Yaşar Özay Şu İngilizce'yi bir türlü öğretemiyoruz!
HABERİ PAYLAŞ

Şu İngilizce'yi bir türlü öğretemiyoruz!

Haberin Devamı

Türkiye’nin 2015 İngilizce Yeterlilik Sıralaması’nda 50. sırada yer alması, ‘dil’ sorununu tekrar gündeme getirdi. Sorunun öğretmen ve öğrencide olmadığını belirten Prof. Dr. Hasan Şimşek, ‘yabancı dil öğretimi reformunun’ büyük bir fiyasko ile sonuçlanabileceğine dikkat çekti

Eğitim sistemimizde yaşanan ‘yabancı dil öğretimi’ sorunu bütün çabalara karşın çözülemedi. En son British Council’ın araştırmasında, üniversitelerin çoğunda, öğrencilerin ihtiyaçları ile müfredatın birbiriyle örtüşmediği tespit edildi. Konuyla ilgili çalışmalar yapan İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Şimşek, dil eğitiminde Türk eğitim sisteminin parlak bir sınav vermediğini söyledi.

ETKİLİ KONUŞAMIYORLAR

Prof. Dr. Şimşek, başarısızlığın arkasında tek etken olarak öğretmeni görmenin haksızlık olacağını, başarısızlıkta öğrencinin sorumluluğunun da son derece sınırlı olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Şimşek’in açıklamaları şöyle: Millî Eğitim Bakanlığı’nın giriştiği yabancı dil öğretimi ‘reformunun’ potansiyel bir zaaf alanı gündemdedir. Şu an Millî Eğitim sistemimizde aktif olarak çalışan yabancı dil öğretmenlerinin yüzde kaçının öğretmeni oldukları yabancı dili etkili olarak konuşabildikleri sorusu yanıtlanmaya muhtaçtır. Bu sorun dikkate alındığında, gündeme gelen reformun büyük bir fiyaskoyla sonuçlanma olasılığı da bir hayli fazladır. Yabancı dil öğretimindeki başarısızlığın ardında karmaşık ve iç içe geçmiş okul içi ve okul dışı etkenler bulunmaktadır.

İHTİYAÇLAR MÜFREDATLA ÖRTÜŞMÜYOR

British Council, Türkiye’de yükseköğretimde İngilizce dil eğitimi raporunu açıkladı. Türkiye’nin 2015 İngilizce yeterlilik sıralamasında 50. sırada yer aldığı vurgulanan raporda şu görüşlere yer verildi: “Üniversitelerin çoğu, öğrencilerin ihtiyaçları ve müfredatın birbiriyle örtüşmemesi sorunu yaşıyor. Bu da öğrencilerin ve öğretmenlerin motivasyonunu düşürüyor. Türkiye’deki üniversiteler yabancı öğrenciler tarafından tercih edilmiyor ve global endekslerde alt sıralarda yer alıyor. Gelişmekte olan G20 ülkeleri, üniversitelerin kalitesini yükseltmek için projeler gerçekleştirilirken, Türkiye niceliğe odaklanarak öğrenci sayısını artırıyor. Türk hükümetinin üniversitelerin kalitesini artırmaya yönelik benzer bir proje başlatması tavsiye olunur. Hazırlık sınıfları seçmeli olmalı ve yalnızca eğitim dili İngilizce olan üniversitelerde uygulanmalı.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder