Evde burun küçültme egzersizleri

Burnunuzun duruşu sizi rahatsız ediyor ama bıçak altına yatmaktan korkuyor musunuz? Yapacağınız basit hareketlerle ameliyatsız bir şekilde de burnunuzun şekillendirmeniz mümkün.  

09 Aralık 2017, Cumartesi 13:35
A A

Aynaya baktığınızda burun şekliniz sizi rahatsız ediyor mu? Evde yapacağınız bu basit hareketlerle burnunuzun şeklini değiştirebilirsiniz. Tabii ki estetik ameliyatı geçirmiş gibi olmayacaksınız ama göze batan her detayı ortadan kaldırabilirsiniz.  

İşte evde kendinizin de uygulayabileceğiz her sorunlu burun tipine uygun burun şekillendirme egzersizleri…  

BURUN KÜÇÜLTME EGZERSİZLERİ

BURUN KÜÇÜLTME EGZERSİZLERİ

Her iki elinizin orta parmağı ile burnunuzun üst kısmından kaş bölgenizin başladığı alana kadar hafif bası olacak şekilde masaj yapmalısınız. Ortalama olarak sabah ve akşam 5'er dakika yapmanız yeterlidir.  

Diğer bir egzersizde burun deliklerini kapatmak. Başparmağınızla önce sağ burun deliğinizi kapatıp sol burun deliğinizle nefes alın ve 5 saniye bekleyip bırakın. 5 saniye sonunda aynı hareketi sol burun deliğinizi kapatarak uygulayın. Her iki burun deliğiniz için 5'er defa sabah ve akşam uygulamalısınız.  

İşaret ve orta parmağınızı resimdeki gibi burnunuzun yanlarına koyun ve dudaklarınızı ileriye doğru gerdirip parmaklarınızı elmacık kemiğine doğru gerdirin. 3'üncü hareketimizi 3 dakika boyunca sabah ve akşam mutlaka uygulayın.  

İşaret ve başparmağınızın ucu ile burun derinizi hafifçe yukarıya doğru çektirin. Bu hareketi yaparken hafif bası uygulayın ve 5 dakika boyunca sabah ve akşamları tekrarlayın. Başparmak ve işaret parmağınız ile burun bölgenizin üst tepe noktasını çekerek masaj yapın. 2 – 3 dakika boyunca sabah ve akşamları masaj uygulamanız yeterlidir. Hareket olarak temsil edilmese de buz koymanın oldukça faydası vardır. Burun egzersizi sonrasında burun bölgesinde oluşabilecek morluk ve şişmelerin önlenmesini sağlar. Bu hareketler sonucunda hala kızarma ve morluklar görülüyorsa hareketleri uygulamaktan kaçının.  

BURUN İNCELTME EGZERSİZLERİ

BURUN İNCELTME EGZERSİZLERİ

Elinize bir miktar yağ sürün ve iyice yedirin. Yağlı olan parmaklarınız ile burnunuzun üst kısmından başlayarak dairesel hareketler uygulayarak yavaş yavaş masaj uygulayın. Bu hareket kıkırdağın incelmesine ve şekillenmesine yardımcı olacaktır. Bu hareketi kıkırdağa çok az baskı uygulayarak yapmalısınız, burnunuza zarar vermemek için hafif dokunuşlar yeterlidir.  

BURUN KALDIRMA EGZERSİZİ

BURUN KALDIRMA EGZERSİZİ

Parmağınızı kullanarak sağ burun deliğinizi tıkayın ve sol kısımdan nefes alın ve 5'e kadar sayarak nefesinizi tutun. 1 Saniye sonra nefesinizin tamamını vererek bu hareketi tekrarlayın. Daha sonra diğer burun deliğinizi tıkayın ve aynı işlemi tam tersi şekilde uygulayın. İki burun deliğiniz içinde 7.5 dakikadan toplam 15 dakika bu egzersizi uygulayın.  

BURUN DARALTMA EGZERSİZİ

BURUN DARALTMA EGZERSİZİ

Bir elinizin iki parmağı ile burnunuzu ortadan sabitleyin. Diğer elin bir parmağı ile burun ucunu geriye doğru itin. Ağzınız kapalı iken yutkunuyormuş gibi hareketler yapın. Günlük 20 – 30 kez tekrarlamanız yeterli.  

BURUN DÜZLEŞTİRME EGZERSİZİ

BURUN DÜZLEŞTİRME EGZERSİZİ

Yapmanız gereken gülümsemek ve sonrasında burun içindeki kasların yardımı ile burunu yukarı doğru hareket ettirmek. (Günlük 20 – 30 set yapmanız yeterli.)  

BURUN KISALAŞTIRMA EGZERSİZİ

BURUN KISALAŞTIRMA EGZERSİZİ

Bu egzersiz zaman içerisinde ki burun kıkırdağının bozulma oranını azaltmaya yardımcı olabilir. Bir elinizin iki parmağı ile burnunuza sabitleyin. Burun ucuna işaret parmağınızı yerleştirin ve hafifçe yukarı bastırıp bırakın. Egzersizi yaparken nefesinizi sabitleyin ve bu egzersizi günde 2 kez 35 set yapmanız yeterli.