Dr. Ender Saraç

//icdn.posta.com.tr/images/none/16x9.jpg

İncecik bir bel ve basen için

Çarşamba, 26 Mayıs 2010 - 05:00

Dünkü yazımızda göbek eriten diyet ve hareketlerden bahsetmiştik. Eğer daha çok bölgesel incelmek istiyorsanız o zaman fazla yağ ve şekeri azaltmalı, proteini biraz artırmalı ve egzersiz yapmalısınız. Yaş ve genetik özellikler bazı kişilere dezavantaj oluştursa bile gayretle, birkaç haftada yağların fazla olduğu kalın bölgeleri ciddi bir şekilde inceltmek mümkün.

Bel ve basen bölgesini inceltmek için de yine benzer şekilde yağsız protein ağırlıklı, bakliyat, yeşillik ve sebzenin bol olduğu, fazla yağdan ve hızlı karbonhidratlardan uzak durulan bir beslenme tarzını tercih etmek gerekir.

Son dönemde yaban mersini çok önerilir ve tüketilir oldu. Gerçekten de özellikle mor ve koyu renkli orman meyveleri sağlık açısından yararlıdır. Yaban mersini çok faydalı ama dikkat etmeniz gereken bazı şeyler var. İthal edilen bazı yaban mersinleri şeker eklenerek kurutuluyor. Yaban mersini yararlı ama fazla şeker almak hiç de iyi değil. Üstelik de bu durum meyvenin doğallığını bozuyor.

Ülkemizde Doğu Karadeniz’de yetişen daha küçük ve daha koyu renkli olan yaban mersinlerine şeker eklenmiyor. Bunların tadı daha buruk ama sağlık açısından daha yararlı. En azından doğallar. Yaban mersini alırken şekerle kurutulmamış buruk tatta, olanları tercih etmenizi öneririm.

GÜNÜN MÖNÜSÜ

SABAH: - İnce bir dilim kızarmış çavdar ekmeği - 3-4 parmak yağsız taze dil peyniri - 2 adet küçük, hafif acı sivri biber - 3-4 adet saplarıyla birlikte maydanoz - Bol sıcak şekersiz yeşil çay.

ARA: - Tarifini verdiğimiz bitki çayından 1 fincan.

ÖĞLEN: - Ton balıklı veya taze mozarellalı yeşil salata - 1 kase brokoli veya yeşillik çorbası. Az yağlı ve kremasız olmalı.

ARA: - 2-3 adet ceviz - 2 lop yumurtanın beyazı - 1 kivi

ARA: - Tarifini verdiğimiz bitki çayından 1 fincan.

AKŞAM: - 1 tabak zeytinyağlı fasulye - 3-4 kaşık bulgur pilavı veya bir dilim kızarmış çavdar ekmeği - Yeşil salata. (Taze soğanlı ve bol limonlu olacak)

GECE: - Yarım çay bardağı leblebi - 1 küçük bardak yağsız süt (Süt yarım tatlı kaşığı zencefille kaynatılmış olacak). - Gün boyunca küçük bir şişe doğal maden sodası, 3-4 fincan yeşil çay ve en az 6-7 fincan ılıktan daha sıcak olan, sıcak su içilecek. - Gün içerisindeki tuz kısıtlamasına dikkat edin. Çünkü tuzun fazlası bedende su toplar ve iştah açar. - Yemeklere zencefil, zerdeçal, kekik, biberiye, soğan ve sarımsak ekleyin.

BUNLARI YAPIN

1-Sabah erken kalkın. Metabolizmanız canlanır. 20-25 dakika egzersizden sonra: Sopalı hareket: Bir sopayı ense kökümüze alıp iki elimizi geçiriyoruz. Ayaklarımızı yere sağlam basıp birkaç dakika süratli bir şekilde sağa ve sola doğru kalçadan yukarısını hızlı bir şekilde döndürüyoruz. Bel kasları için mekik: Bir taraftaki kolumuzu, bükülmüş olan diğer taraftaki dizimize doğru hafifçe, seri hareketlerle yakınlaştırmaya çalışıyoruz. Bu hareketi birkaç dakika yapıp daha sonra diğer ayak ve kolumuza geçiyoruz.

 2-İmkanınız varsa hamama gidin, iyi bir ter atın ve kese yaptırın. Gidemiyorsanız banyo küvetini sıcak suyla doldurun, kendinize keseyle uzun bir masaj ve peeling yapın. Göbek, bel, pop civarını hafifçe kızartacak kadar elinizle baskı uygulayarak o bölgeyi canlandırın.

3-Bölgesel zayıflamaya yardımcı olarak Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsatlı kliniklerde yapılan ultrason dalgaları, lenf drenaj, LPG, yosunlu masaj aletleri, presso terapi, elektro petler ve radyo frekansı gibi yöntemler de bölgesel sıkılaşma ve daralmaya yardımcı olabilir.

