Tamer Heper Vakit kaybetmeyin
HABERİ PAYLAŞ

Vakit kaybetmeyin

5 Kasım 2015 tarihinde kendi adına eşime hediye olmak üzere cep telefonu aldım ama dördüncü ayda bozuldu. Servisine gittim eşin gelsin dediler. Gittik, bize başvuru numarası vereceklerdi ilgilenen olmadı. İlgili operatörü arıyorum ilgilenen yok. Hele serviste adeta alay ediyorlar. Bu konuda önce bilginize sunayım, sonra ne yapmam gerektiğini sorayım. S.F.

Okuyucumun sözünü ettiği, bilinen bir marka ve üstelik bu markanın servisinden duyduğum ilk şikayet değil. Önceleri ‘istisnai bir olaydır’ diye düşündüm. Olur ya servis elemanının o gün bir problemi vardır elde olmadan ilgisi azalır. Ancak gördüm ki bu markanın servisinden çok şikayet geliyor. Bu yazımda markadan söz etmeyeceğim ama şikayetler artar ve servisin işi yokuşa sürdüğü hususu şayi olursa bilemem.

Haberin Devamı

Okuyucuma söyleyeceğim husus da şudur: Aldığı telefonun fiyatı 2 bin 320 TL’nin altında ise ‘ilçe hakem kurulu’na başvurup cihazın değiştirilmesi talebinde bulunsun. Bu rakamın üzerinde ise ‘il hakem heyeti’ne başvursun. Bunlardan alacağı kararlar mahkeme kararı gibi icra edilebilir kararlardır. Dolayısı ile başvuru yapacağı en kısa yoldur.

Okuyucumun öncelikli başvurusu hakem heyetlerine olacak gibi. Diğer okuyucularım için açıklayayım. Aldıkları malda ayıp çıkarsa ve değeri 3 bin 480 TL’nin üzerinde ise bu halde hakem heyetlerine başvurmayacaklar, doğrudan doğruya tüketici mahkemelerine başvuracaklar. Bu başvurularda ya aldıkları malın yenisi ile değiştirilmesini veya değer kaybını veya fiyatta indirimini veya onarımını isteyecekler.

Okuyucuma da hakem heyetine başvurmasını öneririm. Ne yazık ki bilinen ve piyasayı tutmuş bir markanın servis ve mağazalarının böyle davranmasını kabullenmek de zor geliyor. Bu hususun rakiplerin piyasa payını artırdığını umarım biliyorlardır.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder