Ekonomi Hatemoğlu yüzüncü yılda 1000 mağaza hedefliyor

Hatemoğlu yüzüncü yılda 1000 mağaza hedefliyor

Paylaş
Hatemoğlu yüzüncü yılda 1000 mağaza hedefliyor

Türk Tarih Vakfı'nın halen ayakta olan ilk özel sektör firması olarak nitelendirdiği Hatemoğlu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, krizle ilgili konuşmak gerektiğini belirterek, “Kriz var gibi çalışılsa güzel şeyler yapılır” dedi. Saykı, yüzüncü yıllarını kutlayacakları 2024'te 1000 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

İlk özel sektör firması

Haberin Devamı

Türk Tarih Vakfı’nın halen ayakta olan ilk özel sektör firması olarak nitelendirdiği Hatemoğlu, 1924 yılında Hacı Mustafa Saykı tarafından Kayseri’de kurulmuş. Kumaş alım-satımıyla uğraşan Hacı Mustafa Saykı, İstanbul’dan üç tane manto almış ve Kayseri’ye getirmiş. Birini eşine, birini valinin eşine vermiş. Diğerini satması ise bir yılını almış. Konfeksiyona bu şekilde adım atan Hacı Mustafa Saykı, şirketinin merkezini 1960’ların ortasında
İstanbul’a taşımış ve üretime başlamış.

2003’te erkeğe odaklandı

Hatemoğlu’nun başında bugün Hacı Mustafa Saykı’nın torunu Hatem Saykı bulunuyor. 2001 krizinden sonra markaları için bir dizi kararlar aldıklarını belirten Hatemoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, bu tarihten sonra sadece kendi markaları için üretim yapma ve kendi mağazalarıyla ilerleme kararı verdiklerini söyledi. Saykı, “2003’e kadar kadın giyiminde de faaliyet gösteriyorduk. Bu tarihten sonra en iyi bildiğimiz işi yapmamız gerektiği düşüncesiyle sadece erkeğe odaklandık” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hedef 40 milyon dolar

Markanın perakendedeki faaliyetlerine kendisinin ön ayak olduğunu belirten Saykı şöyle konuştu: “Üniversitede insanlar okulu
kırıp sinemaya giderdi, ben okulu kırıp işe gelirdim. Mağazayla ilgilenmeyi seviyorum. O zamanlar büyüklerim işin başındaydı ama bana da söz hakkı verdiler. Ben de mağazacılığı tercih ettim.” Hatemoğlu’nun yıllık satışı 700 bin parça. 2008’de cirolarının 32.5 milyon dolar olduğunu belirten Hatem Saykı, yıl sonu hedeflerinin 40 milyon dolar olduğunu belirtti.

Kriz var gibi çalışılmalı

Krizi konuşmaktan kaçınmamak gerektiğini belirten Hatem Saykı, “2008 Nisan’dan itibaren içimizdeki toplantılarda kriz kelimesini telaffuz etmeye başladık. Bazı yöneticilerimiz rahatsız oldu ama bence telaffuz edilmeli. Kriz tabii ki var. Keşke önümüzdeki 7 yıl daha krizdeymiş gibi çalışabilsek. Kriz disiplini içinde çalışılsa güzel şeyler yapılabilir. İşler iyi giderken herkes rehavete kapılıyor. Mühim olan o dönemlerde kontrolü elde tutmak. Krize
göre önlem alırsanız rahat edersiniz” dedi.

Haberin Devamı