Sinema tarihinin pek çok filmine ait kusurlu sahneler dikkatli seyircilerin gözünden kaçmadı. Milyonlarca izleyiciyi peşinden sürükleyen sinema şaheserleri bile aslında tamamen kusursuz değil. İşte kare kare film hataları... Postacı filminde, Postacı Adem'in sevgilisi Sevtap'ın Adem'in evine kaçması sonrası ailesinin polis eşliğinde evi basması sahnesinde gece gündüz zamanlama hatası kameraya yansıyor. Evin içinde camlardan dışarısı aydınlık görünürken, dış çekimde gece (sabah karşı) olarak görünüyor. (Gündüz) (Gündüz) (Gece) 1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor. 1975 yapımı 'Ateş Böceği' filminde sahneler arasında Necla Nazır'ın gömleğinin değiştiği görülüyor. Natuk Baytan'ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde Cüney Arkın'ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor. Unutulmazlar arasında yer alan 'Çöpçüler Kralı' filminde Ayşen Gruda, terliğini cama atmadan önce camın çatlak olduğu görülüyor. Bu sahnede terlik camı kırmazsa diye düşünülerek, cam önceden çatlatılarak zayıflatılmış. Türk sinema tarihinin efsaneleri yapıtları arasında yerini alan 'Banker Bilo' filminde kadraja giren yönetmen Ertem Eğilmez'i bu zamana kadar kimse fark edemedi. Meral Zeren ve Şener Şen, rollerini ustalıkla icra ederken filmin yönetmeni, Arzu Film'in sahibi ve yapımcısı olan merhum Ertem Eğilmez, bir anda kadrajın içine giriveriyor ve kimse de bu hatayı fark etmiyor. İşte o görüntü... 1974 yapımı 'Mirasyediler' filminde sahneler arasında tezgahın üzerindeki kumaşlar ve müşteri birden yok oluyor. Yönetmenliğini Atıf Yılmaz'ın yaptığı 1977 yapımı 'İbo ile Güllüşah' filmindeki hata yıllar sonra farkedildi. Filmde Güllüşah, hamallık yapan Kemal Sunal'ın sırtındaki sepete giriyor. Kemal Sunal sepettekileri indirdiği sahnede sepetin altındaki bir kişinin sepeti tuttuğu kameraya yansıyor. Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1973 yapımı 'Savulun Battal Gazi Geliyor' filminde yapılan hata yıllar sonra fark edildi. Filmin bir sahnesinde Cüneyt Arkın'ın elindeki kılıçtan kameraman ve yardımcısının görüntüsü yansıyor. Başrollerinde Şener Şen ve İlyas Salman'ın rol aldığı Türk sinemasının efsaneleri arasında gösterilen 'Çiçek Abbas' filmindeki hata yıllar sonra fark edildi. Çiçek Abbas filminde, nikahı basmaya gidildiği esnada minibüsü kullanan kişinin İlyas Salman olmadığı ortaya çıktı. Mahallelinin yardımıyla çalıştırdığı minibüsle sevdiği kızı nikah masasından almaya giden Çiçek Abbas minibüsü sürüyor gibi gözüküyor. Ancak dikkatli bakınca direksiyon koltuğunda oturan kişinin Çiçek Abbas (İlyas Salman) olmadığı fark ediliyor. Minibüs gitmeye başlayınca minibüse binen Ayşen Gruda ve sevdiği kişi de yolculuk sahnesinde minibüs içerisinde görünmüyor. Cüneyt Arkın'ın başrolünü oynadığı 1971 yapımı 'Malkoçoğlu Ölüm Fedaileri' filminin bir sahnesinde arka planda bir araç kadraja giriyor. Otomobillerin icat olmadığı 'Sırp krallığı ve Türkler arasındaki savaş' yıllarındaki hikayeyi anlatan filmde bir