Güne mutlu ve motive başlamak için yapılması gereken 5 şey

Zihnimizi yeni bir gün ya da haftaya hazırlamak sabah ritüellerini uygulamaktan geçer. Sabah ritüelleri bizi gün içinde yapacağımız işlere karşı hazır hale getirir

12 Temmuz 2018, Perşembe 19:15
A A
KENDİNİZE ZAMAN AYIRIN

KENDİNİZE ZAMAN AYIRIN

Zar zor uyandığınız bir sabah kadınlar için makyaj erkekler içinse tıraş olmak çok zor bir iş gibi görünebilir. Sabah kişisel bakıma önem vermek ve evden çıkarken aynaya baktığınızda kendinizi iyi ve güzel/yakışıklı hissetmek tüm gün motivasyon ve öz güveninizin yüksek kalmasını sağlıyor. Sabah kişisel bakım süresini en aza indirmek için de cildinize iyi bakmak ve onu doğal ürünlerle korumak yardımcı olacaktır.

TELKİNDE BULUNUN

TELKİNDE BULUNUN

 “Ne düşünüyorsanız osunuz” diye bir cümle boşuna çıkmamış. Düşüncelerimizin onları gözümüzde canlandırdığımızda gerçeğe dönüşme ihtimali çok daha fazla. Telkinler ise burada devreye giriyor ve bize yardımcı oluyor. Zihnimizi sakinleştirmeye yardım eden telkinler, beynimizin yapısını da yeniden şekillendirerek düşüncelerimizi güçlendiriyor. Hayalini kurduğunuz ya da sizi motive eden cümleleri yazabilir ve ilham alabilirsiniz. İsterseniz dekoratif amaçlı yer verdiğiniz bu cümleleri sabah saatlerinde tekrarlayarak iyi hissedebilirsiniz.

ÇAYLARIN GÜCÜ

ÇAYLARIN GÜCÜ

Pek çoğumuz uyanmak ve enerji bulmak için sabah sert bir kahve içerek güne başlıyoruz. Kahve uyarıcı bir etkiye sahip olsa da her bünye için iyi gelmiyor. Örneğin, antik şifa sistemi Ayurveda’ya göre Vata tipindeki insanlara kahve yaramıyor ve bunun yerine kan dolaşımını hızlandıracak bitki çayları içmeleri öneriliyor. Vata tipi olun ya da olmayın her gün kahve içerek bedeninizi yormayın ve farklı türde ve lezzette bitki çaylarını deneyerek kendinizi şımartın.

BESLEYİCİ VE LEZZETLİ KAHVALTI

BESLEYİCİ VE LEZZETLİ KAHVALTI

Beslenme uzmanı Adelle Davis “bir kral gibi kahvaltı yapın, bir prens gibi öğle yemeği yiyin ve bir yoksul gibi akşam yemeği yiyin” diyerek kahvaltıyı güçlü ve besleyici yapmanın önemini eğlenceli bir şekilde vurgulamıştır. Pek çok araştırma da kahvaltı yapmanın gün içinde ihtiyacımız olan enerji seviyesi için belirleyici olduğuna işaret ediyor. Ancak sabah uyandığınızda bir kahvaltı sofrası hazırlamak için isteksizseniz bu işi keyifli hale getirmek için ufak taktikler geliştirebilirsiniz. Örneğin en sevdiğiniz kupayı kullanmak ya da sevdiğiniz bir yiyeceği yemek gibi...

MEDİTASYON

MEDİTASYON

Oprah Winfrey, Kobe Bryant ve Jerry Seinfeld gibi dünyaca ünlü ve başarılı isimler, sabah uyandıklarında ilk iş meditasyon ve farkındalık çalışmalarına zaman ayırdıklarını paylaşıyor. Buna sebep olarak ise günün karmaşasına başlamadan önce bir an durup nefes almak ve sakinlik içinde zihinlerini rahatlatmak olduğunu söylüyorlar. Sabahları sadece 10 dakika ayrılarak yapılan meditasyon çalışmasının pozitif etkiler yarattığı ve bu etkinin tüm gün hissedildiği biliniyor. 

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.