İhracatçıya yol haritası

Devlet Bakanı Çağlayan, “Siteye giren ihracatçı hangi ülkenin, hangi ülkeden, hangi ürünü aldığı bilgisine ulaşacak. O ülkede hangi alanlara yoğunlaşması gerektiğini görecek” dedi

İhracatçıya yol haritası

VERİLER DETAYLI İNCELENDİ

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, 2015 yılında toplam dünya mal ticaretinden yüzde 1 pay alarak ihracatı 170 milyar dolara, 2023 yılında da yüzde 1.6 pay alarak 500 milyar dolara ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi. Zafer Çağlayan, yeni ihracat stratejisini açıklamak üzere düzenlenen basın toplantısında ihracat ve ithalat verilerinin detaylı inceleneceği, 33 ülkeyi kapsayan ‘Ülke Masaları’ uygulaması başlattıklarını söyledi.

İŞ YAPILAN ÜLKE TANINACAK

Çağlayan, ihracat yapılacak ülkeleri tanımak gerektiğine işaret ederek, ülke masaları çalışmasını bu sebeple yaptıklarını söyledi. Ülkelere ilişkin bilgilere ‘www.igeme.gov.tr’den ulaşılabileceğini dile getiren Çağlayan, “İhracatçılar siteye giriş yaparak buradan hangi ülkenin, hangi ülkeden, hangi ürünü aldığına dair tüm bilgilere ulaşılabilecek. Buradan Türkiye’nin o ülkedeki konumu ve hangi alanlara yoğunlaşması gerektiği görülecek” diye konuştu.

REKABET YENİDEN TANIMLANDI

Krizle kapitalizmin yeniden tanımlandığını, dünyada rekabetin eskisi kadar kolay olmayacağını belirten Çağlayan “Artık ‘büyük balık küçük balığı yutar’ sözü ‘hızlı balık yavaş balığı yutar’ haline döndü” dedi. Türkiye’nin ihracatının yüzde 55’inin Avrupa’ya olduğuna dikkat çeken Çağlayan, “Avrupa’da talep daraldı. Ancak Türkiye’nin sahip olduğu yeni pazarlar var. Bu pazarlardaki payımızı artırmaya ve yeni pazarlar bilmaya çabalıyoruz” dedi.

2023 STRATEJİSİ TAMAMLANMAK ÜZERE

“Yeni şeyler söyleme, yapma zamanı geldi” diyen Çağlayan, 2023 ihracat hedefinin 500 milyar dolar olduğunu yineledi. Aynı yıl dünyanın ilk 10 ekonomisi arasında olmayı, Türkiye’den 10 dünya markası yaratmayı hedeflediklerini aktaran Çağlayan, bu hedef için gelecek 13 yılı planladıklarını anlattı. Çağlayan, Türkiye İhracatçılar Meclisi ile yakında tamamlayacakları ve 500 milyar dolarlık ihracat hedefi için izlenmesi gereken yolu özetleyen bir strateji çalışmasını kamuoyuyla paylaşacaklarını belirtti.

KOBİ'LER DÜNYAYA AÇILACAK

Ocak 2009’da 20 bin 252 işletmenin, Ocak 2010’da 21 bin 82’sinin ihracat yaptığı bilgisini veren Çağlayan, ihracat yapan işletme sayısının artırılması gerektiğini vurguladı. ABD’nin önümüzdeki 5 yılda 2 milyon Amerikalı’ya iş bulmak için ihracatını ikiye katlamayı hedeflediğini hatırlatan Çağlayan, “Krize kadar hep iç piyasaya iş yapıldı. Bugün şartlar farklı. Krizden çıkışta ihracat acil çıkış kapısı oldu. Küçük işletmeleri (KOBİ) de ihracatçı konumuna getirmek şart” diye konuştu.

'500 MİLYON DOLARI BAL GİBİ YAKALARIZ'

Çağlayan, 2023 hedefiyle ilgili “Çok büyük aksilik olmazsa, 500 milyar dolarlık ihracatı bal gibi yakalarız” dedi. Çağlayan, bakan olduğu 10 ayda 33 ülkeye gittiğini, 500 saat uçtuğunu, 250 bin kilometre yol yaptıklarını, hareketliliğin artarak süreceğini kaydetti. Normalde bugün ABD’de olacaklarını ve 6 eyaleti ziyaret edeceklerini belirten Çağlayan, “1915 olaylarıyla ilgili tasarı nedeniyle gitmedik. ABD ile aramızdaki model ortaklığa zarar vermeyecek bir karar olacağını ümit ediyorum” dedi.

2