İnterneti etkin kullanan firma rakibin önüne geçer

Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, Türkiye'de firmaların interneti etkin olarak kullanamadıklarını söyledi

İnterneti etkin kullanan firma rakibin önüne geçer

 İlk 15 ülke arasında

Google Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Pazarlama Müdürü Mustafa İçil, Türkiye’nin dünyada en çok internet kullanıcısı olan ilk 15 ülke arasında yer aldığını, buna rağmen firmaların interneti etkin olarak kullanamadıklarını söyledi.

İçil, “Avrupa’da bilgisayar başında en çok zaman geçiren ülkeyiz. Türkiye’deki geniş bant erişim aboneliklerinin 7.5 milyon rakamlarına kısa zaman içinde ulaşmış olması da aktif internet kullanıcıları olduğumuzu gösteriyor. Bütün bunlara baktığımızda kullanıcı olarak internetten çok iyi faydalandığımızı söyleyebilirim. Ama firmalar internet üzerindeki bu dinamiği kendileri için avantaja çeviremiyor” dedi.

400 bini web sitesi sahibi

Türkiye’deki 2 milyon küçük ölçekli işletmenin 400 bininin web sitesi sahibi olduğunu belirten Mustafa İçil, birçok firmanın artık web sitelerini olmazsa olmaz olarak gördüğünü, bu konudaki bilincin gittikçe arttığını ifade etti.

İçil, “Bu, işin pozitif yanı ama bir diğer açıdan baktığımızda mevcut web sitelerinin muhtemelen yarısına yakınının kısıtlı bilgiye ve statik bir içeriğe sahip olduğunu görüyoruz. Yani web sitesi sahibi olmak konusunda daha katedilecek çok yol olsa da trend olumlu. Biz Google olarak enerjimizi sertifikalı ajans kanalı oluşumu ve KOBİ (küçük ve orta boy işletme) eğitim çalışmaları ile bu boşluğu doldurmaya harcıyoruz” diye konuştu.

En verimli pazarlama yolu

“Web siteleri firmaların mevcut ve yeni müşterilere erişimleri, marka kimliklerini yansıtmaları, kendilerini ve servislerini anlatmaları için kullanabilecekleri en etkili yol” diyen İçil interneti etkin kullanan firmaların rakiplerinin bir kademe daha önüne geçtiğini vurguladı.

Web siteleri ve internetten yapılan pazarlama çalışmalarının en yüksek geri dönüşüm sağlayan yatırımlar olduğunu kaydeden İçil, “Firmalar doğru hedef kitlenin kendilerine ulaşabilmesi, yeni müşteri edinmek, mevcut müşterilerine etkileşimli bir platformda daha zengin servis vermek için web sitelerini özenle oluşturmalı, içeriğini dinamik ve güncel tutmalı” açıklamasında bulundu.

Google Türkiye’den KOBİ’lere eğitim

İnterneti kullanarak başarıyı yakalamış küçük şirket örneklerinin gün geçtikçe arttığını belirten Mustafa İçil, Google Türkiye olarak 2010 sonuna kadar 6 binden fazla KOBİ’ye internetin sağladığı avantajlardan faydalanarak işlerini nasıl büyütebilecekleri, potansiyel müşterilere internet üzerinden nasıl ulaşabilecekleri konusunda eğitim vermeyi amaçlayan bir proje başlattıklarını anlattı.

İçil, “AdWords ile Başarının Temelleri adlı projemiz 47 ilde gerçekleştirilmek üzere devam ediyor. Arama motoru bazlı reklamcılık Türkiye’de birçok şirketi tarafından yoğun olarak kullanılıyor ama internet pazarlama araçlarını etkin kullanmayan çok sayıda şirket var. Bu alandaki farkındalığın ve bilginin artması yönünde çalışıyoruz” dedi.

Pazardaki rekabeti artıracak işbirliği

Mustafa İçil, Google AdWords kampanyaları gerçekleştirdikleri, dijital mecraları etkin kullanan kurumlardan biri olan TEB’in, müşterilere önemli bir fırsat sunduğunu belirterek şöyle konuştu: “TEB, işletme sahibi müşterilerine, ‘İşim Nette Web Sitesi Kurulum Paketi’ni ücretsiz hediye ediyor. Böylece işletme sahibi TEB müşterileri, web sitelerini hiçbir ücret ödemeden, dakikalar içinde oluşturarak internet üzerinden firmalarının tanıtımını yapabilecekleri, kendi müşterileriyle etkin iletişime geçebilecekleri önemli bir rekabet avantajı elde etmiş oluyor. Bununla birlikte İşim Nette Paketi ile birlikte verilecek 100 TL’lik Google AdWords hediye çekleri ile işletmeler, web sitelerini oluşturduktan sonra Google üzerinde anında reklam vermeye başlayabilecek. Bu kampanya hem KOBİ’lerin internet kullanımını hem de pazardaki rekabeti artıracak.”

Sanal alem reklamcılığında umut var

Mustafa İçil, gelişmiş ülkelerin hepsinde ve gelişmekte olan ülkelerin büyük çoğunluğunda, küçük işletmelerin internet kullanımına verdiği önemin giderek arttığını belirterek şöyle konuştu: “İnternet reklamcılığı gözüyle bakarsak, gelişmiş ülkelerde toplam reklam harcamalarının yüzde 20’ye yakını, bazı pazarlarda daha fazlası internete harcanıyor. Bu rakam Türkiye’de yüzde 10 civarında. Ama bu noktaya üç yıl önceki yüzde 2-3 seviyelerinden geldiğimiz düşünülürse durum umut verici.”