Biz öğretmenler olarak beklediğimiz ve hep üzerinde en çok durduğumuz tarzda sorular vardı. Soruların 5’i biyoloji, 10’u fizik, 5’i kimya konularını kapsayan sorulardan oluşuyordu. Genel olarak öğrencilerin çok dikkatli olmasını gerektiren sorulardan oluşması nedeni ile zor bir sınav olarak değerlendirilebilir.

İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK: İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sorularında daha çok bilgiyi ölçmekten ziyade yorum sorularına yer verilmiştir. Genel olarak soruların zorluk derecesi ilk deneme ile paralel bir şekilde olduğu görülmüştür. Sorular daha çok 2. dönem konularından hazırlanmış. Genel olarak orta zorlukta ve öğrenciler tarafından gayet anlaşılır bir şekilde sorulmuş. Çelişkili soruya rastlanmadı. Bu sınavın en zor sorusunun A kitapçığı 1. soru olduğu ve çok sayıda öğrencinin bu soruda yanılgıya düştüğü anlaşılmıştır.

İNGİLİZCE: Sorular müfredatın geneline uygun olarak görünmekte. Daha çok aynı anlama gelen ifadeler üzerinde durulmuş. Sınav ilk dönem uygulanan sınavla karşılaştırıldığında daha zorlayıcı ve dikkat unsuru ön plana çıkmakta. Özellikle sözcük bilgisi sınavın genelini etkilemekte. Sorular ağırlıklı olarak birinci TEOG sonrası konuları kapsamakta. Özellikle paragraf soruları zorlayıcı nitelikteydi. Yanıtları eş anlamlı kelimeler ve ifadeler üzerinden bulmak gerekiyordu. A kitapçığı 15 ve 20, B kitapçığı 17 ve 18, C kitapçığı 17 ve 19, D kitapçığı 16 ve 20. sorular ayırıcı nitelikteydi. Özellikle paragraf soruları ve diyalog soruları çıkarım yapmayı gerektirmekte.

Bahçeşehir Okulları Bölüm Başkanları TEOG-2 sorularını değerlendirdi.

Senem Ertün - Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Bölüm Başkanı

‘Fen ve Teknoloji soruları dikkatli ve düzenli çalışan öğrencilerin yapabileceği düzeydeydi’

8.sınıf 2. Dönem Fen ve Teknoloji Merkezi Ortak Sınav’ı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın daha önce açıkladığı sınırlamalara ve kazanımlara uygundur.

Sorularının ünite dağılımları tabloda gösterildiği gibidir:

Sınav; dikkat gerektiren ve düzenli çalışan öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri sorulardan oluşmaktadır. Genel olarak sınavın orta güçlükte olduğu söylenebilir. Öğrencilerden gelen dönütlerden yola çıkarak ses ünitesine ait sorulardan birinin içinde yer alan ‘Lütfen gürültü yapmayınız. ’ ifadesinin sesin yüksekliği ile mi ilgili yoksa şiddeti ile mi ilgili olduğu noktasında tereddüt yaşandığı anlaşılmıştır. Maddenin Halleri ve Isı ünitesiyle ilgili ayırt edici sorular yer almaktadır. Sınavda güncel bilimsel çalışmalar ve günlük hayattan yola çıkılarak tasarlanmış sorular da dikkat çekmektedir. Sınavda ağırlıklı olarak deney soruları yer almaktadır. Deney soruları dikkatli okunduğunda ve değişkenleri doğru analiz edildiğinde rahatlıkla çözülebilecek düzeydedir.

Ferda Gençel- Bahçeşehir Okulları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı

‘Terimsel terminolojiye hâkim öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği bir sınavdı’

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sorularını içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun ünite dağılımı şöyledir:

Sınavı değerlendirdiğimizde MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olduğu görülmüştür. Sorular daha çok son üç üniteden gelmiştir. Sınav dikkat gerektiren sorulardan oluşmuş olup terimsel terminolojiye hakim öğrencilerin rahatlıkla yapabileceği bir sınavdır.
Sınavda olumsuz soru köküne ait dört soru olduğu görülmüştür. Sınav üniteler arası ilişkilendirmeye dayalı bilgi ve yorumun iç içe olduğu tarzda sorulardan oluşmuştur.

Sınavda Selanik’in taşıdığı özelliklerle ilgili soruda verilen özelliklerin “kültürel ve sosyal” olarak sınıflandırılması istenmiştir. Fakat bu alanlara yönelik verilen bilgilerin birbirine çok yakın ve birbiri ile ilişkili kavramlar olması nedeniyle öğrencilerin ayrım yapmakta zorlandığı bir soru olmuştur. Geçmiş senelerde bu konuya ait soruların aşağıdaki gibi sorulmuş olması da ayrım yapmayı zorlaştırmış olduğu söylenebilir.

Orçun Barış–Bahçeşehir Okulları Yabancı Diller Bölüm Başkanı

‘İngilizce soruları orta güçlükteydi’

2015-2016 eğitim ve öğretim yılı 2. Dönem Merkezi Ortak Sınavı İngilizce sorularının dağılımları ve kazanımları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan kazanımlara ve müfredata uygundur. Uygulanan Merkezi Ortak Sınav’da karşılıklı konuşma ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer nitelikte soruların ağırlıkta olduğu gözlemlenmiştir. Sorular ayrıntılı bir şekilde incelendiğinde, TEOG-1 konularından 4 adet soru geldiği diğer soruların tamamının TEOG-2 kazanımları ile ilgili olduğu görülmektedir. Genel olarak orta güçlükte hazırlanmış sınavda, yanlış olmamakla beraber telefon görüşmesi şeklinde verilen sorudaki diyalog akışının doğal olmadığı ama buna karşın doğru cevabı bulmakta da bir sorun yaşanmadığı gözlemlenmiştir.

Test edilen kazanımlar ve soru dağılımı aşağıdaki tablodaki gibidir;






2

Haberin Devamı