Fiat 124 Spider test sürüşü ve incelemesi

Fiat 124 ismi Türk tüketicisine yabancı değil. Klasikleşen Fiat modeli olan 124 bir dönemin efsaneleri arasındaydı. Ancak konu Fiat 124 Spider olunca; o hatırladığınız modeli tamamen unutun. YAZI: TULU DARICAN

10 Temmuz 2018, Salı 11:08
A A
Fiat 124 Spider ilk kez ne zaman üretildi

Fiat 124 Spider ilk kez ne zaman üretildi

Fiat’ın spor modeli 124 Spider, ilk kez 1966 yılında tanıtılmıştı. Pininfarina tarafından tasarlanan kült model, ismini Spider 2000 olarak değiştirerek 1982 yılına kadar pazarda kalmıştı. Fiat markasının 500 ile başlattığı ‘eski modelleri modernize ederek yeniden hayata döndürme’ projesi kapsamında yenilenen 124 Spider, 2015 yılında yeni yüzüyle pazara sunuldu.

Fiat 124 Spider’ın alt yapısı Mazda MX-5

Fiat 124 Spider’ın alt yapısı Mazda MX-5

Yepyeni bir araç geliştirmek yerine Mazda ile işbirliği yapan Fiat, yeni 124 Spider modelini de Japon üreticinin MX-5’i üzerine geliştirmiş. 

Fiat 124 Spider’ın ön tasarımı nasıl?

Fiat 124 Spider’ın ön tasarımı nasıl?

Aracın tasarımı ise kardeş modelle benzerlik göstermiyor. Ön bölümde büyük farlar dikkat çekerken, sinyal ve sis farları iki bölmeli bir şekilde tampon köşelerinde yer alıyor. 

Fiat 124 Spider’ın yan tasarımı nasıl?

Fiat 124 Spider’ın yan tasarımı nasıl?

Aracın yan tasarımını incelediğimizde ise uzun motor kaputu hemen fark ediliyor. Bagaj kapağı ise kısa bir yapıya sahip. Aracın kumaş tentesi manuel olarak açılıp kapanabiliyor. Bu hem komplike sistemlere göre hafif olmasını hem de çok hızlı bir şekilde açılıp-kapanmasını sağlamış.

Fiat 124 Spider’ın arka tasarımı nasıl?

Fiat 124 Spider’ın arka tasarımı nasıl?

Arka kısımdaysa iç içe geçmiş stoplar öne çıkıyor. Stoplarda LED kullanımını görüyoruz. Aracın her iki donanım seviyesinde de sunulan çift egzoz çıkışı, Lusso donanım seviyesinde test aracımızda olduğu gibi krom kapmaya kavuşuyor.

Fiat 124 Spider’ın iç mekanı nasıl?

Fiat 124 Spider’ın iç mekanı nasıl?

Dış tasarımda Mazda MX-5’ten ayrışan otomobil iç mekanındaysa bu modelle bire bir. İki kişilik bir otomobil olan Fiat 124 Spider’ın iç mekan kalitesi tatminkar. Yumuşak malzemeler kokpitin pek çok noktasında kullanılmış. Ancak iç mekanda bardaklık bulunmaması büyük eksiklik. 

Aracın multimedya sistemi 7 in boyutunda ve dokunmatik. Ayrıca vites kolunun arkasındaki dairesel kumanda ile de kontrol edilebiliyor. Torpido gözü olmayan araçta güvenli kalması gereken objeler için iki koltuk arasında bagaja doğru kilitli bir göz tasarlanmış. 

Fiat 124 Spider’da hangi motor kullanılıyor?

Fiat 124 Spider’da hangi motor kullanılıyor?

Mazda MX-5 ilk tanıtıldığında atmosferik bir motor kullanılıyordu. Fiat, bu motoru transfer etmek yerine araçta kendi motorunu kullanmayı tercih etmiş. 1.4 litrelik turbo-benzinli motor 5000 devirde 140 beygir güç, 2250 devirde ise 240 Nm tork üretiyor.

Fiat 124 Spider’ın performansı nasıl?

Fiat 124 Spider’ın performansı nasıl?

Motorun gücü 6 kademeli otomatik şanzımanla arka lastiklere iletiliyor. Araç fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede tamamlıyor. 

Fiat 124 Spider ekonomik mi?

Fiat 124 Spider ekonomik mi?

Fiat 124 Spider, küçük hacimli ve turbo motorlu araçların tipik ekonomi karakterine sahip. Sakin kullanıldığında 7 litre dolaylarında tüketim ortalaması yakalanıyor. Performans artırıldığındaysa tüketim bir anda 11 litre dolaylarına çıkıyor.

Fiat 124 Spider yol tutuş ve konforu nasıl?

Fiat 124 Spider yol tutuş ve konforu nasıl?

Araç kesinlikle konfor için alınacak bir araç değil. Sert süspansiyonlar sebebiyle koltuklar ne kadar konforlu tasarlansa da aracın sertliği hissediliyor. Bu sertlik yol tutuşta avantaj olarak dönüyor. Fiat 124 Spider tam bir viraj avcısı. Ancak turbonun devreye girişine dikkat edilmeli. Çünkü gelen ani güç arka kısmın hareketlenmesine yol açıyor.

Sonuç

Sonuç

Mazda MX-5’i de kullanmış biri olarak 124 Spider’ı onunla kolaylıkla karşılaştırabiliyorum. Atmosferik motorlu MX-5, 131 beygirlik güce sahip. 124 Spider ise turbolu motoruyla 140 beygir gücünde. Bu tip araçlarda turbonun sürüş hissine yansımasını sevenlerden değilim. Çünkü bir anda gelen güç eğlenmekten çok araçla mücadele etmeye başlamanıza yol açıyor. Belki Fiat, 180 beygir dolarlarında bir güç için kendi motorunu kullansaydı bu hareket mantıklı olabilirdi ama sadece 9 beygir için Mazda motorundan vazgeçmesi çok anlamlı olmamış.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.