İkinci el otomobil pazarına bayram bereketi

Türkiye otomotiv sektöründe ikinci el piyasasındaki hareketlilik Ramazan Bayramı'nın etkisiyle Temmuz ayında da hız kesmedi. Bayram öncesinde ikinci el satışlarında yüzde 10 civarında bir artış olduğu tahmin edilirken, DOD satışlarında da yüzde 20 oranında bir artış yaşandı.

İkinci el otomobil pazarına bayram bereketi

 Ramazan Bayramı tatilini doğdukları şehirlerde veya tatil yörelerinde geçirmek isteyenlerin bayram öncesinde otomobil satın alma isteklerinin artış gösterdiğini kaydeden DOD Satış ve Pazarlama Müdürü Gökhan İncekara “0 kilometre otomobil satın almak isteyenler, 2014 yılındaki fiyat artışları nedeniyle, ikinci ele yönelmiş ve ciddi oranda satışlarda artışlar meydana gelmişti. Bayram öncesinde bu hareketlilik daha da arttı. Bayram öncesi ikinci el satışlarında yüzde 10 civarında bir artış olduğunu tahmin ediyoruz. Önceki yıllarda yaz döneminde durgun geçen 2. el satışlarına rağmen, bayram tatillerini otomobilleriyle geçirmek isteyenlerin oluşturduğu bu artış, DOD’un Haziran ayı satış seyrinin de yüzde 20 üzerine çıktı” dedi. Bayram öncesi satışlar ile birlikte ikinci el piyasasında hareketliliğin aynı şekilde sürmesi halinde 2014 yılının tahmini 3,6 milyon adet rekor bir satışla kapanabileceğini kaydeden İncekara “Elde edilen son veriler ışığında ikinci el pazarı yüzde 6’lık bir büyüme yaşayabilir. 0 km otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki gerilemeler ikinci el araç satışlarını doğrudan etkiledi ve pazarı yükseltti” şeklinde konuştu. DOD Satış ve Pazarlama Müdürü Gökhan İncekara, ikinci el pazarında dizel araçların daha çok rağbet gördüğünü ve sedan otomobillere ilginin ciddi oranda arttığını gözlemlediklerini de kaydetti.

 

Müşteri memnuniyeti uygulamaları, tek noktadan kredi-kasko ve garanti hizmeti, araçlara yapılan detaylı 101 nokta ekspertiz kontrolleri ve nihayetinde kurumsal güvencenin müşteri için önemli unsurlar olduğunu da sözlerine ekleyen DOD Satış ve Pazarlama Müdürü Gökhan İncekara şöyle konuştu; “İnternet kanalıyla müşterilere ulaşım imkânlarının, bu bağlamda sosyal medyanın öneminin artması da kurumsal markalara ilgiyi artırdı. DOD olarak, 2013 yılını 62 yetkili satıcımızla 20.000 satış adediyle kapatmayı hedeflemiştik ve bu hedefimizi gerçekleştirdik. Alım tarafından baktığımızda da tedarik havuzumuzu dengede tutma adına satılan araç sayısına eşit miktarda alım gerçekleştirdiğimizi söyleyebiliriz.  2014 yılı hedefimiz ise 23.000 araç satışı gerçekleştirmek.”