Hyundai ile Finlandiya Rallisi

Monte Carlo Rally’si ile WRC’ye dönen Hyundai, rallinin bir başka ayağı olan Finlandiya’da da yarışa hazırdı. Türkiye’de yapılan rallilerde birçok etabı canlı canlı seyretme imkanı bulan ben bu kez Finlandiya rallisi için kemerleri bağlamıştım. YAZI: ALPER GÜLER

Hyundai ile Finlandiya Rallisi

 Finlandiya rallisi 31- Temmuz – 3 Ağustos tarihleri arasında gerçekleşti. Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) 8. Ayağı olan bu rallide 16 otomobil start aldı. Finlandiya’nın Jyvaskyla kenti çevresinde düzenlenen ralli, seyirci özel etabıyla başladı. Bilindiği üzere Hyundai, 2003 yılında ralli parkurlarına veda etmişti. Ancak bu veda sadece 10 yıl sürdü. Marka daha da güçlenerek ralliye geri döneceğini belirtmişti. Ve takvimler 2014 yılını gösterirken Shell sponsorluğunda Hyundai ralli takımı tekrar seriye dahil oldu. Hyundai’nin davetlisi olarak katıldığımız rallide marka 3 araç ile yarıştı. Bu yıl sadece test amaçlı olarak yarışan Hyundai, i20 modelini her etapta yaptığı gözlemler ile geliştiriyor. Serinin 7. Ayağı olan Polonya rallisinde üç otomobilini de ilk 8 içine sokan Hyundai, Finlandiya rallisi için enerji depolamıştı. Ayrıca Polonya rallisinde Neuville, 14.41 km’lik SS17 Stare Juchy 2 özel etabını birincilikle bitirirken, Hanninen de Kruklanki özel etabında en iyi zamanı yapmıştı.  Unutulmamalıydı ki WRC’nin başarılı pilotlarından Jari Matti Latvala’da bu yarışın favori adaylarındandı. Ayrıca kendi evinde yarışmasını avantaj olarak kullanan Latvala birinciliği kimselere kaptırmamanın peşindeydi.

 

4 gün sürecek olan yarışta pilotlar 1. Gün 59.54 Km’lik 4 etapta yarıştı. Yarışın favori isimlerinden olan Latvala, kendi evinde iyi zaman yakalayarak, genel klasman lideri ve takım arkadaşı Ogier’i geçmeyi başardı. İlk ayakta Meeke ikinci, Ogier ise üçüncü olurken, Hyundai Motorsport N Takımı ise i20 WRC pilotlarından Juho Hanninen ile dördüncü olarak günü tamamladı. 2. gün ise dokuz etaptan oluşan 132.38 Km’lik yarışın en uzun etapları geçildi. Hyundai ekibinin diğer pilotları Thierry Neuville ve Hayden Paddon ise hızlı başladıkları ikinci gün performanslarının zirvesine ulaşarak zorlu parkurları geçtiler. Üstün performans gösteren Kris Meeke toplam zamanda da Latvala’nın hemen arkasında yer aldı. Hyundai pilotu Therry Neuville ise talihsiz kaza sonucu Roll-Cage’i hasar görerek yarıştan çekildi. 3. Gün ise on etaptan oluşan 131.6 Km’lik parkur pilotları terletti. Paddon ve Hanninen rakiplerini zorlarken diğer yarışlar için başarı vaadi verdi.   4. Gün ise 37.3 Km’lik parkur ile yarış tamamlandı. Latvala için talihsiz denecek kadar kötü olan son yarış gününde kask arızası yüzünden Ogier ile aradaki zaman farkı 3.4 saniyeye kadar indi. İkili mücadele son etaplara kadar soluksuz sürerken Latvala 3.6 saniye zaman farkıyla evinde kazanmayı başardı ve genel klasmanda puan farkını azalttı.