Honda Civic Sedan Eco – LPG test sürüşü ve incelemesi

Türkiye’de otomotiv sektöründe efsane olmuş bir otomobil düşündüğünüzde mutlaka Honda Civic’e yer vereceksinizdir. Uzun yıllardır Türkiye’de satılan otomobil geçtiğimiz yıl yenilendi ve 10. Nesliyle ülkemizde satışa sunuldu. Bu kez incelediğimiz ise modelin fabrikasyon LPG’li versiyonu Honda Civic Eco… YAZI: TULU DARICAN  

08 Eylül 2017, Cuma 10:44
A A
Yeni Honda Civic'in dış tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in dış tasarımı nasıl?

Civic dendiğinde ilk aklıma gelen fütüristtik tasarım anlayışı oluyor. Her zaman zamanının ötesinde bir çizgiye sahip olan Civic modelleri, kimi tüketici tarafından çok beğenilse de bir kesim tarafından da bolca eleştiriliyor.

Yeni Honda Civic'in ön tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in ön tasarımı nasıl?

Ön tasarımda köşeli hatlar öne çıkıyor. Far grubu ise sportif bir görünüm yaratmak amacıyla ince tasarlanmış. En iyi başarılansa tasarım hileleri ile radyatör ızgarası ve farları tek parçaymış gibi hissettirebilmek olmuş. Şişkin çamurluklar ve kabarık motor kaputu otomobilin güçlü görünmesini sağlamış.

Yeni Honda Civic'in far tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in far tasarımı nasıl?

Honda Civic’in ilk iki donanım seviyesinde klasik farlar kullanılıyor. En üst donanım olan Executive’de ise tüm far grubu LED teknolojisine kavuşuyor.

Yeni Honda Civic'in yan tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in yan tasarımı nasıl?

Avrupalı tüketicilerin sedan otomobil sevmediği bir gerçek. Bunu bilen Honda bu pazarda Civic Sedan’ın daha başarılı olması için onu klasik bir sedan gibi tasarlamamış. Kısa tutulan bagaj kapağı ve yatay C sütünü sayesinde otomobil yandan bariz bir şekilde liftback gibi görünüyor.

Yeni Honda Civic'in arka tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in arka tasarımı nasıl?

Arka tasarım bilinen Honda çizgisinde. Stoplar büyük boyutlarıyla öne çıkıyor. Formu ise bumerangı andırıyor. Büyük Honda logosu ise arka tasarımın merkezinde yer alıyor.

Yeni Honda Civic'in iç tasarımı nasıl?

Yeni Honda Civic'in iç tasarımı nasıl?

Otomobilin sıra dışı tasarım anlayışı kendisini iç mekanda da gösteriyor. Kokpitin genelinde köşeli ve keskin bir tasarım anlayışı hakim.

Civic Sedan’ın en üst donanımı olan Executive’de renkli dijital göstergeler kullanılmış. Bu göstergelerin şovu eksik ama bilgilendirmesi başarılı. Sadece mavi renkli arka ışıklandırması bir süre sonra yorucu olabilir.

Orta konsolun en üstünde havalandırma çıkışları yer alıyor. Onun altındaysa artık neredeyse tüm Honda modellerinde karşılaştığımız, ikinci nesil Honda Connect ekranı bulunuyor. Bu ekran Android Auto ve Apple Car play uyumlu. Ekranın boyutu 7 inç. Dokunma hassasiyeti ortalamalarda. İşletim sistemi ise Android. Ancak belirtelim; bu ekranın olmadığı donanımlarda, 5 inçlik dokunmatik olmayan bir ekran sunuluyor.

Yeni Honda Civic Sedan’da sürücü alçak bir oturma pozisyonuna sahip. Bu sayede sportif bir sürüş hissi oluşturulmuş. Sadece his diyeceğiz ve bu konuyu yazının motorla ilgili kısmında detaylı inceleyeceğiz.

Yeni Honda Civic'in iç genişliği nasıl?

Yeni Honda Civic'in iç genişliği nasıl?

