Bilim - Teknoloji Facebook neden yapamadı?
Paylaş
Facebook neden yapamadı?

Zaman Tüneli'ni bile bize zorla beğendiren Facebook, bu özelliğini neden kimseye kullandırtamadı?

Twitter'da yakından tanıdığımız "hashtag"ler, bir süre önce Facebook'ta kullanılmaya sunulduklarında oldukça popülerdiler. Ancak Facebook haber kaynağımıza baktığımızda onlara artık pek rastlamıyoruz. Peki Facebook'un hashtag'leri, neden tutulmamış olabilir? İşte bu konuda öğrenmek isteyeceğiniz birkaç bilgi.

Haberin Devamı

Hashtag'ler, Facebook'a sonradan geldiler

Hashtag'ler, mühendislik topluluklarında 1970'lerden bu yana kullanıyorlar. 2006'da açılan Twitter'a hashtag'leri getirme fikri ise 2007'de, bir programcı olan Chris Messina'dan çıktı. Hashtag'ler sayesinde kullanıcılar, belirli konuları bir araya getirebiliyorlardı. Bu özellik, Twitter'ın yükselmesinde önemli rol oynadı.

Facebook ise hashtag'i kurulduktan yaklaşık 10 sene sonra kullanmaya başladı. İşlev Facebook'a geldiğinde sosyal dev, Twitter'ı kopyalıyor hissi verdi.

Hashtag'ler gerekli olmayabilir

Hashtag'ler yokken Twitter'da "konuşma akışları" oluşturmanın da bir yolu yoktu. Twitter kullanıcılarının çeşitli konuları tartışmalarında işlevin rolü önemliydi.

Haberin Devamı

Facebook ise konuşma akımları oluşturmayı temel alan bir sosyal ağ. Yani Facebook kullanıcıları bunu hashtag'ler olmadan da yapabiliyorlar. Dahası Facebook'un Trending Topics işlevinin ortaya çıkması, hashtag'leri daha da gereksiz hale getirdi.


Hashtag'lar kafa karıştırıyor

Hashtag'lar Facebook kullanıcılarının kafasını karıştırdı

Bir hashtag oluşturmak için başına diyez (#) işareti koymanız yeterli. Ancak Facebook'ta hashtag'lere tıkladığınızda, çoğunlukla içi boş sayfalara rastlıyorsunuz. Bunun nedeni, hashtag'lerin çok az Facebook kullanıcısı tarafından kullanılıyor olması. Bu ise hashtag'lerin verimliliğini olumsuz etkiliyor.

Facebook hashtag'leri interneti tıkıyor!

Facebook'ta oluşturulan her hashtag, bir internet URL'sine sahip oluyor. Bu sorun gibi görünmeyebilir, ancak bazı kullanıcılar tek bir konu için binlerce hashtag oluşturabiliyor. Üstelik bu hashtag'lerin çoğunun içi boş. Böyle giderse birkaç sene sonra Facebook, milyonlarca ek URL'yi üzerinde taşımak zorunda kalacak.

Gizlilik kuralları hashtag'ler için geçerli

Bir Facebook hashtag'i başlattığınızda Facebook gizlilik ayarlarınız onun için de geçerli oluyor. Yani durum güncellemelerinizi sadece arkadaşlarınız görebiliyorsa, hashtag'inizi de sadece arkadaşlarınız görüyor. Hashtag'lerin çoğunun içinin boş olmasının nedeni de bu olsa gerek. Facebook'taki hashtag'lerin Twitter'daki gibi herkese açık olmaması, onların gerçek amacını sorgulamanıza neden olabilir.

Haberin Devamı

Facebook hashtag'leri gidici mi, yoksa kalıcı mı, bunu şimdi söylemek zor. Peki siz Facebook hashtag'lerini faydalı buluyor musunuz?

Resimlerle: İnternetin yok ettiği 15 şey!

Kaynak: CHIP Online