Golf'ün heyecan makinesi

Çarşamba, 17 Mart 2010 - 05:00

Volkswagen’in efsanevi Golf modelinin amiral gemisi Golf R, Norveç’te düzenlenen bir etkinlikle tanıtıldı. Tanıtımda modelle ilgili bilgiler veren Doğuş Otomotiv Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, Golf R’nin, model serisinin en üst seviyesinde yer aldığını belirtti. Golf R’nin 2.0 litre TSI motorla ve standart olarak DSG şanzıman seçeneğiyle sunulacağını belirten Vedat Uygun, ‘49 bin 500 euro’dan başlayan fiyatla satışa sunacağımız Golf R ile model yelpazemiz daha da genişledi” diye konuştu.



Golf R’nin, Golf modelinin karakteristik özelliklerinin yanı sıra daha fazla güçle, daha tasarruflu bir sürüşü birleştirerek öne çıkacağını ifade eden Vedat Uygun, “Golf R, özellikle bir araçta, performansın yanı sıra tasarrufu, tasarım, konfor ve kalite unsurlarını da talep eden otomobil tutkunlarına en ideal çözümü sunuyor” dedi.

Motordan çıkan gürültü keyif veriyor

Dört silindirli, 2.0 litre hacimli, turbo şarjlı, yüksek düzeyde geliştirilmiş doğrudan püskürtmeli TSI motorlu Golf R, 0’dan 100 kilometreye 5.7 saniye gibi kısa bir sürede çıkıyor. DSG şanzımanı sayesinde üstün bir performans sergileyen Golf R, bu gücünü yola, standart donanım olarak sunulan, Volkswagen’in en yeni nesil 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemi aracılığıyla iletiyor. Golf R yüksek performansına karşın 100 km’de ortalama 8.4 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Çok kaliteli bir iç mekana sahip olan ve sportif koltuklarla donatılan Golf R, Volkswagen’e kendine özgü bir karizmayı sürücüleriyle buluşturuyor. Motordan çıkan homurtu şeklindeki gürültü çok keyif veriyor. Ürün gamını giderek genişleten ve kalite çizgisiyle premium markalara yaklaştıran Golf R ile kitlelere mal olmuş bir otomobilin nasıl safkan bir sporcuya dönüştüğünü göstermek istiyor.

Renault’da mart avantajı
Renault, mart ayında müşterilerine cazip avantajlar sunuyor. Binek modellerde hediye, indirimler ve ileri teslim fırsatları sağlanıyor. Renault Fluence modelinde, 1 yıllık Renault kasko ve 1 yıllık periyodik bakım tüketiciye hediye ediliyor. Ayrıca mart ayında tüketici, Symbol, Clio HB, Clio Grand Tour, Megane Hatchback, Megane Coupe, Megane Sport Tourer, Grand Scenic ve Laguna’da 2 bin liraya varan cazip indirimlerle yepyeni bir Renault otomobil sahibi olma fırsatı buluyor. Tüm bu avantajlara ek olarak Symbol, Clio HB, Clio Grand Tour, MÈgane HB, Megane Sport Tourer ve Grand Scenic modellerinde indirimli anahtar teslim fiyatlarının üzerine 1000 lira avantajlı fiyatlarla ileri teslim kampanyası bulunuyor.

Peugeot’nun gençlerinin başarısı
Peugeot’nun çevreci sürüş olgusunu teşvik etmek ve yaygınlaştırmak amacıyla düzenlediği Avrupa’nın ilk yarış organizasyonu olan Eco Cup’da, Türkiye dahil 18 ülkeden gelen 72 katılımcı yakıt tüketimlerini en aza indirmek için çalıştı. ‘Peugeot Eco Cup’ etkinliğine Türkiye’den Serdar Kayhan-Emrah Acı 207 ekibi olarak, İstanbul’dan Bilal Lekesiz-Songül Şirin 308 ekibi olarak, Bursa’dan Emrah Akça- Mustafa Akça 3008 ekibi olarak ve Ankara’dan Selmin Karatay Özgürsoy-Ozan Özgürsoy 5008’in ekibi olarak katıldılar. Türkiye Ekibi ortalama 3.58 l/100 km tüketim ile Slovakya (3.48 l/100 km), Belçika/Lüksemburg (3.50 l/100 km) ve Hırvatistan (3.57 l/100 km) ekiplerinin ardından yarışmayı dördüncü olarak tamamladı.

