Hedef Avrupa’da ilk üçe girmek

Türkiye, dünyanın 11’inci iş makineleri pazarı. Sektörün hedefiyse yıllık 22 bin adet satışla dünyada ilk altı, Avrupa’da ise ilk üç pazar arasına girmek.

Hedef Avrupa’da ilk üçe girmek
Sahip olduğu yüksek katma değerle Türkiye’yi her alanda üst sıralara taşıyacak potansiyele sahip olan iş makineleri sektörü, ihracatta da satış adedini her geçen yıl artıyor. Türkiye İş Makinaları Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği’inden (İMDER) alınan bilgilere göre, Türkiye iş makineleri pazarı Çin’den ve Hindistan’dan sonra son sekiz yıldır en hızlı büyüme oranına sahip. Sektör 25’i Avrupa olmak üzere toplam 127 ülkeye yaklaşık 1 milyar dolarlık ihracat yapıyor. Dernekten yapılan değerlendirmeye göre, makine sanayide gerçekleştirilecek yatırımlar ve teknolojinin kullanımının çıkması, Türkiye’nin dünyada var olan rekabet piyasası ortamına uyum sağlaması daha kolay hale gelebilir.

İş makinasına talep artıyor

Türkiye, dünya makine ihracatında artış kaydeden ülkelerden biri. Ülkemizde inşaat, altyapı ve madencilik alanında büyük projelerin olması, güçlü iç piyasa talebi, hammaddeleri iç piyasadan sağlama olanağı, sektörü destekleyecek bir sanayi altyapısı, güçlü global entegrasyon ve yurtdışı
müteahhitlik hizmetlerindeki yeni projeler, iş makineleri sektörüne olan talebi artıran en önemli faktörlerden.