Prof. Dr. Teoman Kadıoğlu

//icdn.posta.com.tr/images/{aspect}/2017/02/01/8186532.teoman-kadioglu.png

İlaçlar zorlaştırır

Perşembe, 30 Nisan 2015 - 05:00

Yüksek tansiyon ve şeker hastası olan erkeklerde ya da her iki hastalıktan yakınanlarda ilişki sırasında sertleşme sorunu görülebilir. Çoğu zaman kullanılan ilaçlar sertleşmeyi zorlaştırıyor

SORU: Sertleşme neden olmuyor?

48 yaşındayım. 2010 yılında yüksek tansiyon teşhisi konuldu. Düzenli olarak ilaç kullanıyorum. Cinsel hayatım eskisi kadar yolunda gitmiyor, zaman zaman tam olarak sertleşmeyi sağlayamıyorum. Acaba tansiyon hastaları da sertleşme bozukluğu açısından risk altında mı? 

CEVAP

Evet, hipertansiyon hastalarının yüzde 60.9’u, hipertansiyon ve şeker hastalığının birlikte olduğu hastaların da yüzde 77.9’u sertleşme bozukluğu yaşıyor. Tansiyon hastalarında görülen sertleşme bozukluğunun yüzde 7.7’si hafif, yüzde 15.4’ü orta ve yüzde 45.2’si ağırdır. Bunun yanında alınması zorunlu olan tansiyon ilaçlarının bir kısmı da sertleşme bozukluğuna yol açabiliyor. Özellikle idrar söktürücüler, B-blokerler (tansiyon ilacı), digoxin (kalp ilacı) ve kolesterol ilaçlarının sertleşme bozukluğuna yol açabileceği biliniyor.

SORU: Meniden kan geldi ne yapmalıyım?

Varikosel ameliyat oldum. Ameliyattan önce sperm sayım 4 milyondu. Ameliyattan 6 ay sonra ise 1cc’de 86 milyon, tüm ejakülatta 344 milyon çıktı. Hareketlilik ise pek iyi değildi. Çok hareketli oranı yüzde 10’du. 25 yaşındayım. Ameliyattan 8 ay sonra spermimden kan geldi. Arka arkaya boşaldım yine geldi. Sizce korkmalı mıyım? Kan gelmesinden 1 hatfa sonra boşaldığımda ise kan gelmedi. Sizce ne yapmalıyım? 

CEVAP

Daha önce de bahsettiğim gibi sperm tahlili makine ile yapılmayan, özel eğitimli personel tarafından Dünya Sağlık Örgütü normlarına göre yapılması gereken özel bir tahlildir. Sadece bu konuda eğitimli ve kalite kontrolü yapılan yerlerin sperm tahlillerini değerlendiriyorum. Bu nedenle sizlerin yolladığı ve tamamen norm dışı tetkiklere yorum yapmıyorum. 20 yıla yakın tecrübem bu tahlillerin çok yanıltıcı olabileceğini bana defalarca gösterdi. Bunun dışında meniden kan gelmesi düşük ihtimal ile de olsa ciddi bazı hastalıkların belirtisi olabilir. Gereken tetkikler ve muayene yapılmalıdır. Bir şey olmaz demenin riskini hiçbir hekim alamaz.