Yazgülü Aldoğan

//icdn.posta.com.tr/images/{aspect}/2017/01/17/8170720.png

FUTBOLA COLA VE KADIN ELİ DEĞDİ

Pazar, 11 Temmuz 2010 - 05:00

Dünya Kupası 2010 bugün bitiyor. Kupanın galibi İspanya ya da Hollanda olacak. İspanya Kraliçesi, takımını desteklemek için Durban’daydı. Bizim yemek yediğimiz lokantada yer ayırtmışlar, hatta bize ayrılan masayı onlara vermişler, “bari gelsin de kraliçe görelim” dedik, ama yorgunmuş, etrafı geldi o gelmedi, sonra da çıkışta çarşıda karşılaşmadık mı! Hürriyet’den Gila gitti, elini sıktı, “Ben Türk gazetecisiyim, İspanyolları destekliyorum!” diye şirinlik bile yaptı! Hollanda Kraliçesi de gelir belki maça. İki kraliçe yan yana tezahürat yapar artık! Futbol, kralları, kraliçeler bir yana, spor olmaktan ziyade, çok büyük paraların döndüğü bir endüstri! Milyon dolarlık futbolcular, antrenörler, stadlar, herşey para. O parayı sadece taraftarların aldığı biletle karşılamak pek mümkün değil. Tabii araya sponsorlar giriyor. Dünya Kupası’nın ana sponsorlarından biri Coca Cola’ydı. Global düzeyde FİFA’nın sponsoru olan Coca Cola, Türkiye’de de Milli Takım’ın ve Futbol Federasyonu’nun sponsoruydu. Bizim takım elenip Dünya Kupası’na katılmamız suya düşünce Coca Cola da B planını devreye sokmuş. Türk Milli Takımı futbolda kazanamamış belki ama Coca Cola kendini kupada kazananlar arasında sayıyor!
“Gol olduğunda nasıl sevinirsin?” konulu yarışmaya kendi videolarını çekerek katılanlar arasından 90 Türk maçlara getirilmiş! Ve tahmin edebileceğiniz gibi onların seyahatleri fevkalade eğlenceli geçmiş! Futbol Federasyonu’nun Akademi ligine de destek veren Coca Cola, 12- 15 yaş arasındaki gençlerin katıldığı, kupadan hemen önce yapılan ligde Türk takımını desteklemiş ve bizim çocuklar, ağabeylerini utandırıp Dünya 3. olmuşlar! Aslında Ruslara takılmasalarmış neredeyse Dünya Şampiyonu olacaklarmış!

Kadın yönetici bolluğu

Erkekler dururken Kupa’nın yarı finalini izlemeye kadın gazetecileri davet eden kim diye merak ediyorsanız Coca Cola Türkiye’nin Başkanı Galya F. Molinas, bir kadın! Coca Cola’nın Dünyadaki 14 kadın yöneticisinden biri olan Galya F. Molinas’ın çalışma arkadaşları arasında da kadınlar çoğunlukta. Yüzde 74 oranında kadın var bu şirkette! Genel Müdür Ahmet Bozer’e bağlı olarak çalışan 6 direktörden 5’i de kadın, ki Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Ebru Bakkaloğlu Tüzecan da gezide Galya Hanımla birlikte bize eşlik ediyor! Kadın yöneticilerin sayısı, erkeklerin aleyhine gelişmiş ama Coca Cola’nın işleri de iyi gitmiş. Ocak ayından beri toparlanma başlamış, krizin etkileri azalıyormuş. Galya Molinas, Dünya Kupası için yaptıkları sponsorluğun Coca Cola’nın marka değerini arttırdığını anlatıyor. Sonuçtan memnun. Türkiye’deki genç ve büyüyen nüfusun meşrubat tüketimi için iyi bir pazar oluşturduğunu, Fanta’nın en sevilen içecek olduğunu söylüyor.
Kadınlarla erkeklerin iletişiminin farklı olduğuna dikkat çeken Galya Molinas’ın en beğendiğim gözlemi ise erkeklerin egemen olduğu iş dünyasında kadınların erkek gibi davranmaması gerektiğini vurgulaması oldu. “Kadın, özelliklerini kaybetmemeli ki, farklılık ve zenginlik katabilsin. Biz Coca Cola’da kadın yöneticilerimizi kaybetmemek ve gelecekte de olması için şimdiden çalışıyoruz, havuz oluşturduk, yönetici yetiştiriyoruz. Eğitim veriyor, kadınların annelik ve farklı görevleri için esnek iş saatleri ayarlıyoruz.” diyor. Gerek kendisi, gerek Ebru Tüzecan, uzun hamilelik dönemi izinleri kullandıklarını anlatıyorlar gururla. Yönetici kadınsa oluyor demek, çoğu kadın, işini kaybetmemek için bırakın hamilelik iznini, hamile bile kalamıyor!

Yeni ürünler

Galya Molinas, ağzından kaçırıyor ama yazmayın da demiyor. Doğadan çaylarının satın alınmasından sonra piyasaya yeni ürünler geliyor. Bunlar, soğuk olarak tüketilecek bitki meyva içecekleri: Ada çayı ve nane limon. Kırmızı çay ve böğürtlen, kuşburnu ve nar. Bir araya gelince çok güzel olmuş. Düşük kalorili, teneke kutuda, koruyucu ve renklendirici içermeyen, tatlandırıcı olarak bal kullanılmış bu içeceklerin özellikle kadınların hoşuna gideceği kuşkusuz! Ee, kadınları en iyi kadınlar düşünüyor!