İnanılmaz bir başarı öyküsü

Cumartesi, 04 Kasım 2017 - 05:00

Üç yıl önce bir araya geldiler. Aralarında oyunculuk yapan birkaç kişi vardı... Ceplerindeki her kuruşu umutlarına yatırdılar. 38 kişilik ana kadroya, 100 küsur kişilik girdi çıktı yan kadroya sahiptiler. Çektikleri dizinin ilk bölümü 15 dakika yayınlandı. Sonra süre biraz daha arttı...

İki sezonda 10 bölüm çektikleri dizi internetin en sağlam dizilerinden oldu. Büyük kanallar peşlerine düştü. Washington Post, El Cezire gibi medya devleri Adana’ya giderek röportajlar yaptı...

Şimdi BLU TV’deler! TV’de çok göremediğimiz bir samimiyet ve yalandan üretilmemiş kahramanlarla alternatif bir polisiye aksiyon işi çıkardılar...



Şimdi sıra üçüncü sezona geldi. Artık yükselen dijital izleme platformu Blu TV’de yayınlanacaklar...

Aldıkları profesyonel yardım ile sezonluk bölüm sayısını 8’e, bölüm süresini de 40 dakikaya çıkardılar. Hâlâ birlikte hareket edip, umuda yürüyorlar...

Ünleri birçok TV dizisinin önünde ve iddia ediyorum bu üç yıllık ortak inançlarını sürdürürlerse 30 yıllık iş çıkarabilirler. “Sıfır Bir Bir Zamanlar Adana’da”, 9 Kasım’da yayına girecek yeni sezonun hayırlı olsun. Çünkü gerçek bir başarı öyküsüsün!

Ekim karnesi ne dedi?

Ekim ayını geride bıraktık. Hayat herkes için zor. Ama TV sektörü için daha da zor. Çünkü sürekli yatırıma rağmen boşa giden umutlar, yayına girdiği gibi kalkan diziler, içerikler derken; of anam of...

Neyse. Karnesini alan öğrenciler ebeveynleriyle nasıl paylaşırsa ben de kanal sıralamalarını öyle paylaşayım istedim...

TOPLAM İZLEYİCİ ATV DEDİ

Tüm gün izlenme sıralamasında Ekim ayını atv önde kapattı.

İkinci sırayı Star TV aldı. FOX üçüncülüğü kaparken Show TV dördüncü, Kanal D ise beşinci oldu.. Kısaca analizini yapalım. Müge Anlı rüzgarı atv’ye iyi geliyor.



Star TV ise günlük dizileri ile tüm gün akışını perçinledi. Akşam dizilerini de buna eklerseniz karne yukarıdaki gibi çıkıyor...

AB'DE STAR TV ÖNDE...

Star TV’nin AB izleyicide tüm gün birinciliğini dizileri getiriyor. “İstanbullu Gelin”, “Söz”, “Fazilet Hanım ve Kızları” bu grupta hayli iddialı...



Atv toplam izleyicisiyle AB izleyici arasında makas yaratmayan bir televizyon, dolayısıyla ikinci sırada olması sürpriz değil...

Üçüncü sırada FOX yer alıyor. Kanalın haber bültenleri çok izleniyor, bunun bir itici güç olduğunu not düşelim...

Kanal D ise AB grubu izleyiciyle arayı hep sıcak tutan bir kanal. Diğer kanallarla küçük bir farkla sıralamada dördüncü oluyor. Ama “Vatanım Sensin” ve Fatih Sultan Mehmed’in hayatını anlatacak yeni diziyle farkı avantaja çevireceği net...

Show TV ise AB grubuyla arayı düzeltecek bir iş bulabilmiş değil. Toplam izleyici grubunda beşincilikten biraz daha iddialı.

REKLAM VERENİN GRUBU

ABC 20+ olarak isimlendirdiğimiz bu grupta sıralamada büyük bir fark yok. Atv yine önde, ardından Star TV geliyor. FOX, Show TV ve Kanal D birbirlerini takip ediyorlar...

Bu grubun etkin işlerini diziler oluşturuyor. Kuşak programlarının önemi de büyük. Kanalların bu gruba göre rezerv aldıkları da düşeceğimiz bir başka not olsun!

ÇOCUKLAR NE İZLİYOR?

Elimdeki veri ilginç. TRT Çocuk, ana kanal TRT 1’i tüm gün izlenmede geride bırakmış. Şaka gibi değil mi? Değil, çünkü kimi evlerde TV kumandası çocuğun elinde.

Zirvedeki TRT Çocuk’u Disney Channel, Minika Çocuk ve Planet Çocuk takip ediyor. TRT Çocuk’un son reyting listesine zirvede giren programının da “Dört X 4’lü” olduğunun altını çizelim! Ve en önemli not! TRT Çocuk reyting listelerinden ayrıldı ama yerini Minika Çocuk aldı. Toplam 1 dakikalık programlar ağırlıkta olmak üzere listede 15 programları var. İki saatlik işlere karşı 1 dakika ölçülen animasyon. Yapmayın Allah aşkına!

YA HABER KANALLARI?

Haber kanallarında AB izleyici grubu esas alınır. İşin bu tarafından bakarsak CNN Türk ayı önde bitirmiş. Ardından NTV ve Haber Türk geliyor. Dördüncü sıradaki A Haber’i TRT Haber takip ediyor... Toplam izleyicide de durum tam tersine; A Haber zirvede. TRT Haber ve CNN Türk takipte. Dördüncü sıradaki NTV’yi de Haber Türk takip ediyor. Şu notu da düşmem gerekiyor; haber kanalları izleyicinin hayatında eskisi kadar etkin değil...
Yandex.Metrica