Insignia'ya yıldızlı pekiyi

Çarşamba, 14 Nisan 2010 - 05:00

Bu yıl 110’uncu yılını kutlayan Alman Opel firması yeni modeli Insignia ile çıtayı iyice yükseltti. İleri sürüş teknolojisi ve üstün motorları, Insignia’yı sınıfının en çekici modellerinden biri haline getiriyor.

Almanya’nın 110 yıllık saygın otomobil üreticisi Opel ilk kez bir modeliyle lüks sınıftaki üreticiler Audi, Mercedes ve BMW’ye yaklaşan bir kalite çizgisi yakaladı. Opel’in orta üst sınıftaki temsilcisi Vectra’nın yerini alan Insignia, teknolojisi, konforu, tasarım ve güvenlik seviyesiyle çığır açan bir otomobil. Türkiye’ye geçen yıl ithal edilmeye başlanan Opel Insignia dünya basınında övgü üstüne övgü alan ve Avrupa’da ‘Yılın Otomobili’ ödülünü kazanan bir model. Opel Insignia, Türkiye’ye 1.6, 2.0 ve 2.8 benzinli ve 2.0 litre dizel motorlarla ithal ediliyor. Insignia’nın 1.6 litrelik motor seçeneğinde 180 beygirlik turbo alternatifinin bulunması önemli bir avantaj.

Meraklı gözler üzerinde

Insignia’nın 2.0 litrelik 160 beygir gücündeki beyaz renkli Cosmo modeliyle bir test sürüşü gerçekleştirdim. Şık ve dinamik tasarıma sahip Insignia hemen meraklı gözleri üzerine çeviriyor. Insignia, önceki model Vectra ile kıyaslandığında çok daha dikkat çekici bir tasarıma sahip. Teknik değerleri ve konfor seviyesi daha yüksek. Patenti Opel’e ait olan Flexride şasi, çok keyifli bir sürüş imkanı veriyor. 160 beygir gücündeki tutumlu 2.0 litrelik dizel motor da bu sürüş özelliğini başarıyla destekliyor. Gaza bastığınız andan itibaren otomobil şahlanıyor. Adaptif 4X4 özelliği sayesinde de yolu etkili şekilde tutmaya devam ediyor. Standart olarak 10 hava yastığına sahip Insignia, Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız almış durumda.

Akıl dolu teknolojiler

Geliştirilmiş sürüşe duyarlı ön farlar (AFL+) tünel algılama özelliğine sahip. Araç ayrıca uzun far asistanıyla donatılmış. Bütün bu teknolojik yeniliklerin nasıl işe yaradığını insan aracı gece karanlığında kullanınca daha iyi anlıyor.

Çok güzel kabine sahip olan Insignia’nın en beğendiğim yönlerinden biri, vücudu tam olarak saran koltuğu oldu. Koltuğun mühendislik tasarımı, aracın içindeki güvenlik seviyesinin de ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor. Bu koltukların Alman AGR kurumundan ortopedik sertifası bulunuyor. Üzerinde Türkiye haritası olan navigasyon sistemi çok iyi çalışıyor. Ses kalitesi oldukça iyi olan müzik sistemini kullanmak da oldukça kolay. Benim test ettiğim aracın anahtar teslimi satış fiyatı 81 bin lira. Ancak Insignia’nın 1.6 litrelik 180 beygir gücündeki benzinli modelini 56 bin liraya alabilmek mümkün.

Iveco’dan cazip kampanya

Iveco’nun yeni ‘Satış Sonrası Kampanyası’ ‘Iveco Servis Günleri - 2010’, 15 Nisan 2010 tarihinden itibaren başlıyor. ‘İşten artmaz, dişten artar’ sloganıyla yola çıkan Iveco, ‘Satış Sonrası Kampanyası’ süresince tüm Iveco Daily, Iveco Eurocargo, Iveco Stralis ve Iveco Trakker kullanıcılarına cazip fırsatlar sunuyor. Kampanya süresince filtreler, aynalar, far, stop lambaları, sinyaller ve silecek süpürgeleri yüzde 30’a varan indirimle sunulurken, işçilik ücreti de alınmayacak. Ayrıca, fren diskleri, balatalar, amortisörler, debriyaj setleri, trigger kayışları, enjektörler, radyatörler, intercooler, termostatlar ise yedek parçada yüzde 30’a varan, servis işçiliğinde ise yüzde 25 indirim ile Iveco sahiplerine sunulacak.

En hızlı Ferrari 600 bin Euro

İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari’nin gelmiş geçmiş en hızlı yol otomobili olarak dikkatleri üzerine çeken ve 599XX konsepti temel alınarak geliştirilen Ferrari 599 GTO modelinin dünya tanıtımı, nisan sonunda düzenlenecek Pekin Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek. Tofaş çatısı altında, Ferrari ve Maserati markalarının ülkemizde distribütörlüğünü yürüten FerMas ise dünya tanıtımından önce 599 bin euro’dan başlayan fiyatıyla dikkat çeken Ferrari 599 GTO için Türkiye’de sipariş almaya başladı. 670 beygirlik V12 motora sahip Ferrari 599 GTO, 335 kilometrenin üstünde ulaştığı son hız değerinin yanı sıra 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3.3 saniyede tamamlamasıyla dikkat çekiyor.

OTOMOTİVİN ALGISINI YÜKSELTTİK

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye’deki otomobil markalarının asli görevi olan araç satışının yanında eğitim ve trafik gibi sosyal sorumluluk projeleriyle de ilgilenmeleri gerektiğini söyledi. Aybar, Renault’nun imza attığı en önemli sosyal sorumluluk projelerinden biri olan ‘Herkes için Güvenlik’ kapsamında ‘Sokakta İlk Adımlar’ projesinin 2010’da 8’inci yılına girdiğini söyledi. İbrahim Aybar, “Şu ana kadar 40 ile gittik, 500 bin öğrenciye ve öğretmene eğitim verdik. 10’uncu yılımızda bir milyon öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız özellikle genç kuşakta tam bir sürüş güvenliği bilinci oluşturabilmek” diye konuştu.

Sektörün öncelikleri esas alındı

İbrahim Aybar, yaptığımız sohbette Otomotiv Distribütörleri Derneği’nde (ODD) yaptığı 2 yıllık başkanlık dönemini de değerlendirdi. Aybar, “Görevi yeni ekibe devrettik. ODD yönetimim sırasında sektörün önceliklerini esas aldık. ODD’nin büyük küçük ayrımı yapmadan, ithal yerli demeden bu sektöre yatırım yapan herkese kucak açan bir dernek olmasına çalıştık” dedi.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Kamu kurum ve kuruluşlarının sektörün gelişimine dönük çalışmalarına istatistiki bilgi ve proje desteği vermeye, otomotiv ticaretinin Türkiye’de öncüsü olmaya özen gösterdik. Çünkü Türkiye artık dünyanın önemli bir otomobil üssü. Yapılan ve yapılacak olan yeni yatırımların öncelikli adresi. Uluslararası fuarların başarıyla yapıldığı bir ülke. 2 yıllık icraat bu konuda önemli yasal gelişmelerin gerçekleşmesine yardımcı oldu. Derneğimizin kamuoyunda bilinirliğinin ve algısının oldukça yükseldiğini yapılan araştırmalar gösterdi” şeklinde konuştu.

3