Ekonomik kriz öğrencileri vurdu

Salı, 23 Mart 2010 - 05:00

‘Teğet mi geçti, etkiledi mi?’ derken ekonomik kriz bir dershanenin daha kapısına kilit vurdurdu. 1965 yılından beri eğitim sektöründe var olan Murat Dergisi Dershanesi, ne yazık ki eğitim-öğretim yılı bitmeden hacze uğradı ve öğrencileri açıkta kaldı.
Türkiye’de temel eğitimin yetersiz olduğu bir noktada eğitime bir soluk olmak için yola çıkan Murat Dergisi Dershanesi, ‘Sadece sınav değil hayat kazandırır!’ sloganıyla bugünlere geldi. Web sitesine baktığımda şu ilginç yorum dikkatimi çekti: “Türkiye’de günah keçisi arayanların, kral çıplak deme cesareti olmayanların hedef tahtası olan, bilgisinin zekatını veren, bilenin bilmeyene, olanın olmayana borcu vardır ilkesinde olan dershanedir.”
45 yıldır ayakta kalan bir dershane için ekonomik kriz nedeniyle öğrencilerini yarı yolda bırakmak zordur. Aslında dershaneler de bizim, okullar da… Eğitimde ayrı gayrı olmamalı. İlköğretim dönemindeki çocuklarımızın yüzde 40’ının dört işlem bilmediği bir dönemde haczedilen Murat Dergisi Dershaneleri için TÖDER (Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği) olarak elimizi taşın altına koyduk. Sınavların yapılmasına kısa bir süre kala ekonomik kriz nedeniyle hacze uğrayan dershanenin açıkta kalan öğrencilerini TÖDER olarak sahiplendik. SBS-YGS ve LYS’ye hazırlanan Gaziosmanpaşa’daki 350 öğrenci, Gaziosmanpaşa’da bulunan TÖDER üyesi Sınav Dergisi Dershanesi, Kavram Dershanesi ve Final Dergisi Dershaneleri’ne başvuruda bulunarak eğitimlerine devam edebilecek.
Ekonomik krizin psikolojik etkisiyle mücadele etmek durumunda kaldığımız bugünlerde reel bir sonuçla karşı karşıyayız. Özel okullar uzun bir süredir ayakta kalmak, varlığını sürdürülebilmek için devletten yasal düzenleme bekliyor.
Bu bekleyişe dayanamayan birçok okul kapatma kararı aldı, bazısı da öğrencisiyle birlikte okulunu devretti. Kimisi de bu dershane örneğinde olduğu gibi hacze uğradı. Sektörün amiral gemisi olan eğitim kurumlarının yöneticilerine büyük görev düşüyor. Ne olursa olsun kalite düşmemeli, kurumlar her zamankinden daha fazla birlik ve bütünlük içinde hareket etmelidir. Düne göre bizim daha fazla akılcılığa, yetkililerin de ekonominin itici gücünün eğitim olduğunu hatırlamaya ihtiyacı var.