Ekonomi Akpınar: Hizmet ve kaliteyle krizi aşarız

Akpınar: Hizmet ve kaliteyle krizi aşarız

Paylaş
Akpınar: Hizmet ve kaliteyle krizi aşarız

Akpınar İnşaat'ın Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Birol Akpınar: Turizm krizini hizmet ve kaliteyle aşarız

Türkiye, turizmde son 30 yılın en büyük krizini yaşıyor. Turizmciler, bu sezonu kurtarmanın yollarını ararken Türkiye’yi tercih etmeyen Rus ve Alman turistlerin yerine yerli turistlere yönelik kampanyalar düzenliyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Rusya’ya gönderdiği mektubun ardından dengelerin nasıl değişeceğini, Türkiye’nin krizi atlatması için neler yapması gerektiğini, turizm yatırımlarıyla tanınan Akpınar İnşaat’ın Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Birol Akpınar’a sorduk...
YENİDEN İLK TERCİH OLURUZ
Siz bir turizm yatırımcısı olarak krizin nasıl atlatılacağını öngörüyorsunuz?
Terör endişesi, Rusya ile yaşanan kriz etkisini gittikçe derinleştirerek sürdürüyor. Türkiye’deki tarihi ve turistik imkanlar, hizmet, modern tesisler ile uygun fiyat ülkemizin Avrupalı ve Rus turistlerin ilk tercihi olmasını sağlayacaktır. Biz bu sezonun başında tablo belirginleştiği için gerekli önlemleri aldık. Antalya Side’deki Starlight Resort Hotel’imiz geçen yıla kadar yabancıya seslenen bir oteldi. Bu nedenle ilk önce Türkiye’deki marka bilinirliğimizi artırma planı yaptık. Reklam mecralarını kullanarak, bilinirliğimizi yükselttik. Türklere farklılık yaratmak için ultra her şey dahil konseptimize eğlenceyi dahil ettik.
KONSERLER VE EĞLENCE

Bunun için neler yaptınız?

Her biri 90 dakika sürecek canlı performanstan oluşan 42 konser programladık. 1 hafta kalan misafirimiz 4, 15 gün kalan misafirlerimiz 7 farklı sanatçıdan 8 konser izleme şansına ekstra ödemeden sahip oluyor. Animasyon etkinliklerimizi de farklı çizgiye taşıdık. Tiyatro oyuncularından oluşan bir ekibi de aramıza katarak canlı, interaktif oyunlar, gösteriler planladık. Yeme içme kalitesi zaten sürüyor. Dev mangal başında hem damağa hem göze hitap eden hizmet sunuyoruz. Ayrıca personelimizi de eğittik.
‘Devletimizin kusurlu olduğunu düşünmüyorum’
Sizce turizmdeki bu kriz daha kaç yıl devam eder?

Türkiye’de bulunan tarihi ve turistik imkanlar, hizmet kalitesi, modern tesisler ve uygun fiyat önünde sonunda Türkiye’nin yine Avrupalı ve Rus turistlerin ilk tercihi olmasını sağlayacaktır. Ben krizin uzun süreceğini düşünmüyorum. Ancak otellerimize yıllardır gelen Rus misafirlerimizin de yaşanmış malum olay nedeniyle çok kırıldığını ve üzüldüğünü de biliyorum. Rus misafirlerimizin milliyetçi olduklarını da biliyorum. Yaşananlar talihsiz bir kazaydı. Ancak devletimizin de kusurlu olduğunu düşünmüyorum.


MİSAFİRLER MEMNUN OLMALI

Yüzde 90 azalan Rus turistlerin yerini nasıl doldurmayı planlıyorsunuz?

Hizmet kalitemizden taviz vermeden, misafirlerin beklentilerini karşılayacak aktivitelerle ve farklı bir yönetim anlayışıyla planladığımız doluluk oranını yakaladık. Bunu sürdürürsek doluluğun beklentimizin üzerinde olacağını talepten görüyoruz. Bizim için asıl olan misafirlerimize yaşatacağımız memnuniyettir.
MEKTUP ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, Rusya Devlet Başkanı Putin’e gönderdiği mektuba nasıl bakıyorsunuz?

