İş dünyası yeni neslin sabırsızlığından şikâyetçi

Yöneticiler 1980 sonrası doğan neslin yüksek beklentilere sahip sabırsız bir kesim olduğunu belirterek eleştirdi

İş dünyası yeni neslin sabırsızlığından şikâyetçi

AŞIRI GÜVEN ELEŞTİRİLDİ

Danışmanlık şirketi PricewaterhouseCoopers (PwC) Türkiye’nin, ‘İş Dünyasının Yeni Nesle Bakışı’ araştırmasında, iş dünyası yeni nesli hızlı uyum sağlama, değişime açık olma gibi yönlerden avantajlı sayarken, yüksek beklenti, sabırsızlık ve aşırı güven konusunda eleştirdi.

56 firmanın katıldığı araştırmada, iş dünyasının yeni nesil gençliğe nasıl baktığı, onlardan neler beklediği incelendi.

TEKNOLOJİ KULLANIMI AVANTAJ

Yenibiris.com işbirliğiyle ikinci kez gerçekleştirilen araştırmada katılımcılara ‘1980 sonrasında doğan ve iş hayatına 2000 sonrasında başlayan yeni nesil’ soruldu.

Katılımcılara göre, yeni nesli yönetmede ‘net iletişim kurmak’, ‘rehberlik’ ve ‘anında geri bildirimde bulunmak’ önemli unsurlar olarak sıralandı. Yeni neslin, teknoloji kullanımında iyi durumda bulunmasının önemli bir avantaj olduğu belirtildi.

İLK ŞART HIZLI YÜKSELEBİLME

PwC Türkiye İnsan Kaynakları Bölüm Yöneticisi Murat Demiroğlu, yeni neslin, bir iş yerinde çalışma kararı verirken ilk önce hızlı yükselebilme olanaklarına baktığını ve bunu ücretin takip ettiğini anlattı.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Yenibiris.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu da “İş dünyası yeni nesli yönetmede iletişim becerilerinin öncelikli olduğuna inanıyor” diye konuştu.