Hyundai i20 1.0 Turbo – benzinli – otomatik test sürüşü ve incelemesi

Hyundai’nin İzmit fabrikasında üretilen i20 geçtiğimiz aylarda makyajlandı. Motor seçenekleri genişleyen aracı, yepyeni turbo –benzinli motoruyla test ettik. YAZI: TULU DARICAN

07 Ağustos 2018, Salı 11:37
A A
Yeni Hyundai i20'nin ön tasarımı nasıl?

Yeni Hyundai i20'nin ön tasarımı nasıl?

Yenilenen Hyundai i20'yi daha güncel hale getirmek için ön bölümde ciddi değişimler yapılmış. Tampon yenilenirken radyatör ızgarasında da kaplama farklılığına gidilmiş. 

Yeni Hyundai i20'nin farları da değişmiş

Yeni Hyundai i20'nin farları da değişmiş

Farların da iç kısmının tasarımı elden geçirilmiş. Özellikle LED gündüz aydınlatmalarının formu eskisine göre farklı.

Yeni Hyundai i20'nin yan tasarımı nasıl?

Yeni Hyundai i20'nin yan tasarımı nasıl?

Aracın yan tasarımındaysa farklılık bulunmuyor. Ancak yeni alaşım jantlarla cesur ve iddialı bir görünüm yaratılmış. 

Yeni Hyundai i20'nin arka tasarımı çok değişmiş

Yeni Hyundai i20'nin arka tasarımı çok değişmiş

Arka bölüm büyük bir değişime sahne olmuş. Eskiden tamponda olan plaka, bagaj kapağına taşınmış. Stopların ise iç tasarımı elden geçilmiş. Plakanın ayrılmasıyla birlikte tampon tasarımı da yenilenmiş. Yenilenmeyle birlikte araca mevcut renklerin yanında 3 yeni renk seçeneği eklenmiş.

Yeni Hyundai i20'nin iç mekanı nasıl?

Yeni Hyundai i20'nin iç mekanı nasıl?

Makyajla birlikte aracın iç mekanında çok ufak değişimleri olmuş. Hatta dikkatli değilseniz farklılıkları bulmanız güç. 

Yeni Hyundai i20'nin dokunmatik ekranı nasıl?

Yeni Hyundai i20'nin dokunmatik ekranı nasıl?

i20 serisinin ilk iki baz versiyonunda MP3 destekli bir müzik sistemi kullanılıyor. Test aracımız gibi Elite donanım seviyesinde ise 7 inçlik dokunmatik bir sistem sunuluyor. Ayrıca i20’de artık standart USB dışında güçlü çıkışa sahip bir USB de bulunuyor.

Yeni Hyundai i20'nin geniş mi?

Yeni Hyundai i20'nin geniş mi?

Otomobilin aks aralığında bir değişim olmamış. Önce sunulan alan yeterli. Arkadaki diz mesafesi ise segment standartlarında. Aracın bagaj hacmi 301 litre olarak açıklanıyor.

Yeni Hyundai i20'nin motor seçenekleri neler?

Yeni Hyundai i20'nin motor seçenekleri neler?

Makyajla birlikte Hyundai i20 Türkiye’de 3 benzinli bir de dizel motorla satılıyor. Bu motorların en yenisi olan 1.0 litrelik turbo – benzinli ünite bugünkü test konuğumuz. 

Yeni Hyundai i20'nin yeni 1 litre turbo motoru nasıl?

Yeni Hyundai i20'nin yeni 1 litre turbo motoru nasıl?

Bu motor 998 cc hacminde. Motor 6000 devirde 120 beygir güç, 1500 ile 4000 devir arasında 172 Nm tork üretiyor. 7 kademeli, çift kavramalı otomatik şanzıman DCT ile kombine edilen aracın gücü ön tekerleklere iletiliyor.

Yeni Hyundai i20 ekonomik mi?

Yeni Hyundai i20 ekonomik mi?

Alt devirlerden itibaren canlı bir karakter sergileyen motorun şanzımanla uyumu başarılı. Küçük hacmine karşın şehir içinde hiçbir performans eksikliği hissettirmiyor. Ayrıca araç çok ekonomik. Test sürecinde yakaladığımız 6.5 litrelik tüketim dizel araçları kıskandıracak kadar iddialı.

Yeni Hyundai i20'nin süspansiyonları sert

Yeni Hyundai i20'nin süspansiyonları sert

i20 sert karakterli bir süspansiyona sahip. Özellikle sert darbeler direkt iç mekanda hissediliyor; bu da konforu düşürüyor. Yol tutuş ise sınıf standartlarında. Güven veriyor ama iddialı değil.

Yeni Hyundai i20 alınır mı?

Yeni Hyundai i20 alınır mı?

Makyajla aslında i20 daha alınası bir otomobil olmamış. Zaten başarılı bir araçtı ve bu çizgisini sürdürmüş. Onu alınası kılan yepyeni benzinli motoru. Çünkü atmosferik motorları verimlilik konusunda hayal kırıklığı yaşatıyordu. Yeni turbo-benzinli motorsa tüm bunları unutturuyor. Üstelik otomatik seçeneğiyle de geliyor olması onu tam bir şehir otomobili yapıyor. Ancak 115 bin TL’ye ulaşan fiyatı dudak uçuklatabilir.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.