Geç saatte yenen meyveye dikkat!

Geç saatlerde yenen meyvedeki fruktoz kana daha kolay geçiyor ve yağ oluşumuna sebep olarak kilo alımına yol açıyor

Salı, 10 Şubat 2015 - 11:13

Geç saatte yenen meyveye dikkat!

Meyvelerin tüketiminin porsiyonlar halinde ve yemeklerden belli saat sonra olması gerektiğini belirten Prof. Dr. Mehmet Demirci, meyvelerdeki fruktoz denen şekerin kana daha kolay geçtiğini belirtti.

Herkesin akşamları belli bir saatten sonra yemek yemenin zararlı olduğu konusunda hem fikir olduğunu belirten Prof. Dr. Demirci, geç vakit yenen meyvenin de zararlı olduğunu dile getirerek "Herkesin üzerinde hem fikir olduğu konu var. Akşamları belli bir saatten sonra yeme, içmeyi kesmek lazım. Saat 6 veya 7 yeme içmenin kesilmesi açısından uygun vakit olabilir yatış saatine göre. Eğer bir kişi geç vakit yatmadan önce meyve tüketirse burada tabii ki meyvedeki bulunan fruktoz dediğimiz şeker var. Bu şekerin yağa dönüşüp kana geçmesi çok kolay olmakta. Dolayısıyla şişmanlık için önemli bir konu diyebiliriz. Geç vakit yemek doğru bir uygulama değil. Meyveyi uygun saatlerde 3 veya 5 porsiyon yememiz gerekir. Porsiyon denilince tüketici olarak düşünüyoruz porsiyon nedir diye. Porsiyon meyvenin çeşidine göre değişiyor. 10 adet çilek, bir porsiyon yapıyor. Armutta ve portakalda orta boyları birer porsiyon yapıyor. 

Geç vakit meyve yemenin zararı var. Zaten geç vakit yenen meyvedeki şekerin yağa dönüşmesi çok daha kolay olduğu için şişmanlamaya, obeziteye zemin hazırlar. Geç vakit yediğimiz zaman meyvede bulunan şeker fruktoz kana geçip doğrudan doğruya yağ oluşumuna neden oluyor ve şişmanlatıyor.Meyvenin yemekten 3 saat sonra tüketilmesinde bir mahsur yok" dedi.

İHA