Ekonomi Lastikte bir Türk devi

Lastikte bir Türk devi

Paylaş
Lastikte bir Türk devi

Lastikte bir Türk devi

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr


Dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone ile Sabancı Holding’in ortak kuruluşu olan Brisa, Türkiye lastik endüstrisinin lideri, Avrupa’da ise en büyük üretici konumuna ulaştı...

Temelleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atılan Brisa bugün Türkiye pazarında Lassa markası ve Bridgestone ile pazar lideri durumunda. Brisa Kocaeli Üretim Tesisleri, 380 bin metrekareye ulaşan kapalı alanıyla, dünyanın tek çatı altındaki en büyük lastik fabrikaları arasında gösteriliyor. Bu tesis, aynı zamanda Bridgestone’un dünya üzerindeki en önemli üretim üslerinden biri olma özelliği de taşıyor.

(Hakan Bayman)


Bu yıl 25’inci kuruluş yılını kutlayan Brisa, Türkiye’de 900 milyon euro’luk yatırımla 10 milyon adedin üzerinde üretim kapasitesine ulaşmış. Şirket 1798 kişiye doğrudan istihdam ve 196 milyon dolarlık ihracatıyla ulusal ekonomiye önemli bir katkı sağlıyor. Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman’la bir araya gelip şirketin yakın dönem hedeflerini ve hizmetlerini konuştuk. Brisa, artan lastik talebini karşılamak amacıyla, yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırımla 2. fabrikasını Aksaray İli Organize Sanayi Bölgesi’nde kuruyor.

En geç 2018 yılında üretime geçmesi planlanan, binek ve hafif ticari araç lastiği üretecek olan Aksaray fabrikasında 4.2 milyon adet yıllık üretim kapasitesi hedefliyor. Hakan Bayman, Türkiye’de lastik kullanımında yavaş yavaş bilinç oluşmakta olduğunu, kış lastiği talebindeki büyük artışın güvenlik alanında kendilerini umutlandırdığını söyledi. Grup bünyesindeki Lassa’nın artık küresel bir marka olduğunun altını çizen Hakan Bayman ‘Made in Turkey’ damgasıyla 60 ülkeye lastik sattıklarını ifade etti.

*

Kadınlar nefes aldı!


‘Lastik oteli’ ve ‘otopratik’ gibi yaratıcı çözümlerle lastik satın alımı ve kullanımı süreçlerini kolaylaştıran Brisa, www.lastik.com.tr aracılığıyla internet üzerinden lastik siparişi hizmeti veriyor. Müşterinin ayağına kadar giden gezici ekip her tip ve ebatta lastiği servis kalitesinde değiştiriyor. Bu hizmetin şu ana kadarki müşterilerinin yüzde 70’ini servislere gitmek istemeyen kadın müşteriler oluşturuyor. ‘Mobil TIR Bakım Servisi’ olan Mobilfix ise ticari filoların ve kooperatiflerin ağır vasıta araç parklarına giderek ön düzen kontrolü ve ayarı, indüksiyon (ısıtıcı) ile kamber ayarı, nitrojen gazı dolumu, lastik sökme-takma gibi hizmetleri sunuyor.


*

Peugeot rCZ r yolda




(RCZ aynı zamanda Peugeot tarihinin en şık modelleri arasında.)


Birkaç yıl önce Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept araç olarak gösterilen Peugeot RCZ, markanın yeni ‘Motion&Emotion’ (Duygu ve Hareket) imzasını simgeleyen ilk model olarak efsaneleşti. Pazara sunulduğu günden bugüne kadar 55 binlik satış rakamına ulaşan Peugeot RCZ şimdi 1.6 litre hacimli 270 beygir gücü ile ön plana çıkan Peugeot RCZ R versiyonunu sunuyor. Sportif araçların üst segmentini simgeleyen RCZ R Peugeot tarihinin en güçlü seri üretim modeli unvanına sahip oldu. Peugeot’nun 0-100 km’ye 5.9 saniyede çıkan ve 250 km/s maksimum hıza sahip olan bu güçlü modeli RCZ R, 2014 yılının 2. çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak.


*

Lüks yeniden tanımlanıyor



(Dışarıda sade ve yumuşak hatlara sahip olan Genesis iç mekanda Amerika ve Avrupalı tüketicilerin beğenilerini harmanlayan bir lüks seviyesine sahip.)



Hyundai’nin arkadan itişli ilk premium sedan otomobili Genesis, 2014 yılına yeni özellikler ve üst düzey teknolojik donanımlarla giriyor. Eskisine göre artık daha sportif, daha elit ve daha kaliteli bir görünüme kavuşan Yeni Genesis, geliştirilmiş gövdesiyle üstün konfor sunuyor. Hyundai yeni Genesis’i lüks sınıfın iddialı Alman modellerine rakip olarak geliştirdi. Yeni otomobil Kuzey Amerika ve Ortadoğu gibi zor pazarlarda sıra dışı görünmek ve lüksü farklı bir ölçekte yaşamak isteyen müşterilerin dikkatini çekecek. Genesis, Kore’de 3500’ün üzerinde ön sipariş alarak yakalayacağı küresel başarı hakkında da ilk ipucunu verdi. Şirket bu yıl yaklaşık 60 bin Genesis satmayı hedefliyor. Hyundai Genesis, Avrupa pazarında sadece 3.8 lt V6 ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle satılacak. Otomobilin Avrupa lansmanı Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapılacak.

Haberin Devamı