aracın görünmesi dikkat çekiyor. Senaryo yazarlığı ve yönetmenliğini Osman F. Seden'in üstlendiği, 1978 yapımı 'Yüz Numaralı Adam' filminde Kemal Sunal'ın Şaban rolünde sevmediği kızın ağabey ve arkadaşlarından kaçarken tren raylarında arkada bulununan kişi açı değişimi sonrası görünmüyor. Başrolünü Kemal Sunal'ın oynadığı 1985 yapımı 'Katma Değer Şaban' isimli filmde peşi sıra olan sahneler arasında Şaban'ın saçlarındaki boya yok oluyor. Şaban ile karşılaşma sahnesi ve sokağa gelme sahnesinde boyalı olan saçlar eve girince boyasız (siyah renkli) oluyor. Kemal Sunal'ın başrolünü oynadığı Üç Kağıtçı filminde sahneler arasında Sabahat Işık'ın kıyafeti değişiyor. Hababam Sınıfı Tatilde filminde, sınıfta sahneler arasında kapalı olan perdeler açılıyor, zaman gece ve gündüz olarak değişiyor. Hababam sınıfının erkek örencileri kızlardan özür dilerken arka tarafta bulunan pencerelerden zamanın gece olduğu görülüyor. Konuşma sonrasında sınıfa öğretmenin girmesi sahnesinde ise zamanın gündüz olduğu görülüyor. Hababam Sınıfı Tatilde filminde, muhtemelen gece yapılan çekimler, ertesi sabah devam edince böyle bir durum ortaya çıkmış. 1976 yapımı Gülşah Küçük Anne filminde Ayşen Gruda eve girdiği zaman arka aynadan yansıyan kameraman kadraja giriyor. Tarkan Viking Kanı filminde denizin içinde çekilen sahneler İzmir'de bir otelin havuzunda çekilmiştir. Tarkan Viking Kanı filminde denizin içinde çekilen sahneler İzmir'de bir otelin havuzunda çekilmiştir. Ahtapot ile boğuşma sahnesinde arka planda çekimin yapıldığı havuzun duvarları görünüyor. İyi Aile Çocuğu filminde bir set çalışanı kadraja giriyor. Yönetmenliğini Osman Seden'in yaptığı 1978 yapımı İyi Aile Çocuğu filmi Kemal Sunal'ın iki karaktere birden hayat verdiği güzel bir film. Bu filmin soygun sahnesinde Kemal Sunal, adamları kasaya kilitlerken kapı geri açılmasın diye tutan bir el kadraja giriyor. Türkan Şoray ve Bulut Aras'ın başrolünü oynadığı 1978 yapımı Sultan filminde Adile Naşit'in olmayan başörtüsü sahne açısı değişince birden başında oluyor. Adile Naşit'in, filmdeki adıyla Hatice Abla'nın başında başörtü olmadığı kamera açısı. Koşarak muhtarın oğlu Kemal'in yanına gidiyor. Kemal ile Hatice Abla konuşuyor. Kamera açısı değişince Adile Naşit'in başında başörtüsü olduğu görülüyor. Kamera, görünmez olmayı başaramamış. Camdan yansıması dikkatli gözlerden kaçmıyor. Alman askerin arması bir sonraki sahnede uçup gidiyor. Jake, kapsülden çıkarken yanında tekerlekli sandalye görünmüyor ancak sonraki sahnede birden yanında beliriyor. Filmin başlarında John'un ceketi kurşunlardan delik deşik olmuşken kısa bir süre sonra yenilenmiş görünüyor. Köprüden düşen kamyonun camın kırık halinden sonra yeniden çatlak bir şekilde yerine gelmesi dikkat çekici. Film 1985 yılında geçiyor. Ancak duvarda 2011 yapımı Lamborghini Aventador otomobil posteri var. İki ayrı Titanik gemisi varmış gibi görünüyor. Modern zamanlardan bir kişi araya kaynamış gibi. Uçak dört motorluyken birden iki motor kayboluyor.