Hep zararlı olmakla suçlandılar ama aslında...

Yıllardır çeşitli zararları olduğu söylenen ama yapılan araştırmalarla aslında masum olduğunu anladığımız besinler hakkında bilgiler...

12 Temmuz 2018, Perşembe 17:21
A A
YUMURTA

YUMURTA

Kolesterol ve damar tıkanıklığına yol açtığı düşünüldüğü için kötü bir şöhrete sahip olan yumurta da sonradan aklanan besinlerden biri. İki tür kolesterol var ve yumurtanın sahip olduğu kolesterol iyi huylu olan. Ayrıca içerdiği yüksek miktardaki demir, protein ve antioksidanlar sayesinde sağlık için de oldukça faydalı.

PATLAMIŞ MISIR

PATLAMIŞ MISIR

Patlamış mısır yıllardır zararlı bir abur cubur muamelesi görmüştü. Ancak ortaya çıkan yeni bilgilere göre patlamış mısır bazı meyve ve sebzelerden daha çok antioksidan içeriyor. Patlamış mısır ayrıca bir tam buğday ürünü olarak kabul ediliyor ve kalorisi de oldukça düşük. Evde yapıp yemeye ve ekstra sos eklememeye dikkat edin.

TAM YAĞLI SÜT

TAM YAĞLI SÜT

Tam yağlı süt kilo almamızın baş sorumlularından biri olarak suçlanıyordu. Ancak tam yağlı sütün içerdiği besleyici maddelerin vücudumuz için çok faydalı olduğu ve kansere karşı koruma sağladığı ortaya çıktı. Üstelik tam yağlı süt yüksek protein içeriğiyle kilomuzu korumaya bile yardımcı oluyor!

KAHVE

KAHVE

Kahve, kısa süre öncesine kadar kalp, sinir sistemi, yüksek tansiyon gibi birçok sağlık probleminin sorumlusu olarak görülüyordu. Ancak yapılan son çalışmalar kahvenin kalp sağlığını koruduğunu gösterdi. Üstelik düzenli kahve tüketenlerin karaciğer hastalıklarına, tip 2 diyabete ve alzheimer gibi nörolojik hastalıklara daha az yakalandığı ortaya çıktı.

BEYAZ PİRİNÇ

BEYAZ PİRİNÇ

Beyaz pirinç çabuk sindirilen ve toksinlerle savaşan bir besin. Gluten içermiyor ve uzun süreli sindirim problemlerinin çözümü için bir çare olabiliyor. Üstelik beyaz pirinç esmer pirince göre daha az arsenik içeriyor.

PİZZA

PİZZA

Eğer evde kendiniz hazırlarsanız pizza aslında son derece sağlıklı bir besin olabilir. Şu şekilde düşünün: Birçok farklı besin grubundan oluşuyor ve bunların hepsi de faydalı. Dikkat edeceğiniz nokta hamurunu hazırlarken esmer un kullanmak ve kaliteli karbonhidrat almış olmak. Bir de yerken ölçüyü kaçırmayın tabii ki...

TUZ

TUZ

Yüksek tansiyon, kalp ve damar hastalıkları gibi birçok durumun sorumlusu olarak görülen tuz da aslında düşünüldüğü kadar kötü bir besin değil. Bu hastalıklarla tuz kullanımı arasında bir bağlantı bulamayan bilim insanları tuz tüketmemenin vücudun yüksek tansiyona sebep olan hormon ve enzimlerini artırdığını söylüyorlar.