Ekonomi Honda CR-V 1.6 Dizel Türkiye’de Satışa Sunuldu

Honda CR-V 1.6 Dizel Türkiye’de Satışa Sunuldu

Paylaş
Honda CR-V 1.6 Dizel Türkiye’de Satışa Sunuldu

Honda CR-V 1.6 Dizel Türkiye’de Satışa Sunuldu

Geçtiğimiz aylarda yeni yüzü ve benzinli motoruyla Türkiye pazarına sunulan Honda CR-V şimdi de yeni dizel seçeneği ile karşımızda. İşte aracın ilk sürüş izlenimi…

YAZI: TULU DARICAN



Honda CR-V’nin Türk tüketicisinin zihninde özel bir yeri bulunuyor. İlk kez ‘90’lı yılların ortasında tanıtılan CR-V, bir SUV’un kullanışlılığı ile normal bir otomobilin dinamizmini birleştirerek bu segmentin standardının değişmesine neden olmuştu. 1996 yılından bu yana dünya genelinde 5.1 milyon adedin üzerinde satılan Honda CR-V’nin yeni modeli Avrupa ve Türkiye için son derece önemli olan 1.6 litrelik dizel motorla satışa sunuldu. Honda’nın ürün gamındaki Earth Dreams Technology motor serisinin ürünü yeni 1.6 i-DTEC motor ile donatılmış Civic hatchbackten sonra ikinci model olan CR-V 1.6 dizel, başlangıç fiyatları 80 bin 900 ile 92 bin 900 TL arasında değişen Dream, Premium ve Elegance adlı üç farklı donanım seçeneğine sahip.

Akıcı Tasarım

Honda CR-V, Japon üreticinin alışılmış tasarımını sergiliyor. Ancak geçmiş modele göre dış ölçülerde ufak bir küçülme yaşanmış . Ön camın konumu otomobilin genel uzunluğuna göre 60 mm öne çekilmiş. Bu sayede motor bölümünün boyutları küçültülmüş. CR-V 1.6 i-DTEC, dinamik bir kişilik sağlayan bir ön tampona sahip ve bu özellik yan sinyalleri içeren aerodinamik yan aynalar ve öndeki LED gündüz farları ve arkadaki bütünüyle LED far grubuyla tamamlanıyor.
Yeni CR-V'nin düşük yakıt tüketimine sahip olması için aerodinamik detaylara önem verilmiş. Aracın altında düz bir taban ve belirgin tekerlek çıkıntılarının kullanımı otomobilin altındaki hava akışını daha düzgün hale getirmiş. Sonuç olarak hava sürtünme katsayısında önceki nesil CR-V'ye göre yüzde 6.5'lik bir azalma ve buna bağlı olarak performans ile yakıt ekonomisinin iyileştirilmesi olmuş.
Otomobil benzeri sürüş pozisyonu, görüş açısı ve geniş bagaj alanı gibi temel ilkeler orijinal CR-V kavramına sadık kalıyor ama malzemeler daha da geliştirilmiş. Ayrıca yalıtım da çok daha başarılı hale getirilmiş.

Otomobilin göstergeleri sürücü ile maksimum iletişim kurma amacıyla tasarlanmış. "Sürücü Arayüzü Bölgesi" sürücünün dikkatini öndeki yola vermesine olanak tanıyor ve önemli bilgileri direksiyon simidinin arkasında, doğal olarak gözün odaklandığı bölgede sunuyor. Sağ bölümde yer alan "Bilgi Arayüzü Bölgesi" ise ikincil kontrolleri ve bilgileri içeriyor ve ortasında 5 inçlik Multi-Information Display (i-MID) (Çoklu Bilgi Ekranı) yer alıyor.

Arka yolcu koltuklarının oturma düzeyi 38 mm alçaltılarak daha konforlu bir oturma pozisyonu ve daha fazla kafa alanı sağlanmış.

İç mekanın sessiz kalmasını sağlamak için kabine giren motor ve yol gürültüsü önemli oranda azaltılmış. Yolcu bölümünün altındaki taban bölümüne ses yalıtım malzemeleri uygulanırken arka kapıya, arka tekerlek boşluklarına, kapı çerçevelerine, ön motor/kabin duvarına ve motor kapağına sesi emen malzemeler yerleştirilmiş. Kapılarda da çift yalıtım lastiği bulunuyor. Sonuç olarak kabin gürültüsünde önceki nesil CR-V'ye göre 3 dB azalma sağlanmış.

CR-V 1.6 i-DTEC tek bir hareketle yatırılabilen bir arka koltuk sistemine sahip, arka koltuklar 60/40 bölünme fonksiyonunu içeriyor . 1648 litrelik düz yük alanıyla C-SUV sınıfında bagaj kapasitesiyle en üstte yer alıyor. Otomobilin bagajının yükleme eşiğinin 25 mm daha alçak olması da ek bir kolaylık sağlıyor ve 1570 mm uzunluğundaki yük alanı eskisine göre 140 mm daha fazla.

Ekonomik Motor

Honda’nın 1.6 litre i-DTEC dizel motoru, üstü açık bir alüminyum bloğuyla birleştirilen bir alüminyum silindir başlığını içeriyor ve Honda'nın 2.2 litre i-DTEC dizel motorundan 47 kg daha hafif.

Bütün parçalar ağırlıklarını ve büyüklüklerini en aza indirmek için teker teker yeniden tasarlanmış.

Silindir duvarlarının kalınlıkları 8 mm'ye düşürülmüş. Buna ek olarak, 1.6 litre i-DTEC'de daha hafif pistonlar ve piston bağlantı (biyel) kolları kullanılmış.

Honda CR-V’nin1.6 litre i-DTEC motorunda kullanılan 4. nesil Garrett turbo, verimlilik sağlayan değişken geometrili bir tasarıma sahip ve dönüş hızı da otomobilin elektronik sistemi tarafından hassas bir şekilde kontrol edilerek turbo gecikmesi en aza indiriliyor. Turbonun maksimum basıncı 1.5 bar.

Honda’nın 1.6 litre i-DTEC motoru, 1800 bar'lık yüksek basınçta çalışabilen bir Bosch solenoid enjeksiyon sistemi kullanıyor. Yüksek yakıt basıncı, yakıtın daha hızlı bir şekilde püskürtülmesi ve motorun içinde havayla karışan yakıt spreyinin daha ince atomizasyonu anlamına geliyor. Bu da daha temiz ve daha verimli bir yanma sağlıyor ve daha düşük egzoz atığı ve yakıt tüketimi elde etmeye yardım ediyor.

CR-V 1.6 i-DTEC, Civic 1.6 i-DTEC'de sunulanla aynı hafif ve az yer kaplayan şanzıman sistemini kullanıyor. Bu 6 vitesli manuel şanzıman; 2.2 i-DTEC'dekine göre 7 kg daha hafif ve motorun 300 Nm'lik maksimum torku iletmesine yardım ediyor.

Sonuç olarak 1597 cc hacmindeki dizel motor 4000 d/d’de 120 PS güç, 2000 d/d’den itibarense 300 Nm tork üretiyor. Otomobilin fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 11.2 saniye olarak açıklanırken, karma tüketim ortalaması 4.5 ile 4.7 litre olarak açıklanıyor.

Sürücü-yolcu-yan ve perde hava yastıkları, araç denge kontrol sistemi (VSA), ABS, elektronik fren gücü dağıtımı (EBD), acil durum fren desteği, yokuşta kalkış desteği (HSA) ve lastik basınç ikaz sistemi (DWS) gibi güvenlik donanımlarının standart olarak sunulduğu 80 bin 900 TL’lik başlangıç fiyatına sahip Dream adlı giriş seviyesinde ayrıca renkli TFT LCD bilgi ekranı i-MID, hız sabitleyici, Idle Stop (Start&Stop), çift bölgeli otomatik klima, tek dokunuşla 60:40 oranında katlanabilen arka koltuklar, ısıtmalı ve elektrikli yan aynalar ile gündüz yanan farları yer alıyor.

86 bin 900 TL’lik Premium donanım seviyesiyle birlikte Dream’e ilave olarak park sensörü, ön sis farları, bluetooth sistemi, katlanabilir yan aynalar, geri görüş kamerası ve alüminyum görünümlü ön konsola sahip olunabiliyor.

CR-V 1.6 i-DTEC’in en üst donanım seviyesi olan Elegance ise çift xenon farlar, nubuk-deri karışımlı koltuk döşemeleri ve ısıtmalı koltuklar gibi ilave donanımlar sunuyor.

Sürüş İzlenimi
Honda’nın SUV modeli CR-V’yi, Antalya’da gerçekleştirilen tanıtımında 70 km kullanma fırsatı yakaladım. 1.6 litrelik dizel motor CR-V’yi eski günlerine döndüreceğe benziyor. Yüksek torku sayesinde motor, büyük CR-V’yi taşımakta zorlanmıyor. Sadece alt devirlerde ufak bir cansızlık mevcut. Bu da özellikle şehir içinde sık sık vites değiştirme gereksinimi ortaya çıkarıyor. Motorun en başarılı tarafıysa yakıt ekonomisi. Side-Antalya arasında yakaladığım 4.8 litrelik ortalama değer CR-V gibi bir araç için çok başarılı. Bu disiplinde CR-V’nin Nissan Qashqai ile ciddi bir rekabete girmesi kaçınılmaz. Tasarımıyla da dikkat çeken CR-V, ne yazık ki iç mekanıyla çok etkileyici değil. Tasarım standart ama malzeme kalitesi tatminkar düzeyde. Yalıtım ise belirgin bir şekilde iyileşmiş. Otomobilin fiyatlandırması ilk etapta yüksek gibi görünse de kompakt segmentteki hatchback modelleri düşündüğünüzde ve rakiplerine göz attığınızda çok da fahiş olmadığını anlıyorsunuz. Bence Honda CR-V, 1.6 motoruyla rekabeti artıracak ve pek çok tüketicinin aklını çelebilecek bir model.

Haberin Devamı