Tuğçe Özcan Instagramı iyi olan hekim, başarılı bir hekim midir?
HABERİ PAYLAŞ

Instagramı iyi olan hekim, başarılı bir hekim midir?

Haberin Devamı


Özellikle reklam yasağı olan estetik cerrahi alanında hekimlerin vizyonlarını ve yaptıkları işleri kitlelere duyurmanın en önemli yollarından biri Instagram oldu. Hem uygulamanın popülerliği, hem çok büyük bir kitlenin aktif kullanımı her alandaki kullanımı arttırdı. Ancak özellikle estetik cerrahi alanında doktor seçimi yaparken Instagram bize fikir verir oldu.

Instagramı iyi olan hekim, başarılı bir hekim midir

Bu durumda akıllara takılan soru şu: Instagram profili çok iyi olan bir hekim gerçekten başarılı mı? Gelin bu soruyu enine boyuna masaya yatıralım…


1- Instagram hesabını çok da aktif kullanmayan bir hekimi hemen listenizden elemek doğru olmaz. Çünkü ameliyattan ameliyata koşan, arka arkaya yorucu bir tempoda hastaları ile görüşen yoğun bir hekim için bu işler gerçekten önemsiz ya da angarya görülebilir. Ancak bu mecranın önemini bilen birçok hekim hesabını aktif tutmak adına asistanlarından ve çeşitli sosyal medya ajanslarından destek alabiliyor.

2- Instagram’da bir hekimin hiç “öncesi-sonrası” fotoğraf paylaşmıyor oluşu kişisel prensiplerinden ya da yasal mevzuattan ötürü olabilir. Bu sebeple bir hekimi sırf çalışmalarını sosyal ortamlarda paylaşmıyor diye listeden elemek doğru olmaz. Doktorunuzla yapacağınız bire bir konsültasyon sırasında önceki operasyonlarından fikir vermek için birkaç sonuç görebilmeyi rica edebilirsiniz.

3- Instagram bir imaj satar. Orada yayınlayacağınız imaja siz karar verirsiniz. Profilinizdeki imajın gerçekten siz olup olmadığı da bir süre sonra sizi yakından tanıyanların takdirinde olacaktır. Bu sebeple estetik operasyon gibi önemli bir kararı verirken hekiminizi sadece sosyal medya postlarından değil, mutlaka muayene ve detaylı görüşmeden sonra, sizde bıraktığı güven unsuru ile değerlendirmelisiniz.

4- Maalesef ki günümüz toplumunda genç kesim için hayli önem teşkil etse de, bir hekimin takipçi sayısına bakarak karar verilmemesi gerekir. Unutmayın hekimlik farklı bir iştir, sosyal medya kullanımı farklı. İşinde başarılı vizyon sahibi hiçbir hekimin, “biraz takipçi kazanayım” gibi bir kaygısı yoktur. İşlerini yapar ve başarılı bir sonuç sonrası hastalarına verdikleri özgüven ile mutlu olurlar.

5- Profili baştan aşağı sanat eseri niteliğinde başarılı sonuçlarla dolu olan hekimlere de bu “gözü kapalı güven” ile teslim olmamak gerekir. Çünkü her hasta kendi bedeni ve sağlık durumu izin verdiği ölçüde bir değişim geçirir. Sizin fiziksel yapınız ve tıbbi durumunuz talep ettiğiniz değişim için uygun olmayabilir. Ayrıca unutmayın ki herkes sadece “en iyi” olan çalışmalarını sosyal ortamlarda paylaşır.

Bu saydığım 5 maddenin doğrultusunda estetik operasyon öncesi hekiminizi seçerken Instagram takipçi sayısına ve popülerliğine değil de, sizde bıraktığı izlenim ve güven unsurunu dikkate almanızı öneririm.

Unutmayın ki çok büyük değişimlerin çok kolay yoldan olacağını vaat eden değil, detaylı analiz ve muayeneye önem verip gerçekçi olan hekim uzun vadede hastalarını daha mutlu ediyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder