Erken boşalma konusunda son gelişmeler nelerdir?

Çarşamba, 30 Eylül 2009 - 16:42

Erken boşalma konusunda son gelişmeler nelerdir?

 

Erken boşalma erkeklerin en büyük sorunlarından biri. Ancak bu konuda yapılan çalışmalar sonucu önemli gelişmeler oldu. Problemi olan erkeğin tahlilleri yapılıyor, ilaç tedavisine başlanıyor. Böylece boşalma süresi 10 katına kadar uzatılabiliyor.

SORU: Erken boşalma konusunda gelişmeler var mı? Bir süre önce erken boşalma için yeni bir ilaç geliştirildiğini ve bu konuda bilgi vereceğinizi söylemiştiniz, bir gelişme var mı?

CEVAP: Erken boşalma tedavisinde son dönemde çok önemli gelişmeler olmuştur. Artık gerekli tahlilleri öncelikle yaptıktan sonra erken boşalma sorunu olanları yeni geliştirilen ilaçlar ile çok daha başarılı olarak tedavi edebiliyoruz. Sadece gerektiğinde alınabilen bu ilaçlar boşalma süresini 10 katına dek uzatabilmektedir.

SORU: Erkekliğimi mi kaybettim? 6 gün önce maçta penisime top geldi. O günden beri hiç mastürbasyon yapmadım yani yapmayı canım istemedi. Acaba erkekliğimi kaybetmiş olabilir miyim?

CEVAP: Bu şekilde bir darbenin penisin sertleşme fonksiyonuna zarar verebilmesi için çok şiddetli olması ve ileri derecede morarma, ağrı gibi şikayetlere neden olması gerekir. Durumunuzun sadece tedirginlikten kaynaklandığını düşünüyorum.

SORU: AIDS mi oldum? Bundan 3 ay önce bir kadınla beraber oldum ve partnerimin içine boşaldım. İlk boşalmamın ardından penisim sertleşmemeye başladı. Bu konuda çok endişeliyim. Bu konuda ne yapmalıyım? Doktora gitmem gerekiyorsa hangi bölüme başvurmalıyım? AIDS mikrobu almadığımı bile düşünüyorum.

CEVAP: İfadenizden en azından teknik açıdan başarılı bir cinsel deneyim yaşadığınız anlaşılıyor. Bundan sonra sanırım bir nedenle pişmanlık hissetmeye başlamışsınız ve bu sizde psikolojik olarak sertleşememe sorunu yaratmış. Anladığım kadarı ile bu durumun nedeni büyük ihtimal ile AIDS hastalığına yakalanmış olmaktan şüphelenmeniz. Ülkemizde AIDS yaygın bir sorun değil fakat emin olabilmek için ilişkiden 3 ay kadar bir süre sonra laboratuvar tahlili yapılması şarttır. Sertleşme sorununuzun psikolojik olduğu ve hastalık evhamından kaynaklandığı ise çok açık. Bundan sonra ilişkiye girdiğinizde mutlaka prezervatif kullanmanızı ve sıkıntınız sürer ise bir üroloji uzmanı ile görüşmenizi tavsiye ederim.

SORU: Boşaldığımda meni gelmiyor, ne yapmalıyım? 56 yaşındayım. Yaklaşık 2 senedir ilaç kullanıyorum. İlaçları kullandığım süre boyunca herhangi bir şikayetim olmuyor. Ama yaklaşık 4 aydır boşalma sırasında meni gelmesi durdu. Cinsel ilişkiden zevk alıyorum ama her şey kupkuru. Bunu sebebi aldığım ilaçlar olabilir mi? PSA. 0.9 çıktı. Tavsiyelerinizi bekliyorum.

CEVAP: Bahsettiğiniz durumun, yani dışarı boşalmamanızın bir adı da kuru ejakülasyondur. Mesane boynundaki kasın gevşekliği nedeni ile orgazm sırasında boşalan meniniz, arka tarafa, yani idrar kesenize gidiyor. Bu durumun sıhhatinize herhangi bir zararı yoktur, sadece çocuk olmasını istiyorsanız tedavisi gereklidir. Fakat bazı kişilerde bu durum psikolojik olarak huzursuzluk yartabilmektedir. Bu durum şeker hastalığı veya alınan ilaçlardan da kaynaklanabilir.

Ürolog Doçent Teoman Kadıoğlu

doktor@posta.com.tr