En değerli 500 marka arasında bir Türk

Bağımsız marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın '2011'in En değerli 500 Markası' listesinde liderliği internet arama motoru Google alırken, Coca Cola ilk defa ilk 10'un dışında kaldı. Türkiye'den ise listeye sadece İş Bankası girebildi

21 Mart 2011, Pazartesi 16:19
A A

Birinciliği elde eden Google'ın listedeki marka değeri 44.3 milyar dolar olurken, yazılım devi Microsoft da 42.8 milyar dolarla ikinciliği elde etti. Microsoft, 2010'da listenin beşinci sırasında yer alıyordu.

Brand Finance'in sıralamasında üçüncü sırayı ise geçen senenin birincisi ABD'li perakende zinciri Wal-Mart 36.2 milyar dolarlık marka değeriyle aldı. Brand Finance CEO'su David Haigh, "Küresel perspektiften bakıldığında, ilk 10'daki beş şirketin teknolojiyle ilgili firmalar olması, teknolojik açıdan yenilikçiliğe açık olmanın marka değerini artırmada önemli rolü bulunduğu görüşünü destekliyor" dedi. Sıralamada Türkiye'den İş Bankası 493'üncü sırada yer aldı. İş Bankası'nın marka değeri 2.28 milyar dolar, piyasa değeri ise 19.2 milyar dolar olarak belirlendi.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;