Borusan pistlere dönüyor
Geçen sezon Türkiye Pist Şampiyonası’nda Maksi Grup ve Süper Grup şampiyonlukları ile takımlar birinciliği olmak üzere tüm kupaları toplayan Borusan Otomotiv Motorsport, 2010 hazırlıklarını tamamladı. Takımın start alacağı ilk yarış olan ve bu yıl yenilenen formatı ile FIA’nın Avrupa pistlerindeki popüler serilerinden biri haline gelen ETCC (European Touring Car Cup), üç ayak ve 6 yarıştan oluşuyor. İlk ayak yarışları 27-28 Mart’ta Portekiz’in Braga pistinde, ikinci ve üçüncü ayak ise Avusturya ve İtalya’da gerçekleşecek. Türkiye Pist Şampiyonası ise bu sezon 6 ayak ve 12 yarıştan oluşuyor. İlk yarışın 3-4 Nisan’da İstanbul Park’ta başlayacağı şampiyonada, Borusan Otomotiv Motorsport pilotları üst üste üçüncü kez Türkiye Şampiyonluğu parolası ile piste çıkacak.

Kar canavarı YETİ Türkiye yollarında
Skoda’nın SUV (arazi aracı) segmentindeki ilk aracı Yeti, Türkiye’de de satışa sunuluyor. Yüce Auto’nun bu ay teslimlere başlayacağı Yeti, adını Himalayalar’da yaşadığına inanılan efsanevi kar canavarı koca ayaktan alıyor. Yüce Auto Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, Yeti’nin 4x2 ve 4x4 modelleriyle hem şehir içi günlük kullanım hem de doğa ve spor otomobili olarak tasarlandığını dile getirdi.

Satış hedefi 700 adet

2010’un Skoda için yeni bir başlangıç olacağını, bu başlangıcın ilk ürününün Yeti olduğunu söyleyen Mahmut Kadirbeyoğlu şöyle konuştu: “2010 için 4 bin 200 adetlik satış planlıyoruz. Pazar payımız yüzde 1.2. 2009’a oranla yüzde 20’nin üzerinde büyüme hedefliyoruz. 2011’de payımızı 1.5’e yükselteceğiz. Yeti ile pazar payımız artacak. Bu yıl Yeti için satış hedefimiz ise 700 adet.”

1.2 TSI’yı getiren ilk araç

Volkswagen Grubu bünyesindeki Skoda’nın Yeti modeli, grubun 1.2 litrelik TSI benzinli motorunu Türkiye’ye getiren ilk otomobil olma unvanını da taşıyor. 4 silindirli yeni motor 105 beygir güç üretirken ortalama 6.6 litre yakıt tüketiyor. Yeti’nin 39 bin 900 TL’lik başlangıç fiyatı 4x2 çeker 1.2 litre TSI düz vites için geçerli. Ayrıca 1.2 TSI’nın DSG otomatik şanzımanlı seçeneği de var.

Haldex teknolojisi kullanılıyor

Yeti’nin 2.0 TDI dizel motorlarda yer alan dört tekerlekten akıllı çekiş sistemi de Haldex teknolojisini kullanıyor. Yani çekiş, yol ve hava şartlarına göre otomatik olarak ayarlanıyor.
Aracın fiyatı 2.0 TDI dizel 170 beygir 4x4 versiyonda 72 bin 990 liraya kadar çıkıyor. Aracın giriş donanımında sürücü ve yolcu hava yastığı, ABS, yarı otomatik klima, ayarlı direksiyon, CD ve mp3 çalarlı teyp standart.