Civic, yenilenirken eskisine göre 10 cm uzamış. Aks aralığında, yaklaşık 2.5 cm’lik bir artış olmuş. Önde yeterli alanı sunan aracın arka diz mesafesi de başarılı.

Yeni Honda Civic'in bagajı geniş mi?

Yeni Honda Civic'in bagajı geniş mi?

Civic Sedan, 519 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Bagaj kapağının küçük oluşu yükleme yapmayı zorlaştırıyor.

Yeni Honda Civic'in motor seçenekleri neler?

Yeni Honda Civic'in motor seçenekleri neler?

Civic Sedan Türkiye’de 1.6 litrelik tek motor seçeneğiyle satılıyor. RS olarak isimlendirilen sportif versiyondaysa 1.5 litre turbo-benzinli, 182 beygirlik bir motor sunuluyor. Test otomobilimizdeki 1.6 litre hacmindeki atmosferik motor 6500 devirde 125 beygir güç, 4300 devirdeyse 152 Nm tork üretiyor.

Yeni Honda Civic LPG nasıl?

Yeni Honda Civic LPG nasıl?

Asıl testimizin konusu ise bu aracın fabrikasyon LPG’li olması. Honda, geçtiğimiz nesilden beri Civic’de dizel motor sunmuyor. Ekonomi isteyen müşterilerinin beklentilerineyse fabrikasyon LPG seçeneği ile cevap vermeye çalışıyor. Honda’nın Türkiye fabrikasında araç üretim bandındayken LPG sistemi monte ediliyor. Böylece sonradan eklenmiş sistemler gibi araçta modifikasyonlar gerekmiyor.

Fabrikasyon LPG sisteminin avantajları, benzin depo kapağı girişindeki ayrı bir alandan LPG alımı, iç mekanda tuşlarla uyumlu LPG geçiş butonu ve dijital ekranda kalan LPG miktarını görmek olarak sıralanıyor. Ne yazık ki yol bilgisayarında kalan menzil ve anlık tüketim LPG modunda görülemiyor.

Test ettiğimiz Honda Civic Sedan Eco modelinde motorun gücü CVT otomatik şanzımanla ön tekerleklere iletiliyordu. Vites değişimleri başarılı olan şanzıman konfor konusunda çok iyi. Fakat performanslı kullanımda klasik CVT karakterini sergiliyor.

Yeni Honda Civic LPG'nin performansı nasıl?

Yeni Honda Civic LPG'nin performansı nasıl?

CVT şanzımanlı Civic Eco modeli 0-100 km/s hızlanmasını 11.6 saniyede tamamlayabiliyor. Benzinli konumda yakıt tüketim ortalaması 7.7 litre olarak gerçekleşti. Bu değer atmosferik ve otomatik vitesli bir otomobil için çok iyi. LPG konumunda ise tüketim 11 litreyi buluyor.

Yeni Honda Civic'in konforu ve yol tutuşu nasıl?

Yeni Honda Civic'in konforu ve yol tutuşu nasıl?

Civic Sedan’ın süspansiyonları Türkiye yollarına uyumlu. Darbeleri başarıyla abzorbe ediyor. Ayrıca otomobilin arka süspansiyonları çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon. Bu tip süspansiyonlar maliyetli çözümler olsa da yol tutuşa etkisi büyük. Bu sayede araç eski nesillerinin çok önünde bir yol tutuşa sahip. Keşke direksiyon sistemi de bu kadar başarılı çalışsaydı.

Yeni Honda Civic LPG almak mantıklı mı?

Yeni Honda Civic LPG almak mantıklı mı?

Peki; Honda Civic alınır mı? Sadece ikinci elde prim yapmasından ötürü bile Civic tercih edilebilir. Elbette çok daha teknolojik bir motor sunulsaydı daha iyi olacaktı. Ancak performans beklentiniz çok yüksek değilse bu motor size yetiyor. Üstelik LPG ile de dizelleri aratmayacak kadar ekonomik olabiliyor.