Engelsiz üniversite için komisyon

a
a
Salı, 30 Mart 2010 - 05:00

Son dönemde engellilerin yaşamını kolaylaştırmak, onları hayatın içine katmak için çok sayıda proje hayata geçti. Bu projelerden birini de YÖK bünyesinde Prof. Dr. Atilla Eriş başkanlığında oluşturulan komisyon gerçekleştirecek. Komisyonun amacı, ‘engelsiz üniversite’ oluşturmak. Öncelikle üniversitelerde bir rektör yardımcısının sorumluluğunda engelli birimi oluşturulacak. Bu birim, üniversitelerde engelli öğrencilerin yanı sıra engelli öğretim elemanı ve diğer personeli de belirleyecek. 2008 verilerine göre devlet üniversitelerinde 3 bin 375, vakıf üniversitelerinde 207 engelli öğrenci bulunuyor. Bu öğrencilerin yüzde 38’i görme, yüzde 25’i ise fiziksel engelli.
YÖK üyesi Prof. Dr. Atilla Eriş, her üniversitenin engellilere sağladığı kolaylıkları, engellilere yönelik hizmetlerini web sayfasında açıklamak zorunda olduğunu, engelli öğrencinin üniversiteyi tercih ederken bu durumu göz önünde bulunduracağını söylüyor. Çok doğru bir tespit… Çünkü engelli bir öğrenci hayatını kolaylaştırmak için engellilere hiç imkan sunmayan bir üniversite yerine imkan sunan bir üniversiteyi tercih edecektir.
Ancak engelsiz üniversite projesi, sadece üniversitelerin sınırları içinde yürütülecek bir konu değil. Çünkü engelli öğrenci bu toplumda yaşıyor. Dolayısıyla tüm toplumun bu konuyu benimsemesi lazım. Mesela, belediyeler özellikle engellilerin ulaşımı konusunda üniversitelerle işbirliği yapabilir.
YÖK’te kurulan komisyon, Birleşmiş Milletler (BM) nezdinde Türkiye’nin altına imza attığı sözleşmenin yükümlülüklerini 2012’ye kadar yerine getirmiş olacak. Ancak, Türkiye tüm bu adımları söz verdiği için değil, gerçekten bu hizmeti vatandaşlarının hayatını kolaylaştırma sorumluluğuyla atmalı.
Devlet bunları yaparken siviller de boş durmuyor. Fi Yapı’nın kurucusu Fikret İnan da engellilere özel bir kolej açmaya hazırlanıyor. Bu kolej, ticari kaygılar gütmeden faaliyet gösterecek. İşadamı Fikret İnan, toplumun engelliler konusunda sahip olması gereken duyarlılığı ve sorumluluğu hayata geçiren iyi bir örnektir.
Bu arada Milli Eğitim Bakanlığı ile Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Nizami Aktürk’ün yolları ayrıldı. İnternetin okullara girmesine, okullarda bilgisayar laboratuarlarının kurulmasına katkıda bulunan, 17 milyona yakın bir kesime hizmet veren, merkezi sınavlardan sorumlu Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü görevini yürüten Nizami Aktürk’e katkılarından dolayı, eğitim camiası adına teşekkür ediyorum.