Prof. Dr. Teoman Kadıoğlu

//icdn.posta.com.tr/images/{aspect}/2017/02/01/8186532.teoman-kadioglu.png

Fazlası hasta ediyor

Pazar, 30 Temmuz 2017 - 05:00

Erkeklerde seks hormonu testosteron yaşla birlikte azalıyor. Tedavisi var ama riskleri de bulunuyor. Çünkü bu hormonun aşırı verilmesi sonucu testisler dumura uğrar ve başlangıç aşamasında olan prostat kanseri alevlenebilir.


 SORU: İğne tedavisi nasıl yapılıyor?

35 yaşındayım. Bir süredir iktidarsızlık sorunu yaşıyorum. İğne tedavisi varmış. Acaba nedir ve kimlere uygulanıyor?

CEVAP

Eğer hasta vakuma da cevap vermiyorsa penise iğne zerk etmek seçeneği gündeme geliyor. Bu yöntemde hasta cinsel ilişkiden 10 dakika önce yaptığı iğneyle sertleşmeyi sağlayacak ilaç veya ilaç karışımlarını penisine zerk eder. Ortalama başarı kullanılan ilaca bağlı olarak yüzde 65’tir. Penise iğne yapmak her hasta için kolay ve kabul edilebilir değil.

Ayrıca iğne yapılması sırasında ağrıyla karşılaşılabilir. Kan hastalığı veya kanama problemi olanlar bu tedavi yöntemini kullanamazlar. Penise ilaç zerk etme yöntemiyle elde edilen sertliğin 4 saatten uzun sürmesi durumunda hemen bir sağlık kuruluşuna başvurulmalı. Çünkü peniste oksijensiz kalmaya bağlı hasar gelişebilir.

SORU: Acaba tedavinin yan etkisi çok mu?

56 yaşındayım. Bir süredir cinsel istekte azalma, yorgunluk gibi sıkıntılarım vardı. Bu sorunlarla doktora gittim. Testosteronda azalma olduğu ve tedavi olmam gerektiği söylendi. Bu tedavinin riski var mıdır?

CEVAP

Testosteron tedavisi sadece yapılan kan tetkiklerinde bu hormon seviyeleri belirgin olarak düşük olanlara önerilmelidir. Normal testosteron seviyesi olanlara verilecek ekstra hormon ciddi ve hayati yan etkilere yol açabilir. Aşırı testosteron seviyeleri öncelikle vücudun kendi fizyolojik testosteron üretiminin durmasına yol açar.

Testisler zaman içinde dumura uğrar, başlangıç aşamasında olabilecek bir prostat kanserinin alevlenmesine yol açabilir. Her şeyin olduğu gibi testosteronun da fazlası tüm olumlu etkilerini tam tersine çevirerek vücuda önemli zararlar verebilir.

SORU: 2 aydır sperm gelmiyor, neden?

10 yıldır diyabet hastasıyım, ilaç kullanıyorum. Son 2 aydır benden ilişki sırasında hiç sperm gelmiyor. Bunun nedeni ilaç mı? Yoksa bu geçici bir durum mu?

CEVAP

Anladığım kadarıyla sizde boşalma olmuyor. Bu diyabet yani şeker hastalarında görülebilen bir durumdur. Boşalma anında meninin idrar kesesine geri kaçmasından kaynaklanır. Hastalığınızdan kaynaklanan bu durumun vücuda bir zararı yoktur, meni daha sonra idrar ile birlikte atılır.

Eğer çocuk sahibi olmak istiyorsanız bu durumun ilaç ile tedavisi veya idrara karışan sperm hücrelerinin toplanarak aşılama veya tüp bebek için kullanılması gerekecektir.