Geleceğin mağazacılığında neler ön planda olacak?

23 yıldır perakende için geliştirdiği geniş ürün portföyü içinde elektronik fiyat etiketi çözümleri, mağaza içi çağrı sistemleri, video izleme ve geçiş kontrol çözümleri, yangın algılama gibi çözümler bulan Sensormatic’in CEO’su, İsmail Uzelli ile yenilikleri konuştuk

28 Kasım 2017, Salı 05:00
A A
● Perakendede dijital dönüşüm nasıl etkili oluyor?  ​

Dijital dönüşüm perakende için sadece bir rekabet avantajı ya da yenilikçi bir atılım değil; artık ayakta kalmak için dahi dijitalleşmek gerekiyor. Doğru müşteri deneyimini sağlayabilmek için müşteriyi tanımak gerekiyor. Bu da ancak mağaza içinde yazılımı ve donanımı en etkin biçimde birlikte kullanabilen ileri düzey analiz araçlarıyla mümkün olabiliyor. Bu analiz çözümleri, perakendecilere müşterilerinin mağazada ne yaptığını, nerelerde durduğunu, hangi ürünü ne kadar süre incelediğini, hangi yolu izlediğini ve en önemlisi ne yapılırsa satın aldığını gösteriyor. Sensormatic olarak mağaza içi analiz platformunun, perakendenin bugünü ve yarınında kilit stratejileri belirleyeceğini öngörüyoruz. Sunduğumuz bu platformun temelinde, algılara anlam katma gayemiz yatıyor. Elde edilen pek çok veriyi, insan ve bilgi birikimi odağında anlamlandırıyor ve iş için gerçek birer katma değere dönüştürüyoruz. Böylelikle mağaza içi analiz platformları satışları yüzde 8 ila 10 oranında artırırken, mağaza alanlarının daha verimli kullanımına olanak tanıyor. Bu çözüme dahil olan yoğunluk haritaları ile çok daha verimli şekilde yönetilen reyonlarda kârlılık yüzde 40 seviyelerinde artabiliyor.

● RFID teknolojisini perakende sektöründe nasıl kullanıyorsunuz?

Sürdürülebilir, genişletilebilir ve geliştirilebilir yapısıyla RFID satış artışı, müşteri deneyimi yaratma ve envanter takibi konularında fayda sağlıyor. “Yok satma” markalar için iyi bir pazarlama mottosu olsa da bir perakendecinin en büyük kabusudur. RFID ile ürünlerin envanter ve stok takibi anlık olarak yapılabildiği için yok satma senaryoları önleniyor. Envanter miktarları anlık takip edilebilirken, ürün transferlerinde lojistik süreçler kesin ve hızlı verilerle destekleniyor, bu sayede önemli kaynak tasarrufu sağlanıyor. Barkod teknolojisine benzer optik tarama olmaması ve veri iletimi için kablosuz sinyaller kullanılması sayesinde, ürünler paketliyken de veri aktarımı sağlanabiliyor. Bu sayede kutuların içindeki ürünlere ilişkin veriler algılanabiliyor ve envanter sayım süresi kısalıyor. RFID kullanmayan perakendeciler bu tür sayımları ayda ya da altı ayda bir yapabiliyorken RFID sistem ile bu sayımlar istenilen sıklıkta ve çok kısa bir sürede yapılabiliyor. Bu da hem iş gücü yönetimi hem de operasyonel olarak büyük fayda sağlıyor.

● Geleceğin trendlerinde neler ön planda olacak?

Perakende sektöründeki değişimin baş aktörü teknoloji olacak. Bizi gelecekte daha niş, konum bazlı ve kişisel bir perakende deneyimi bekliyor. Eklendiği ürünü akıllı hale getiren RFID ve beacon gibi teknolojiler, akıllı ayna ve self checkout kioskları gibi sistemlerle müşteriler için yepyeni deneyimlerin kapısını aralayacak. Akıllı aynalar perakende mağazalarının vazgeçilmezi olmaya aday. Bu aynalarda bulunan RFID okuyucular, müşterinin denediği ürünü algılıyor ve gömülü ekranı üzerinden müşteriye anlık bilgiler sunuyor. Fiziki mağazanın online alışverişe göre en önemli kozlarından biri olan test ürünlerinin sağladığı katma değer de RFID teknolojisiyle artıyor. Tüketiciler, ilgilendikleri ürünü reyon üzerinde işaretli alana koyarak, ürün hakkında detaylı bilgiyi ve mevcut kampanyaları fiziki mağazada, ürünü bizzat görüp deneme avantajıyla öğreniyor. Fiziki mağazaların tercihinde en büyük bariyerlerden biri olan kasa sıraları da teknolojiyle çözüme kavuşuyor. Hızlı ve kolay alışveriş deneyimiyle süpermarketlerde görmeye alışık olduğumuz self servis kasa sistemleri, RFID teknolojisi sayesinde giyim mağazalarında da kullanılabilir hale geliyor.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;