Ekonomi Hyundai i20 1.2 Sense Uzun Dönem Test: 3000 Km Nasıl Geçti?

Hyundai i20 1.2 Sense Uzun Dönem Test: 3000 Km Nasıl Geçti?

Paylaş
Hyundai i20 1.2 Sense Uzun Dönem Test: 3000 Km Nasıl Geçti?

Hyundai i20 1.2 Sense Uzun Dönem Test: 3000 Km Nasıl Geçti?

Küçük boyutlara ve motora sahip olan araçlar şehir içi pratik ve rahat kullanımlarıyla ön plandadır. Daha önce uzun dönem test köşemize en küçük motor olarak 1.4 litrelik ünitelere sahip araçlar konuk oldu. Şimdi ise hacmi daha da küçülterek Hyundai i20 1.2 litre benzinli modelini konuk ediyoruz. Bakalım küçük hacimli motoru ve pratik kullanımıyla şehir içinde başarılı grafik çizen i20 uzun dönem testimizde nasıl bir izlenim gösterecek. YAZI:ALPER GÜLER



Tasarım
Yeni yüzüyle birlikte daha dinamik ve daha güçlü görünen i20, önceki versiyonuna göre çok daha modern bir yapıya sahip. Birçok modelde olduğu gibi i20’de akıcı bir tasarıma sahip. Bunu arkaya doğru uzana farlar ve otomobilin yanında bulunan çizgiler destekliyor. Yan bölüme gelindiğinde sade tutulan tasarım, alüminyum jantlar ve yan aynalara yerleştirilmiş sinyal lambalarıyla zenginleştirilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise fazla radikal olmayan bir tasarım bizi karşılıyor. Bu bölüm ufak değişimler ile revize edilmiş. 3995 mm uzunluğa sahip olan i20, Chevrolet Aveo’dan 44 mm, Opel Corsa’dan 4 mm ve VW Polo’dan ise 25 mm daha uzunken Renault Clio’dan 67 mm daha kısa. 295 litrelik bagaj hacmi de segmentine göre gayet başarılı.

Haberin Devamı


İç Mekan
Otomobilin içerisinde boyutlara göre ferah bir kabin bizleri karşılıyor. Sert malzemeler eleştiri konusu değil ancak bazı rakiplerinin bu konuda daha başarılı olduğu bir gerçek. Orta konsol tasarımı ufak tefek revizeler geçirmiş. Buranın kullanımı gayet kolay. Orta konsolun hemen üst bölümünde yol bilgisayarı ekranı bulunuyor. Sürücünün görüş alanında yer alan bu bölümün kontrolüne erişimde hala sıkıntılar var. Bu tuşun kontrolünün direksiyon üzerinden olmasını beklerdik. Manuel klima kullanımı da çok pratik. Uzun yolculuklarda bile performansından hiç bir ödün vermiyor. Standart olarak sunulan USB ve Aux bağlantısıyla yolculuk süresinde sıkılmayacaksınız. Eşya gözü konusunda i20 size gerek kapı kenarlarında gerek orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. Önde bulunan yolculara yeteri kadar alan sunulurken, arka bölümde seyahat edenler diz mesafesi konusunda sıkıntı çekebilirler.

Haberin Devamı


Motor
Hyundai i20 gücünü 1.2 litre benzinli motordan alıyor. Bu ünite 6000 d/d’da 85 hp güç, 4000 d/d’da ise 120 Nm tork değeri sunuyor. 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu motor, 12.7 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değerine, maksimum 168 Km/s’lik bir hıza sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 4.9 litre. Bu ünite Hyundai i20’ye şehir içinde olduğu gibi şehir dışında da yeterli performansı sunuyor.


Konfor ve Yol Tutuşu
Hyundai i20’de orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Sert koltuklar özellikle uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuların daha geç yorulmasını sağlıyor. Şaft tünelinin alçak yapısı arka koltuğun ortasında oturan bireyi rahat ettiriyor. Yalıtım konusunda özellikle yüksek süratlerde bolca yol ve motor sesi alan kabin biraz can sıkabilir. Tune ve Elite donanım paketlerinde ESP sisteminin sunan i20, yol tutuşu ile beklentileri karşılıyor. Ancak bizim uzun dönem test aracımızda ESP bulunmuyordu. Dinamik sürüşler ise i20’nin pek hoşuna gitmiyor.


3000 Km Nasıl Geçti?
Yaptığım 3000 Km boyunca Hyundai i20 sorunsuz bir şekilde yoluna devam etti. Bu süreçte çokça uzun yolda kullandığım i20, küçük motoruyla ilk etapta “Bu araç uzun yolda özellikle yokuşlarda çekiş problemi yaratır” düşünceleri aklınıza getirebilir. Ancak uzun yola çıktığınız andan itibaren bu algı kafanızdan tamamen siliniyor. Peki ya yakıt tüketimi? Fabrika verilerinde şehir dışı yakıt tüketim değerinin 4.2 litre olduğunu görüyoruz. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda 5.7 litre ile 6.2 litre arasında değişen veriler elde ettik. “Bu değerler çok fazla” dediğinizi duyar gibiyim ancak araçta 4 kişi olduğunun, klimanın sürekli açık olduğunun ve gidilen yolların bol yokuşlu ve virajlı olduğunun altını çizmek isterim. Tüm bu başlıklar bir araya toplandığında elde edilen değerin makul olduğunu düşünüyorum. Ancak daha da dikkat edilirse fabrika verilerine ulaşmak imkânsız değil. Uzun dönem testimiz boyunca deformasyon konusunda ne iç mekanda ne de dış mekanda herhangi bir soruna rastlamadık. Bu özellikleri ve 30.400 TL’lik başlangıç fiyatıyla başarılı olacağı aşikar.

Haberin Devamı