'Gözlük takanın kendisi ikon olmalı, taktığı gözlük değil'

Ünlü tasarımcı Tom Ford, bu yılın gözlük trendini şu sözlerle açıklıyor: “Kocaman logoları olan aksesuarların, 'ben markayım' diye bağıran gözlüklerin devri kapandı

Cumartesi, 08 Mayıs 2010 - 05:00

'Gözlük takanın kendisi ikon olmalı, taktığı gözlük değil'

Sofistike, kültürlü ve görmüş geçirmiş müşteriler bu yaz, modern ve markanın bağırmadığı tasarımları tercih ediyorlar. Bir gözlük takan kişinin kendisi ikon olmalıdır, taktığı gözlük değil.” ‘Whyfarer stili’ gözlükler erkekler ve kadınlar arasında bu bahar ve yaz çok moda.

Tozlu santıklarınızda, uzun zamandır açmadığınız çekmecelerinizde bir tane varsa hemen çıkarın. Eğer yoksa yaratıcı Ray-Ban’dan Tom Ford’a kadar birçok markanın koleksiyonunda var, hemen bir tane satın alın. Tabii bu yaz asi ve sofistike bir hava yaratmak istiyorsanız...

Ray-Ban özellikle hanımların gardırobunda bulunan tüm renklerde bir tane bu gözlüklerden çıkardı. Elbise ya da gömleğiniz yaz trendlerine uygun olarak çiçekliyse eğer, çiçekli bir gözlük de yine Ray- Ban’de var. Ray-Ban koleksiyonu çok renkli ve eğlenceli.

Dünyanın en ünlü gözlük stili
Ray-Ban tasarımcısı Raymond Stegeman, Ray-Ban’in Wayfarer gözlük modelini 1952 tasarladı. Tasarımcı gözlüğe o dönem için büyük bir yenilik olan plastiği dahil etti.

Tarzı dönemin gözlük çizgilerinden tamamen farklıydı. Bu modeli Audrey Hepburn’ün ‘Tiffany’de Kahvaltı’ filminde kullanması ve Marilyn Monroe’nun sürekli takması Wayfarer’ı ‘kült’ haline getirdi. 1960’da çok popüler olan bu modeli, dönemin Amerikan Başkanı John F. Kennedy’nin yanı sıra, Jack Nicholson, Madonna, Bob Dylan, John Lennon, Andy Warhol gibi ünlüler tercih etti. 1970’de bu modele ilgi biraz azaldı ama 1980’de yine eski ününü elde etti.

1983 yılında çekilen ‘Riskli İş’ filminin afişinde Tom Cruise’un Wayfarer takmasının ardından bu gözlük 360 bin adet satıldı. ‘Miami Vice’ dizisindeki dedektiflerin Ray-Ban kullanmaları ile de satışlar 1,5 milyona ulaştı.

Kimilerine göre erkeksi bir havayı yansıtan Wayfarer modeli 2001 yılında elden geçirildi, çerçeveleri daha küçük ve daha az köşeli hale getirildi. Bu yenilenme onu hem tekrar popülerleştirmek hem de kullanımını kolaylaştırmak için yapıldı. Wayfarer model, Ray-Ban’ın sınırlarını aştı birçok gözlük firması da bu modelden üretti.

Gözlükte geri dönüş modası
Renkli gözlük deyince Prada’nın bu yaz sezonu için çıkardığı ‘kartpostal güneş gözlüğü’nden bahsetmemek olmaz. Bu gözlükler ilhamını ve renklerini Milano, Los Angeles, Manhattan, Paris, Londra ve Lizbon’dan almış.

Bu güzel kentlerin renkleriyle dünyaya bakabilmek isteyenler için oldukça ilginç bir model. Fransız stilini yansıtan modeller ile 80’lere dönüşü yaşamak isteyenlere Chloe’nin modern tasarımı Heloise’i öneririz. Bu model Jennifer Lopez, Kylie Minogue, Lindsay Lohan, Cameron Diaz, Paris Hilton, Mischa Barton, Kirsten Dunst, Nicole Richie, Reese Witherspoon gibi birçok ünlünün tercihi. Koleksiyonda bej ve pastel tonlar ağırlıkta.

Amerikan stilini yansıtan Karen Walker marka gözlükler ise 70’lere dönüşü temsil ediyor. Metal ve kemik-asetat tasarımların yer aldığı koleksiyonda, 70’lerin yüzü saran, çekik ve simetrik modelleri dikkat çekiyor. Bu yıl Türkiye’de ilk kez vitrinlerde görebileceğimiz Galliano gözlükler ise ilhamını ünlü modacının bu yılki giysi koleksiyonundan alıyor.

Gözlüklerdeki renkler ve farklı sap tasarımlarının yanısıra büyük çerçeveler dikkat çekiyor. Kendini her yerde olduğu gibi gözlük tasarımlarında da göstermeyi seven John Galliano logolu modellerden vazgeçmiyor. dsquared2 markası ise Andy Warhol ve Edie Sedgwick’den ilham alınarak 10 parçalık gözlük modeli tasarlamış. Gözlükte kare, çapraz, polis formlarını karıştırarak farklı çerçeveler ortaya çıkmış.

Pilot gözlükler gözde
Kadın ve erkekler için bu yılın en gözde modellerinden biri de metal köprülü pilot gözlükleri. Tom Ford’tan Chloe’ye birçok marka pilot gözlüklerini bu sezon için yeniden yorumlamış.

Fred gözlük koleksiyonunda kullanılan ağırlıklı renkler parlak sarı ve beyaz. Tag Heuer, Range Rover markaların geometrik şekilli gözlükleri bu senenin en gözde erkek modelleri arasında yer alıyor. Gucci ve Armani gibi moda devlerinin kare ve dikdörtgen yüz hatları için büyük çerçeveli gözlükleri bu yılın gözdeleri arasında yer alıyor. Gençlerin gözde jean markası Levis’in gözlükleri de her bütçeye uygun çekicilikte.

3