Huban Ayşem İki sonra neler moda?
HABERİ PAYLAŞ

İki sonra neler moda?

Haberin Devamı

Hiçbir tasarımcı koleksiyonunu hazırlarken rastgele çizip, ‘ilham geldiği gibi’ tasarımlar yapmıyor. Sezon trendlerini, kumaşlarını, renklerini ve formlarını inceleyen uzmanlar gelecek sezonlarda kullanılması gereken tüm anahtar öğeleri analiz ediyor. Meteoroloji uzmanı gibi çalışıyor, iki yıl sonrasının ilham kaynaklarını, tasarım eğilimlerini ve trendlerini gelecek günlerin hava durumunu belirler gibi belirliyorlar. Büyük moda evlerinin kendi trend analiz ekipleri var. Daha küçük markalar ve bağımsız tasarımcılar ise özel ofislerle çalışıyor.

Moda, tasarım, stil adına tüm dünyadan geniş kapsamlı bilgiyi abonelerine online olarak ulaştıran en büyük sosyal ağ WGSN (www.wgsn.com). 1998 yılında kurulan WGSN’nin 2006 yılından beri Türkiye’de de ofisi var. WGSN’yi benzerlerinden ayıran en güzel yanı moda okullarına ve öğrencilerine ücretsiz sunduğu sınırlı kullanımdı. Artık yok... Site İngilizce yayın yapıyor; üye olmanın yıllık bedeli ise yaklaşık 35 bin Lira! Yani herkesin harcı değil. WGSN (Worth Global Style Network) moda dünyasının ansiklopedisi. Paris, Londra, Milano, Tokyo, New York başta olmak üzere 120 şehirde o anda nelerin moda olduğunu, nelerin ön planda olduğunu bir tıkla takip edebiliyorsunuz. Mağazalarda neler satışta, satış analizleri ne durumda, vitrinler nasıl düzenleniyor, sokak modasında neler ön planda, gençler ne giyiyorlar, moda haftalarında hangi markalar neler sergiledi diye merak ediyorsanız WGSN size tüm bu bilgileri yıllara göre arşivlenmiş olarak fotoğraf ve video şeklinde sunuyor. Hatta WGSN’den dünyanın önde gelen moda okullarının mezuniyet defilelerine bakıp, gelecek vaad eden yeni nesil tasarımcıları keşfedebilirsiniz. WGSN’nin sunduğu önemli bir diğer özellik de şehir rehberi. Bünyesinde bulundurduğu 120 şehrin detaylı rehberinde seyahat tarihlerinizde hangi sergiler olacağı, hangi otellerde kalıp nereleri gezmeniz gerektiği tasarım odaklı bir şekilde sunuluyor. WGSN’nin müşterileri arasında Nike, Topshop, Zara, Nokia, Microsoft, Escada, Paul Smith gibi markalar var.

Trend analizleri ve moda kaynakları konusunda hizmet veren diğer büyük site de Style Sight (www.stylesight.com). 2003 yılında yayına başlayan sitenin Haziran ayından beri Cem-Sel Tekstil’in yürüttüğü Türkiye ofisleri de var. Style Sight İngilizce, İspanyolca, Çince ve Japonca’nın yanısıra Türkçe yayın da yapıyor. Bu özelliğiyle de ilk Türkçe trend analizleri sunan site olarak İTKİB tarafından destekleniyor. Sık sık WGSN ile kıyaslanan sitenin farkı yenilikçi ve daha pratik oluşu. Style Sight beğendiğiniz renkleri, kumaşları, fotoğrafları online bir panoda toplayıp, tasarım aşamanızda ilham kaynağı olarak kullanabilmeniz için kaydetmenize olanak sağlıyor. Sitede sezonlar, defileler ve kategorilerin yanı sıra deri, kürk, etek, palto gibi anahtar kelimelerle arama yapabiliyor, ilgilendiğiniz ürünün sezonda hangi markalar tarafından nasıl tasarlandığını görebiliyorsunuz. Trend tahminleri, defile görüntüleri, fuarlardan ve sektörden haberlerin yanısıra tasarım malzemeleri ve internet siteleri hakkında da bilgi veriyor. Analiz ofisi Paris’te, ana merkezi New York’ta bulunan Style Sight sezon başlarında düzenlediği trend konferanslarıyla tasarımcılara ve üyelerine sezon analizlerinin sunumunu yapıyor. Geçtiğimiz hafta New York’ta ‘The New York Times’ gazetesine ait konferans salonunda dört saat süreyle yine sezon analizleri sunumu vardı. 2012 ilkbahar/yaz renkleri ve 2011 sonbahar/kış kadın ve erkek koleksiyonları anlatıldı. Sezon defilelerinde dikkat çeken koleksiyonların detaylıca incelendiği sunumda Hakan Yıldırım’ın Hakaan markasından örnekler de gösterildi. Düzenli aralıklarla konferanslar hazırlayan firma, diğer şehirlerdeki kullanıcıları için internet sitesi aracılığıyla sunum videolarına ulaşma imkanı sağlıyor. Style Sight müşterileri arasında Victoria’s Secret, Michael Kors, Aston Martin, Prada, Polo Ralph Lauren gibi markalar var.

BİR ÇİFT BANA, BİR ÇİFT AFRİKA’YA

TOMS ayakkabıları herhalde duymuşsunuzdur. 2006 yılında sosyal sorumluluk projesi olarak doğdular. Markanın kurucusu Blake Mycoskie, Arjantin seyahati sırasında espadril ayakkabıların ne kadar rahat olduğunu ve Arjantin’de fakirlikten yalın ayak gezen ne kadar çok çocuk olduğunu farkediyor... Sonra ortaya Toms espadriller çıkıyor. Bu ayakkabılar bildiğimiz espadrilin daha hafif, daha rahat ve ortopedik olanı. Ortalama 50 Dolar’a satılıyor. Satılan her Toms ayakkabıya karşılık Afrika’da, Arjantin’de veya dünyanın herhangi bir yerinde muhtaç bir çocuğa bir çift Toms hediye ediliyor. Hesap kolay; bire bir. Siz giyin, çocuklar da giysin! Deniz Feneri sayesinde yaptığımız bağışların yerine ulaştığına şüpheci bakar olduk; “Ya doğru değilse?” diyenler mutlaka vardır.

Güvenmeyenler için Toms’un internet sitesinden her bağış seyahati video olarak yayınlanıyor. Her şey şeffaf... 2006 yılından bu yana 600 bin çift ayakkabı hediye edilmiş bile. Peki niye daha yeni yazıyorum? Çünkü bu yaz espadriller çok moda. Tüm Avrupa ve Amerika’da herkesin ayağında renk renk espadriller var. İşin içine çocuklara yardım da girince Toms’lar kaçınılmaz. UGG botlardan daha çok giyilmesini umduğum Toms’lar Türkiye’de Vakkorama, V2K, Vakkorama H2O mağazalarında satışta. Bağış yapmak için başka yerlerden almaya kalkanlar, aman dikkat! Sahteleri çıktı bile!

2

Sıradaki haber yükleniyor...
holder