Hayatınızı güzelleştirecek 10 günlük alışkanlık

Günlük alışkanlıklarımıza ekleyeceğimiz ve süreklilik kazandırarak daha mutlu ve sağlıklı yaşamamıza faydalı olacak 10 uygulaması kolay öneriyi sizler için sıraladık... 

12 Mart 2018, Pazartesi 11:34
A A

Güne ılık, limonlu su içerek başlayın, metabolizmanızı çalıştıracaktır. Bağışıklığınızı güçlendirecek bu alışkanlık aynı zamanda cildinize de iyi gelir. 

Papatya çayını buz kalıplarına döküp dondurun ve her sabah yüzünüzü bununla ovun. Bu alışkanlık hem ödem atmanızı sağlar hem de kırışıklarınızda gözle görülür düzelme sağlar. 

Çantanızda mutlaka sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun. Çikolata, bisküvi gibi atıştırmalıklara karşı koymak zor olsa da basit karbonhidratlardan uzak durup öğün aralarında sağlıklı atıştırmalıklar yemek etkisini 1 ay içinde gözle görünür biçimde gösterecektir. Sindirim sisteminize de katkısı büyük olacaktır. 

Diş sağlığınız genel beden sağlığınızla direkt ilişkilidir. Ağız bakımınızı asla ihmal etmeyin ve her yemekten sonra mutlaka diş ipi kullanın. Çürüklerle mücadele etmenin en iyi yöntemlerinden birini hayatınıza katmış olacaksınız. 

Her yemekten sonra bir elma yiyin. Dişlerinizi fırçalayacak imkanınız olmadığında aynı görevi görecek ve diş temizliğini yapacak, diş etlerinizin kan dolaşımını arttıracak ve ağız içindeki asit oranını dengeleyecektir. 

Duşunuzu tamamlarken sıcak-soğuk kontrastı yapın. Bu alışkanlık sinir sisteminizi ve kan damarlarını güçlendirir. Dolaşıma da çok faydası olan bu alışkanlık varis oluşumunu da azaltır ve engeller. 

Her gün 50 gr. çerez yiyin. İçerdiği yağ asitleri ve omega-3 kardiyovasküler sistemi, saç ve tırnaklarınızı güçlendirir.  Ayrıca içerdiği selenyum, antioksidanlar, vitamin E, potasyum, kalsiyum, demir, magnezyum ve demir ile tam bir şifa deposudur.

Gündelik hayatta su içmeyi çok fazla ihmal ediyoruz ve şikayet ettiğimiz birçok durumun dehidrasyondan kaynaklandığını fark etmiyoruz. Çalışma masanızda her zaman bir şişe su bulundurun ve gün boyu su içmeyi alışkanlık haline getirin. 

Gece uyurken çorap giyin. Kışın yün, daha sıcak zamanlarda ise havlu çorap kullanabilirsiniz. Duş alıp handistan cevizi ve nane yağı sürdüğünüz ve çorap giydiğiniz ayaklarınız sabah uyandığınızda yumuşacık olacak. 1 ay içindeyse topuk sertliği ve çatlağı hayatınızdan tamamen çıkmış olacak. 

Her gün okuyun. Okumak hafızanızı ve mantıklı düşünmeyi aynı zamanda da hayal gücünüzü geliştirir. Düzenli okuma alışkanlığı demans ve alzheimerı geciktirir. Okuma alışkanlığını geliştirmek için evin sık kullandığınız odalarına kitaplar koyun. Aynı zamanda çantanızda da mutlaka kitap bulundurun; toplu taşımada ya da buluşmalarınız için beklerken okuyabilirsiniz.