Son 15-20 yılda özellikle turizm sayesinde birbirine yakınlaşmış ve kalıcı dostluklar kurmuş 2 toplumun talihsiz bir kazadan ve politik nedenlerden dolayı birbirinden uzaklaşmasını doğru bulmadığımızı bugüne kadar otelimizde konaklayan Rus misafirlerimize bildirmiştik. Anlaşmazlıkların bir an evvel giderilmesi, dostlukların devam etmesi en büyük temennimizdir. İki ülke arasındaki sorunların giderilmesine yönelik atılan bu önemli adımı gönülden destekliyoruz.
Verilen her taviz sonraki yılları etkiler

Doluluk oranını artırmak için fiyat indirimi yaptınız mı?

Bu bence intihar olur. Kaldı ki turizm kârlı bir sektör değil. Fiziki yatırımın yanı sıra hizmet veren personelin de eğitimli ve tecrübeli olması lazım. Oteller personelleri ile değerlendirilir. Hizmet kalitesinin artması için personelin o tesiste devamlı çalışması ve her gün yeni bir şeyler öğrenerek kendisini geliştirmesi gerekir. Biz bu nedenle tesislerimizi 12 ay açık tutuyor ve kadrolarımıza sahip çıkıyoruz. Hem bu standartları koruyup hem indirim yapabilecek bir işletme yöneticisi var ise kendisi ile tanışmak isterim.
Fiyat indirimi kalitenin düşmesine neden olabilir mi?
Ben hizmet sektöründe fiyat indirerek kriz yönetileceğine inanmıyorum. Hem kaliteden taviz verirsiniz hem de bir sonraki yıl ciddi sıkıntı yaşarsınız. Hiçbir işletme kâr etmeden var olamaz.
Türkler tatili ‘son dakikaya’ bırakıyor
Antalya’daki otellerin yerli turiste burun kıvırdığı söylentileri dolaşır. Doğruluğu var mı? En azından bizim otelimizde yok. Yabancı misafirlerimiz tatillerini önceden planlıyor. Anlaşmalar bir yıl önce yapılıyor. İngiliz firmalar normal sezonda bir yıl sonrası için anlaşmayı Mayıs, Haziran’da imzalar. Bizi 2017 Eylül ayına rezervasyon yaptırmak için arayan misafirlerimiz var. Yabancılar Nisan başından Ekim sonuna kadar devam eden bir periyotta geliyor. Tur firmaları da buna göre organize oluyor ve tüm uçak, transfer ve personel programını bu düzene göre yapıyorlar. Türkler ise çoğunlukla tatil programımızı son dakikaya bırakıyor ve ağırlıklı Temmuz-Ağustos’a yoğunlaşıyor. Bu aylar daha önce yabancılar için alındığından Türklere seçim imkanı kalmıyor.

AİLE İÇİN HER ŞEYİ DÜŞÜNDÜK

Otellerinizde hangi etkinliklere yer veriyorsunuz? Bir botanik parkına çevirdiğimiz tesisimizde yer alan tatil köyü odaları özellikle aileler için tasarlandı. Ailelerin rahat, çocukların dolu dolu bir tatil geçirmeleri için ‘mini club’tan ‘aqua park’a, çocuk oyun alanlarından buz pateni sahasına kadar farklı etkinliklerimiz var. Gençlerin tatilde de spor aktivitelerinden faydalanabilmeleri için toprak tenis kortlarından basketbol sahalarına, aydınlatmalı futbol sahalarından binicilik okuluna, motorlu, motorsuz su sporları ve dalış okuluna kadar her türlü etkinliğimiz var.

Starlight Resort Hotel
HER ŞEY DAHİL BİTMELİ
‘Her şey dahil’ sistemi devam etmeli mi? Bence oteller arasında hizmet ve kalite farkının ortaya çıkması için sistemden vazgeçilmeli. Bu Avrupalı turistin ucuza gelmesi için oluşturulmuş bir sistem. İlk bakışta misafirlerin belirli bütçe dahilinde tatillerini geçirmelerine olanak sağlıyor gibi görünebilir ama farklı ülkelerdeki otellerin yalnızca fiyat yönünden kıyaslanmasına yol açıyor. Bu da fiyatların her yıl düşmesine neden oluyor. Tesisler de kaliteden taviz vermenin dışında bir yol bulamıyor. Bu nedenle Türkiye olarak bu sistemden bir an önce vazgeçmeliyiz.

Haberin Devamı