Yaşar Özay Başarısızlık gizlenerek yok edilemez
HABERİ PAYLAŞ

Başarısızlık gizlenerek yok edilemez

Haberin Devamı

Her yıl binlerce öğrenci başarılı olmak için sınava giriyor. Sınav sonucunda aldığı puana göre bir yere yerleşiyor. Öğrenciler sınav sonuçları açıklandıktan sonra Türkiye ve il genelinde kaçıncı sırada olduklarını, girdikleri sınavlarda kaç soru yaptıklarını, yapılan soruların ortalamalarını ve kaç öğrencinin barajı geçebildiğini, kaç öğrencinin “sıfır” çektiğini öğrenebiliyordu.

Bütün bu bilgiler ışığında kendini yönlendiriyor, hedeflediği eğitim kurumuna tercihte bulunuyordu. Buraya kadar anlattığım konular bir sınav sonrası takip edilecek olağan süreci gösteriyor. Fakat son iki yıldan beri bu süreç takip edilmiyor. İlk defa ÖSYM sınav sorularını ve sınav yüzdelerini birinci sayılarını açıklamamaya başladı. Gerekçe olarak da soru bankası oluşturacağını gösterdi.

[[HAFTAYA]]

Milli Eğitim Bakanlığı ise iller ve okullar arasında rekabetin artığını gerekçe göstererek TEOG sonuçlarını ve yüzdelerini yayınlamamaya başladı. Bu durum iki kurumunda itibar kaybetmesine neden oldu. Soruların sızdırıldığı, çalındığı ve kopya çekildiği söylentileri ayyuka çıktı. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, incelemeler sonlandığında sınav sorularının açıklanacağını söylemek zorunda kaldı.

SIRALAMA ORTAYA ÇIKTI

Ama sonunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın sır gibi sakladığı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında gizlenen başarılı ve başarısız illerin sıralaması bir şekilde ortaya çıktı. Ortaya çıkmasıyla birlikte tartışma farklı bir boyut kazandı. Sınavda en başarılı ilin Tunceli olduğu öğrenildi. Sonuçların bu nedenle açıklanmadığını ileri süren CHP İstanbul Milletvekili Nur Serter, “MEB bürokratlarının yaptığı toplantıda başarılı ve başarısız il sıralamasının ‘CHP’ye yarar’ denilerek açıklanmadığını biliyoruz” dedi.

Yaklaşık iki hafta önce il milli eğitim müdürlerinin Ankara’ya çağrıldıklarını ve sonuçlarla ilgili müdürlere “hesap sorulduğunu” belirten Serter, sınava 1 milyon 287 bin 8. sınıf öğrencisinin katıldığını, toplam 4 bin 742 öğrencinin, soruların tamamına doğru yanıt verdiğini açıkladı. En başarılı ilin Tunceli olduğu sınavda en başarısız iller ise Batman ve Şırnak.

Sınav sonuçlarına göre öğrencilerin en başarısız oldukları ders yine matematik. Sınavda her dersten 20’şer soru sorulmuştu. Öğrenciler bu sınavda matematikte ortalama 7 soruyu doğru yapabildi. Diğer derslerdeki doğru sayılar da şöyle; Türkçe 11.9 soru, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 15.8 soru, Fen ve Teknoloji 11.1soru, Atatürkçülük ve İnkılap Tarihi 11.1 soru, Yabancı Dil 9 soru. Türkiye’deki eğitimin haritası ortada. Güneş balçıkla sıvanmıyor. Eğitim “milli” bir mesele. İktidarı ve muhalefetiyle birlikte soruna çözüm bulmak zorundayız. Her şeyi iyi ve güzel göstermekle işler yürümüyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder