Yaşar Özay Akademik başarımızı yükseltmeliyiz
HABERİ PAYLAŞ

Akademik başarımızı yükseltmeliyiz

Yazıma eğitim başarılarını anlatan, ülkemizin akademik başarısının uluslararası düzeyde durmadan yükseldiğini söyleyen cümlelerle başlamak isterdim. Ama kendimi ne kadar zorlarsam zorlayayım bir türlü eğitimdeki başarısızlığı, yüksek öğretimin içine düştüğü durumu anlatan başarı cümlelerini bulamıyorum. Sanırım bu beceri politikacılara has bir beceri.

İçine düştüğümüz virane eğitim sitemimizden, saraylar yaratıyorlar. Bunu meydanlarda üniversitelerde yaptıkları konuşmalarla öyle abartıyorlar ki dinleyenler hangi ülkede yaşadıklarını şaşırıyorlar.

Haberin Devamı

TEOG sınavları sona erdi şimdi gözler üniversite sınavlarına çevrildi. Üniversitelerin padişahı YÖK, ardı ardına üniversitelerin başarılarını artıracak açıklamalar yapmaya başladı.

Önce üniversitelerin ana unsuru olan temel bilimler bölümlerini kapatacağını açıkladı. Gelen tepkiler üzerine bu bölümlerin iyileştirilmesi için birçok önlem aldığını, bu bölümleri seçen öğrencilere burslar verileceğini duyurdu. Düşündüğünü biraz yumuşattı. Toplumdan gelecek tepkileri erteledi. Aslında yüksek öğretimin akademik kariyerini yükseltecek hiç bir düşüncesi yok.

Bilindiği gibi YÖK, 12 Eylül askeri rejiminin ürünü. Cumhurbaşkanından, üniversite birinci sınıf öğrencisine kadar tek kişi memnun değil. Bütün partiler kurumun kaldırılacağını söyledi.

Nedense hiç bir şey olmadı. Her yere sızan paralel yapı buraya sızmadı. Her geçen gün üniversite sayımız artıyor. İsteyen istediği gibi at oynatıyor. Üniversite kontenjanları kapalı kapılar ardından belirleniyor.

İstedikleri üniversiteye istedikleri bölümü açtırıyorlar. Yıllarca hukuk ve tıp bekleyen üniversitelere bu bölümleri açma izni verilmezken daha 2 yıl önce kurulmuş olan üniversitelere bu izinler rahatlıkla veriliyor. Açıkçası hiç kimse YÖK’ten memnun değil. Gücü eline alan, yok etmek yerine kendi kullanmak istiyor.

EN KÖTÜ PERFORMANS

Bir ülkenin uluslararası başarısının bir ölçüsü de akademik başarısıdır. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’na (PISA) göre Türkiye, matematik ve fen bilimleri okuryazarlığında OECD ülkeleri arasında Meksika’nın arkasından en kötü performansı sergileyen ülke oldu.

Haberin Devamı

Türkiye, PISA 2012'de toplam 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada. Matematikte 44, okuma-anlama becerilerinde 42, fen bilgisi'nde ise 43. sırada. İngilizce yeterlilik düzeyi sıralamasında da 24 Avrupa ülkesi arasında sondan birinci, 63 ülke arasındaysa 47. sırada yer alıyor. Bu tablo bu ülkeye yakışmıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder