Gündem Bakan Karaismailoğlu canlı yayında tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Bakan Karaismailoğlu canlı yayında tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Paylaş
Bakan Karaismailoğlu canlı yayında tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Türkiye'nin gündemindeki büyük projelere dair merak edilenleri CNN TÜRK'te Ahmet Hakan'ın sunduğu Tarafsız Bölge'de anlattı. Bakan Karaismailoğlu, merakla beklenen İstanbul Havalimanı metrosu için canlı yayında tarih verdi. İmamoğlu'nun 'Sabiha Gökçen metro hattının maliyetini İBB karşılıyor' sözlerine yanıt veren Bakan Karaismailoğlu, "Bu emek hırsızlığıdır." dedi.

Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından satır başları şöyle;

Haberin Devamı

Kadıköy'den kalkıp Pendik Tavşantepe'ye gelen istasyondu. Daha sonra bağlantısı için 7.4 km hattın çalışmalarını Bakanlık olarak başlattık. Fevzi Çakmak ve Yayalar mahalleleri de yoğun olan nüfuslu bölgeler. Buralar da metroya kavuştu. Sabiha Gökçen'de inen vatandaş, hiç başka araca binmeden raylı sistemi kullanarak Halkalı'ya kadar gidebilir.

Karaismailoğlu canlı yayında tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Türkiye'nin gündemindeki büyük projelere dair merak edilenleri CNN TÜRK'te Ahmet Hakan'ın sunduğu Tarafsız Bölge'de anlattı. Bakan Karaismailoğlu, merakla beklenen İstanbul Havalimanı metrosu için canlı yayında tarih verdi. İmamoğlu'nun 'Sabiha Gökçen metro hattının maliyetini İBB karşılıyor' sözlerine yanıt veren Bakan Karaismailoğlu, "Bu emek hırsızlığıdır." dedi.

İstanbul'un birçok yerine böylelikle ulaşılabiliyor. İstanbul için hazırlanmış bin 100 kilometre Metro hattı. Şu an 500 kilometre metro hattı var devam edenlerle birlikte. Yıllık 35 milyon yolcu kapasitesi var Sabiha Gökçen'in. Bu günlük 1,2 milyon kişi ulaşabilecek.

Önümüzdeki yüzyıla yetecek bir kapasiteye sahip. Yıllar önce ana muhalefet lideri Sabiha Gökçen'i Tuz Gölü'ne benzetmişti. Avrupa'nın 8. Türkiye'nin en yoğun 3. havalimanı Sabiha Gökçen. Buranın kapasitesini artıracak bir ihale yapıyoruz. İkinci pist de Mayıs ayında bitiyor. Bunlar önemli işler. Hem İstanbul Havalimanı, hem Sabiha Gökçen Havalimanı büyüyor.

Haberin Devamı

EKREM İMAMOĞLU'NUN TWEETİ

Bu tweet'in karşılığı emek hırsızlığıdır. 16 milyar saat insanın emeğinin hırsızlığıdır. Çünkü çalışma arkadaşlarımızın alın teri vardır. Siz akşam keyif yaparken 16 saniyelik tweet'le arkadaşlarımızın emeğini çalamazsınız. Buna konuşacak bir şey yok. Cevap vermeye değmez. Bir adam çıkmış bir tanesi keyif yaparken tweet atarak üstüne çıkmaya çalışıyor. Bu kadar işle alakası olmayan, kendi vazifesine iş olmayan bir kişinin 16 saniyelik tweet'ini tartışıyor. Böyle bir şey olmaz. Bugüne kadar 4.4 milyar TL'lik bakanlığımız tarafından bu proje bitti. Büyükşehir'in görevleridir raylı sistemleri yapmak.

İSTANBUL HAVALİMANI METROSU

İstanbul Havalimanı - Kağıthane hattı açılacak. Kasım ayı sonu itibarıyla hedefimiz 37,5 km'lik kısmın 32 km'sini açmak. Sabiha Gökçen ile İstanbul Havalimanı'nı birbirine bağlamış oluyoruz. Bin 100 km hedefine adım adım yaklaşıyoruz. İstanbul Havalimanı 120 milyon yolcuya hizmet verecek kapasitede. Burası dünyanın en hızlı metrolarından bir tanesi olacak. Saatte 120 km yapabilecek bir metro hattı, istasyon az olduğu için seyahat süresi kısa olacak.

Haberin Devamı

Havalimanından Taksim'e yaklaşık 30 dakikada ulaşabileceksiniz. Biz Türkiye'nin her tarafında çalışıyoruz. Burasının maliyeti 12 milyar liranın üzerinde. Bu yapım tekniği açısında aynı anda 10 tünel açma makinesi çalıştı. Bura izole bir hat ve Marmaray'ın devamı olduğu için Bakanlık olarak biz işleteceğiz. Halkalı-İstanbul Havalimanı önümüzdeki yılın ilk 6 ayında önemli bir kısmını bitirmeye çalışıyoruz. 32 km'lik bir hat. Halkalı'da Kayaşehir'de önemli bir nüfus var. Bunların yanında kılcal damar hatları yapıyoruz.

Son 3 yıl içerisinde 100 milyar TL para aktarılmış İBB'ye. Ortada bir şey yok. Bu paralar nereye gidiyor. Belediyelerin en önemli işleri bunları yapmaktır. Onun dışında olağanüstü borçlanma yetkileri aldılar. O paralar da harcandı ama ortada bir şey yok. 2019 yerel seçimleri öncesi İBB'de bu işlerin başındaydım. Bu işlerin projelendirmesini bildiğim için hakimim. Her şeyden öncesi Cumhurbaşkanımızın bize ayırdığı bütçeler çok iyi. Çamlıca'da bir şantiye kuruldu, iş yapımı için. İBB buraya yıkım kararı çıkartıyor. Sırf bu İstanbul'a yapılacak olan geçici bir yapıydı burası. Altunizade- Bosna Bulvarı arasındaki metro hattı yıl sonuna doğru bitmiş olacak. İBB bu metro şantiyesinin üstüne hafriyat döktü. Başlanmış bir işti.

Haberin Devamı

KANAL İSTANBUL PROJESİNDE SON DURUM

Şu anda Pekin'den Londra'ya 700 milyar dolarlık ticaret hacmi var. Biz bu koridorlar üzerinden üretimlerimizin ihracatını karşılayacağız. Orta koridorun güçlendirilmesi akabinde Kuzey-Güney koridorları bağlantısını sağlamalıyız. Sadece iki tane boğaz geçişi olduğunu düşünün İstanbul kilitlenirdi. Kanal İstanbul'da öncelikle vatandaşımızın ihtiyacını karşılamak zorundayız.

Kanal İstanbul yapıldığında üretimimizin merkezi bütçesinden karşılanmadan kendi bütçesini karşılayabilecek bir projedir. Karadeniz'e dünyanın en büyük limanlarından biri yapılacak, gemilerin geçişlerinden ücretler alınacak, ticaretin yüzde 90'ı deniz yollarından sağlanıyor. Şu anda Karadeniz'e kıyısı olan tüm ülkeler limanlarına yatırım yapıyor.

Haberin Devamı

Tehlikeli madde taşıyan gemilerin boğazlara getirdiği yük fazla. Biz İstanbul Boğazı'nın yükünü azaltacağız tamamen kapatmayacağız. Emlak, Katarlılar dedikodu siyasetine giriyor. Sazlıdere Köprüsü Kanal İstanbul'a göre projelendirildi Kanal İstanbul'un ana işine başlamadan önce ona göre dizayn edilen yollar yapılır. Biz yolları, demir yollarını inşa ettikten sonra Kanal İstanbul'a başlayacağız.

Merkezi bütçeye yük olmadan bu işi zamanı gelince yapacağız. Yap-İşlet, veya gemi geçiş garantisi tarzı modeller üretilebilir daha kesinleşmiş bir şey yok. Montrö Boğazlar Anlaşması'nda bulunan boğaz geçişlerinde Altın-Frank ücretlendirilmesini güncelleştirdik bunu her 1 Temmuz'da güncelleyeceğimizi dünyaya ilan ettik. 30 milyon Dolar uğraksız geçişlerden alınıyor yıllık 200 milyon dolara kadar çıkacak toplam para.

Bu 35 yıldır kullanmadığımız Montrö hakkımızdan fedakarlık yaptığımız bir uygulamaydı artık bu ücret geçişlerini arttıracağımızı duyurduk.

GEÇİŞ GARANTİSİ

İstanbul Havalimanı'nda garanti ilk yıl karşılandı. İstanbul Havalimanı açılır açılmaz kara geçti. Günde 230 bin yolcuya hizmet veriyor. Bütün havalimanlarında kaos yaşanırken Türkiye havalimanlarında kalite yaşanıyor. Yap - İşlet - Devret sistemi dünyada uygulanan sistem. 2035'ten sonra Yap - İşlet - Devret projeleri sadece gelir toplamaya başlıyor. Ayvacık Tünelleri 11 Ekim'de açılıyor. Bunun peşinden Diyarbakır çevreyolunu açacağız.