4-Metabolizmanın canlanması ve yağların fazla olduğu bölgeden incelmeye yardımcı olması için, isteyenler formülünde 7 şifalı madde olan doğal bitkisel destek de kullanabilir. (Tere tohumu, funda yaprağı, yeşil çay, biyokrom, L-Carnitin, Co-enzim Q-10, zencefil.)

Kilo vermeye yardımcı çay

Sizlere daha önce 5'i bir yerde çayının tarifini vermiştim. Bugün de değişik ama yine kilo vermenize yardımcı bir çay tarifi daha veriyorum. Hiçbir çay veya madde tek başına zayıflatmaz ancak sağlıklı bir diyet, egzersiz ve doğal besin destekleriyle beraber işe yarar unutmayın.

MALZEMELER: - 1 çay kaşığı yeşil çay - Küçük bir tutam biberiye - Küçük bir tutam funda yaprağı - 2-3 adet saplarıyla beraber maydanoz - 1 tutam mısır püskülü - 1 parmak kadar rendelenmiş kök zencefil - 1 bardak su

HAZIRLANIŞI: Tüm malzemeler 1 bardak suda 1-2 dakika kadar kaynatılır, 3-4 dakika demlenir. İçine ince bir dilim limon eklenerek, şekersiz olarak günde 2 fincan içilir. Bu çayı çok aç veya aşırı tokken içmeyin.

Zayıflamanın püf noktaları

1-Yumurtayı tam tahıllar, posalı gıdalar, sebzelerle beraber tüketirseniz kolesterol düzeyini olumsuz etkilemez.

2-Bir porsiyon sebze ne demek?

1 porsiyon sebze denilince, 1 küçük tabak pişmiş sebze yemeği veya 1 kase sebze çorbası ya da 1 bardağa yakın sebze suyu ya da 1 küçük havuç veya 1 orta boy patates veya 1 kase dolusu mevsim yeşillikleri ağırlıklı salata anlaşılmalı.

3-Bir porsiyon meyve ne demek?

1 ince dilim karpuz, kavun, 1 orta boy mevsim meyvesi, 1 büyük su bardağının yarısı kadar taze sıkılmış posalı meyve suyu, 1 kase taze doğranmış veya tanelerden oluşan meyve demek.

4-Günde ne kadar ekmek tüketilmeli?

Eğer fazla kilonuz varsa ve az hareket eden biriyseniz üç ince dilim yeterli olabilir. Ancak 3 dilim mutlaka tam tahıllı ekmekten seçilmeli, beyaz ekmekten uzak durmalı. Ama çok gençler, aşırı hareketliler, çok zayıf olanlar günde 8 dilim kadar ekmek tüketebilir. Ekmek tam tahıllı olursa iyi olur.

5-Mevsimin taze ve buruk yeşil meyveleri yararlı mı?

Özellikle bu mevsim burukkekremsi tatta olan çağla, yeşil erik, ham şeftali, kayısı gibi yeşil ve sert meyveleri yiyin. Yoğun buruk tadıyla ve boşaltımı canlandırıcı etkileriyle bedenin ilkbahar temizliğine yardımcı olurlar. Ekşi tatları da bol C vitamini almanıza yardımcı olur.

Düşük glisemik indeks ne demek?

Glisemik indekse bir yiyecekteki şeker miktarının kana karışmasını gösteriyor diyebiliriz. Bu şeker ne kadar hızla kana karışırsa kan şekerini düşürmekle görevli olan insülin salgısı daha hızlı hale geliyor. Böylece o şekerin kilo aldırıcı etkisi artıyor. Burada temel olarak beyaz şeker alınır. Beyaz şekerin glisemik indeksi 100 kabul edilir. Diğer besinlerin glisemik değerleri buna göre değerlendirilir.

Kivi ve vişneyi tercih edin

Örneğin; patates gibi nişastası çok yiyeceklerin, şekerli tatlıların, unlu, yağlı ürünlerin glisemik indeksi yüksektir. Bir gıda ne kadar çok işlenirse yani doğal halinden ne kadar uzaklaşırsa o kadar kötüdür. Tam tahılların ve bakliyatların glisemik indeksi daha düşüktür. Havuç, patates dışındaki sebzelerin de glisemik indeksi 40’ın altıdır. Meyveler değişkendir. Muz, incir, üzüm, karpuz, tatlı kavun gibi şekerli meyvelerde glisemik indeks yüksektir. Kayısı, elma, portakal, şeftali gibi meyvelerin glisemik indeksi 50 dolaylarındadır. Kivi, erik, hamımsı, diri vişne, çilek, çağla, badem gibi meyvelerin ise glisemik indeksi düşüktür. Beslenirken düşük glisemik indeksli gıdaları tercih edin.

3