Ev kadını daha girişimci

Bahçeşehir Üniversitesi'nin araştırmasına göre, Türkiye'de ev hanımları kendi işlerini kurmaya daha eğilimli

Ev kadını daha girişimci

TOPLUM YAPISINA UYGUN

Türkiye’de kadın istihdamının artması için, öncelikle ev hanımlarını hedef alan ve kadını ücretli çalışmaya değil ‘girişimci’ olmaya teşvik eden politikaların desteklenmesi öneriliyor. Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi (BETAM), Türkiye’deki kadın istihdamının profilini çıkardı. Araştırma, toplumun evli kadının ücretli çalışmadan çok girişimci olmasını desteklediğini, ayrıca ev hanımlarının kendi işlerini kurmaya eğilimli olduğunu gösterdi.

EVLİLİK ORANI YÜZDE 70

Türkiye’de çalışan kadınların sadece yüzde 9’unun girişimcilerden oluştuğu belirtilen araştırmada, evliliğin girişimci kadınlar arasında, ücretli çalışanlara göre daha yaygın olduğu vurgulandı. Araştırmaya göre, ücretli çalışan kadınlarda evlilik oranı yüzde 48 iken girişimci kadınlarda bu, yüzde 70. Girişimci kadınların yüzde 80’i, ücretlilerin yüzde 50’si 30 yaşın üzerinde. Bu iki rakam girişimci kadınların, evlilik sonrası işlerine ya devam ettiğini ya da iş kurduğunu gösteriyor.

DESTEK POLİTİKASI GEREKLİ

Çalışmada, Türkiye’de kadınlar için girişimciliğin ücretli işten daha rahat kabul edilebildiği belirtildi. Kadınların ücretli bir işte çalışmasının önünde eğitimsel ve kültürel engeller bulunduğu belirtilen çalışmada, bu engellerin girişimcilik olduğunda daha kolay aşılabildiği ifade edildi. Çalışmada, “Dolayısıyla, kadınların işgücüne katılımının artırılması için, genel istihdam politikalarının yanı sıra kadın girişimciliğini teşvik eden politikalar izlenmeli” denildi.